Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

O agendă încărcată

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 27 aprilie 2015.

La orizont, admiterea 2015
Luni (27 aprilie a.c.), membrii Senatului au analizat şi dezbătut, în prezenţa rectorului şi a prorectorilor, o serie de documente privind starea universităţii în 2014, stadiul de îndeplinire a obiectivelor din Planul Operaţional aferent aceleiaşi perioade, precum şi Programul de politici, strategii şi acţiuni privind calitatea. În grupajul alăturat, inserăm câteva ştiri de interes mai larg din celelalte documente aflate pe ordinea de zi.
Câte locuri vor fi la admitere?
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat repartizarea locurilor bugetate şi cu taxă pentru anul universitar 2015-2016. Astfel, pentru studii de licenţă numărul locurilor bugetate se ridică la 1.589, iar al celor cu taxă la 4.273. La studiile universitare de masterat au fost alocate 765 de locuri finanţate de la bugetul de stat, la care se adaugă 2.805 locuri cu taxă.
Parcul dendrologic Gurahonţ, în coadministrare
Universitatea din Oradea renunţă la dreptul de administrare pe care îl are în prezent asupra Parcului dendrologic „Arboretum Sylva" din Gurahonţ, datorită imposibilităţii de a susţine în continuare finanţarea integrală a cheltuielilor pe care le presupune acest obiectiv care serveşte drept „laborator în domeniul biodiversităţii" pentru Facultatea de Protecţia Mediului şi Facultatea de Ştiinţe. Universitatea din Oradea este interesată de preluarea în cofolosinţă gratuită şi coadministrare în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" şi Universitatea de Vest din Timişoara.
Îşi schimbă denumirea
Senatul universitar a aprobat solicitarea Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură de a-şi schimba denumirea în Facultatea de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură. Pentru a oficializa acest lucru, se va întocmi documentaţia necesară pentru a solicita Guvernului  să emită o hotărâre privind Nomenclatorul structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul 2015-2016.
Sesiune de reexaminare
Legislativul universitar orădean a aprobat, la solicitarea Consiliul Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură, o sesiune de reexaminare, în perioada 11-15 mai 2015, pentru studenţii din anul VI al programului de studii Arhitectură.
Specializare în lichidare
Programul de studii universitare de licenţă Geografia Mediului, gestionat de către Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, va intra în lichidare începând cu anul universitar 2015-2016.
Înscrierea la rezidenţiat, prelungită
Înmatricularea cetăţenilor străini candidaţi la studii de rezidenţiat la Facultatea de Medicină şi Farmacie a fost prelungită cu o lună faţă de calendarul prevăzut în Metodologia privind admiterea şi şcolarizarea cetăţenilor străini. Înmatricularea se va face în perioada 1octombrie - 30 aprilie, având în vedere numărul mare de candidaţi pentru înscrierea la studii de rezidenţiat.
Universitatea din Oradea, în ADMATECH
Universitatea din Oradea este membru fondator al Asociaţiei ADMATECH, alături de alte 15 entităţi academice, institute de cercetări şi companii din sfera producţiei. Scopul asociaţiei este crearea unui pol de competitivitate şi competenţă la nivel regional în domeniul materialelor avansate, micro şi nanotehnologiilor, procedeelor şi produselor inovative, precum şi pentru facilitarea transferului tehnologic. Se are în vedere, între altele, constituirea unui centru de cercetare şi dezvoltare în domeniul materialelor micro şi nanotehnologiilor pentru parteneri industriali la nivel regional şi natural.
Consiliul departamentelor
Senatul a aprobat constituirea Consiliului Departamentelor Universităţii din Oradea. Noua structură, cu statut consultativ, vizează crearea unor mecanisme suplimentare de dialog şi implicarea directă în managementul academic al universităţii orădene a conducerii departamentelor, precum şi transferul de bune practici între departamente. Implicarea acestui organism în managementul academic se va realiza efectiv prin invitarea la şedinţele Senatului, respectiv ale Consiliului de Administraţie a câte unui reprezentant al conducerii Consiliului Departamentelor.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).