Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un spectacol de zile mari

Trupa de teatru de la Şcoala Nr. 16

Un spectacol de zile mari

La Şcoala Gimnazială Nr. 16 din Oradea, în cadrul săptămânii „Şcoala altfel", joi, 9.04. 2015, în interpretarea Trupei de Teatru Şcolar „Micul Actor", îndrumată de prof. Furtos Daniela, a avut loc reprezentaţia comediei „Preşul" de Ion Băieşu, spectatori fiind elevii din clasele a V-a şi a VII-a.

Printre multe alte activităţi atractive şi-a găsit locul bine definit şi teatrul. Trupa s-a reîntregit, chiar dacă elevii anilor anteriori şi-au luat zborul spre licee. Noi membri şi-au găsit un loc  în colectivul primitor al colegilor mai mari, printre care elevii clasei a V-a C: Agud-Popa Rareş, Cherhaţ Naomi, Şovre Andrada, Batki Cristian, Scorţe Denis, Stretea Iulia, Tătoiu Diana, Româneac Mihai, Olaru Dalia. Chiar dacă programul şcolar presupune pregătirea pentru lecţiile materiilor de bază, prin teme, lucrări practice, portofolii, teste, teze, simulări şi alte activităţi presante, pe parcursul anului, elevii din clasa a VIII-a A: Matei Sergiu şi Man Olimpiu şi cei din clasa a VII-a C: Pugna Elisei, Ciuca Alexa, Iancău David şi Farago Darius şi-au făcut timp şi pentru repetiţii.
Pentru ca personajele din universul lumii scenei să prindă viaţă e nevoie de cunoaşterea, înţelegerea şi trecerea textului literar prin filtrul sensibilităţii proprii, de trăirile personale corelate cu o mimică şi gestică adecvate, împreună cu intonaţia cea mai potrivită, într-un cuvânt: talent. Decorurile şi recuzita au fost pregătite de către aceiaşi inimoşi elevi, cu resurse proprii. Atmosfera a fost caldă, primitoare, la final, membrii trupei au primit multe aplauze; elevii şi îndrumătoarea au fost felicitaţi de către elevii spectatori, profesorii însoţitori şi părinţii dornici de a-şi cunoaşte copiii într-o ipostază diferită, prin care au putut să se pună în valoare. Elevii actori au surprins publicul într-un mod cât se poate de plăcut.
Proprietarul unui preş aflat în faţa uşii, la intrarea în apartamentul propriu, în scara la care era vicepreşedinte al comitetului unui bloc oarecare din Bucureşti, îşi găseşte în mod repetat preşul murdar. El pune la cale o acţiune de urmărire sistematică, pentru care antrenează mai mulţi colaboratori: femeia de serviciu care notează tot ce se petrece, fotograful şi avocatul, angajaţi special. Pentru proprietarul preşului orice trecător devine un suspect. Situaţiile comice derivă din presupunerea că oricine se manifestă spontan în jurul preşului este ameninţat, chiar dacă nu are nicio legătură şi nici măcar vreo intenţie. Cetăţeanul italian, asiguratorul de la A.D.A.S. sau tânărul cercetător pretendent al Premiului Nobel pentru cele mai năstruşnice invenţii - cu toţii trec prin bătaia puştii lui Pamfil şi ameninţările sale.
Într-un final, după situaţiile comice savurate, femeia de serviciu se deconspiră ca fiind autoarea acţiunii de murdărire sistematică a preşului, nefiindu-i deloc frică, ştiind că va deveni soacra tânărului cercetător, datorită căruia poate avea un viitor luminos asigurat.
Spectacolul a durat aproape o oră, timp în care emoţiile artistice au plutit în aer. Atât spectatorii, cât şi elevii actori îşi doresc să menţină acest tip de activităţi, care fac plăcere tuturor...
Prof. Daniela Furtos
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un spectacol de zile mari.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:51:04 Ora de vară a Europei de Est