Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Campania „Şi tu poţi deveni poliţist”

Noi te informăm, tu decizi!

Campania „Şi tu poţi deveni poliţist”

Peste 500 de liceeni au fost informaţi de poliţiştii bihoreni cu privire la oportunităţile profesiei de poliţist şi oferta educaţională a instituţiilor de învăţământ specializate ale M.A.I.

În perioada aprilie - iunie şi octombrie - decembrie, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi cei ai Serviciului de Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor desfăşoară activităţi în cadrul Campaniei naţionale de promovare a profesiei de poliţist „Şi tu poţi deveni poliţist", iniţiată de Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Activităţile desfăşurate în cadrul campaniei de poliţiştii bihoreni vizează o mai bună cunoaştere, din partea populaţiei, a competenţelor şi a atribuţiilor poliţiştilor români, dar şi informarea tinerilor care vor să opteze pentru o astfel de carieră. De asemenea, campania vizează identificarea candidaţilor cu motivaţii corecte pentru alegerea profesiei de poliţist şi ulterior, angajarea celor ale căror aptitudini sunt foarte apropiate sau chiar suprapuse peste cerinţele unei funcţii de poliţist.
În cadrul activităţilor desfăşurate împreună cu elevii claselor a XI-a şi a XII-a în instituţiile de învăţământ, poliţiştii bihoreni au ca scop promovarea, în rândul grupului ţintă, a profesiei de poliţist şi a ofertei educaţionale a unităţilor de învăţământ specializate, respectiv Şcoala de Agenţi de Poliţie şi Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza".
În contextul campaniei, în cursul lunii aprilie a.c., poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi cei ai Serviciului de Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor au desfăşurat activităţi de informare în cadrul a opt instituţii de învăţământ din judeţul Bihor.
În cadrul întâlnirilor cu liceenii, poliţiştii bihoreni au prezentat programa şcolară, dotările instituţiilor de învăţământ, alinierea acestora la standardele Uniunii Europene, condiţiile de recrutare, de înscriere şi de admitere. De asemenea, au fost prezentate aspecte legate de abilităţile necesare unui poliţist, misiunile la care participă în această calitate, oportunităţile oferite de statutul de elev/student al unităţilor de învăţământ ale M.A.I., inclusiv cele din punct de vedere social (asigurarea cazării, mesei, echipamentului, asistenţei medicale gratuite şi asigurarea unui loc de muncă sigur la absolvire).
Elevii au vizionat şi un film realizat la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan" din Cluj-Napoca, o instituţie care funcţionează după cele mai înalte standarde europene, având condiţii excelente de pregătire a elevilor.
Elevii interesaţi de profesia de poliţist au fost încurajaţi să se pregătească din timp pentru o eventuală admitere la una dintre unităţile de învăţământ ale M.A.I.
De asemenea, poliţiştii de prevenire şi resurse umane bihoreni au promovat campania „Şi tu poţi deveni poliţist" în cadrul întâlnirilor desfăşurate cu elevii bihoreni cu ocazia Zilelor Porţilor Deschise pentru elevi organizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor şi, totodată, cu ocazia evenimentelor menite să marcheze, în judeţul Bihor, Ziua Poliţiei Române.
Până în prezent, peste 500 de elevi din liceele bihorene au fost informaţi în legătură cu oferta educaţională şi modalitatea prin care pot deveni poliţişti.
Poliţistul este un funcţionar public civil, cu statut special, înarmat, ce poartă, de regulă, uniformă şi exercită atribuţiile stabilite prin lege. Exercitarea profesiei de poliţist, implică prin natura sa, îndatoriri şi riscuri deosebite. Profesia poate fi exercitată doar de către persoanele care au dobândit această calitate, în condiţiile legii.
Instituţiile de formare profesională iniţială ale Ministerului Afacerilor Interne sunt Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza" şi şcolile postliceale. Academia este o instituţie de învăţământ superior acreditată, din reţeaua de stat. Face parte din categoria universităţilor de educaţie şi cercetare, desfăşoară activităţi de învăţământ superior, organizate prin programe de studii universitare de licenţă, de studii universitare de masterat şi de studii universitare de doctorat, în domenii şi specializări acreditate, precum şi alte forme de pregătire, de perfecţionare şi specializare.
Şcolile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne sunt Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr" Câmpina şi Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan" Cluj-Napoca.
Condiţiile legale de participare, etapele de recrutare şi selecţie şi alte informaţii utile privind înscrierile şi depunerea dosarelor de candidat se efectuează la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean  Bihor din Municipiul Oradea, strada Parcul Traian, nr. 18 - Serviciul Resurse Umane, telefon 0259/403.111 sau 0259/403.112, de unde pot fi obţinute şi alte relaţii suplimentare, în fiecare zi de marţi, între orele 9.00 - 12.00 şi joi, între orele 11.00 - 15.00.
Cererile de înscriere ale candidaţilor pentru concursul de admitere în instituţiile de învăţământ superior ale Ministerul Afacerilor Interne se vor depune la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor până la data de 29 mai a.c., iar pentru şcolile postliceale ale Ministerul Afacerilor Interne până la 7 august 2015.
Data limită până la care candidaţii vor depune documentele necesare este 12 iunie a.c., pentru instituţiile de învăţământ superior şi 21 august 2015 pentru şcolile postliceale ale Ministerul Afacerilor Interne.
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:03:06 Ora de vară a Europei de Est