Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul judeţean „Şcoala părinţilor”

Pentru o cât mai bună creştere şi educare a copiilor

Proiectul judeţean „Şcoala părinţilor”

Familia şi şcoala urmăresc acelaşi scop şi au interese comune în creşterea şi educarea copiilor.

Pentru ca rezultatele să fie cele scontate în obţinerea performanţelor, cei doi parteneri trebuie să-şi unească forţele şi să conlucreze foarte bine, având alături şi alţi aliaţi pentru a spori eficienţa demersului educaţional. Aşa s-a născut parteneriatul dintre şcolile gimnaziale „Oltea Doamna" şi „Avram Iancu" şi Facultatea de Drept a Universităţii din Oradea în implementarea proiectului judeţean „Şcoala părinţilor" (în perioada aprilie 2015 - iulie 2016).
Având în vedere impactul şi importanţa demersului educaţional, s-a gândit propagarea lui în medii cât mai diferite şi astfel s-a ajuns la cooptarea unui număr important de parteneri externi: de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Casa Corpului Didactic, la Brigada de Pompieri ISU Crişana, Compania de Apă şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, precum şi alte trei şcoli gimnaziale: Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora" şi şcolile gimnaziale din Nojorid şi Săcădat.
Primele activităţi din cadrul proiectului s-au derulat în săptămâna de implementare a programului educaţional naţional Şcoala altfel „Să ştii mai multe, să fii mai bun". Este vorba despre activitatea derulată în parteneriat cu ISU Crişana; confecţionarea de poşete eco; expoziţia cu produse; vizită la Compania de Apă şi cursul de dans popular.
Proiectul îşi propune o colaborare permanentă şi armonioasă cu familia şi comunitatea; cunoaşterea necesităţilor şi intereselor copiilor, a tehnicii aplicării metodelor educative eficiente prin realizarea  unor obiective generale şi speciale: dezvoltarea unei noi politici educaţionale pe termen lung prin implicarea a 10 cadre didactice la cursuri de formare şi activităţi comune cu părinţii; realizarea atelierelor de formare şi creşterea cu 90 la sută a participării părinţilor la activităţile de formare prin organizarea a cinci ateliere; realizarea şi distribuirea a 100 de pliante informaţionale...
Responsabilii acestui proiect sunt dl prof. Mircea Mitran, directorul Şcolii Gimnaziale „Oltea Doamna", d-na prof. dr. Gheorghina Bârlădeanu, directorul Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu" şi lector univ. dr. Claudia Simona Timofte din partea Facultăţii de Drept a Universităţii din Oradea; prof. Laura Ienei David şi bibliotecar Maria Dana Teşedan sunt coordonatorii de proiect, iar echipa de proiect este alcătuită din: Angelica Mihuţ, secretar-şef, psiholog Cristina Hegheduş, prof. Ana Curpaş, Lavinia Onica Chipea, Liliana Mureşan şi Adrian Iaz, reprezentanţii comitetului de părinţi de la „Oltea Doamna", bibliotecar Delia Georgiana Tipi de la Şcoala „Avram Iancu", prof. Crina Miere de la Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora", prof. Maria Sime de la Şcoala Gimnazială din Săcădat şi înv. Adela Sim de la Şcoala Gimnazială din Nojorid.
Cu cât se complică viaţa socială şi provocările lumii moderne formulează întrebări şi cer răspunsuri la care nu ne-am fi gîndit acum câţiva ani, cu atât devine tot mai clar că este nevoie de un proiect educaţional în favoarea şi pentru asigurarea viitorului, pentru creşterea şi educarea copiilor.
Prof. Laura Ienei David,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul judeţean „Şcoala părinţilor”.   

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:18:15 Ora de vară a Europei de Est