Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

O agendă încărcată

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 27 aprilie 2015.

La orizont, admiterea 2015
Luni (27 aprilie a.c.), membrii Senatului au analizat şi dezbătut, în prezenţa rectorului şi a prorectorilor, o serie de documente privind starea universităţii în 2014, stadiul de îndeplinire a obiectivelor din Planul Operaţional aferent aceleiaşi perioade, precum şi Programul de politici, strategii şi acţiuni privind calitatea. În grupajul alăturat, inserăm câteva ştiri de interes mai larg din celelalte documente aflate pe ordinea de zi.
Câte locuri vor fi la admitere?
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat repartizarea locurilor bugetate şi cu taxă pentru anul universitar 2015-2016. Astfel, pentru studii de licenţă numărul locurilor bugetate se ridică la 1.589, iar al celor cu taxă la 4.273. La studiile universitare de masterat au fost alocate 765 de locuri finanţate de la bugetul de stat, la care se adaugă 2.805 locuri cu taxă.
Parcul dendrologic Gurahonţ, în coadministrare
Universitatea din Oradea renunţă la dreptul de administrare pe care îl are în prezent asupra Parcului dendrologic „Arboretum Sylva" din Gurahonţ, datorită imposibilităţii de a susţine în continuare finanţarea integrală a cheltuielilor pe care le presupune acest obiectiv care serveşte drept „laborator în domeniul biodiversităţii" pentru Facultatea de Protecţia Mediului şi Facultatea de Ştiinţe. Universitatea din Oradea este interesată de preluarea în cofolosinţă gratuită şi coadministrare în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" şi Universitatea de Vest din Timişoara.
Îşi schimbă denumirea
Senatul universitar a aprobat solicitarea Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură de a-şi schimba denumirea în Facultatea de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură. Pentru a oficializa acest lucru, se va întocmi documentaţia necesară pentru a solicita Guvernului  să emită o hotărâre privind Nomenclatorul structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul 2015-2016.
Sesiune de reexaminare
Legislativul universitar orădean a aprobat, la solicitarea Consiliul Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură, o sesiune de reexaminare, în perioada 11-15 mai 2015, pentru studenţii din anul VI al programului de studii Arhitectură.
Specializare în lichidare
Programul de studii universitare de licenţă Geografia Mediului, gestionat de către Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, va intra în lichidare începând cu anul universitar 2015-2016.
Înscrierea la rezidenţiat, prelungită
Înmatricularea cetăţenilor străini candidaţi la studii de rezidenţiat la Facultatea de Medicină şi Farmacie a fost prelungită cu o lună faţă de calendarul prevăzut în Metodologia privind admiterea şi şcolarizarea cetăţenilor străini. Înmatricularea se va face în perioada 1octombrie - 30 aprilie, având în vedere numărul mare de candidaţi pentru înscrierea la studii de rezidenţiat.
Universitatea din Oradea, în ADMATECH
Universitatea din Oradea este membru fondator al Asociaţiei ADMATECH, alături de alte 15 entităţi academice, institute de cercetări şi companii din sfera producţiei. Scopul asociaţiei este crearea unui pol de competitivitate şi competenţă la nivel regional în domeniul materialelor avansate, micro şi nanotehnologiilor, procedeelor şi produselor inovative, precum şi pentru facilitarea transferului tehnologic. Se are în vedere, între altele, constituirea unui centru de cercetare şi dezvoltare în domeniul materialelor micro şi nanotehnologiilor pentru parteneri industriali la nivel regional şi natural.
Consiliul departamentelor
Senatul a aprobat constituirea Consiliului Departamentelor Universităţii din Oradea. Noua structură, cu statut consultativ, vizează crearea unor mecanisme suplimentare de dialog şi implicarea directă în managementul academic al universităţii orădene a conducerii departamentelor, precum şi transferul de bune practici între departamente. Implicarea acestui organism în managementul academic se va realiza efectiv prin invitarea la şedinţele Senatului, respectiv ale Consiliului de Administraţie a câte unui reprezentant al conducerii Consiliului Departamentelor.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:42:48 Ora de vară a Europei de Est