Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un vot pentru Oradea Mare!

Primarul Ilie Bolojan îndeamnă cetăţenii să participe duminică la vot

Un vot pentru Oradea Mare!

La finalul campaniei de informare legată de referendumul din 10 mai 2015 cu privire la alipirea comunei Sînmartin de municipiul Oradea, cei doi primari, Ilie Bolojan şi Lucian Popuş au concluzionat demersurile făcute în cadrul campaniei, respectiv au îndemnat cetăţenii localităţilor implicate să se prezinte duminică la vot şi să voteze cu DA fuziunii dintre Oradea şi Sînmartin.

Primarul Ilie Bolojan a menţionat că principalele căi de informare folosite în această campanie au fost afişajele stradale, întâlnirile directe cu cetăţenii, respectiv au fost editate mai multe materiale informative de promovare a referendumului. Pliantele distribuite în Oradea şi Sînmartin, alături de scrisoarea celor doi primari către cetăţeni conţin şi motivele cele mai importante pentru un vot favorabil, şi proiectele cele mai mari care se vor realiza în comuna Sînmartin în cazul în care se va realiza fuziunea.
Totodată, în perioada premergătoare campaniei s-a realizat şi un sondaj de opinie, iar rezultatele au arătat că în timp ce cetăţenii din Oradea trebuiau conştientizaţi mai ales despre importanţa prezenţei la vot,  locuitorii comunei Sînmartin trebuiau informaţi mai ales despre avantajele fuziunii.
Primarul Ilie Bolojan a reamintit că satele din comuna Sînmartin rămân cu statut de sat cu aceleaşi reglementări privind creşterea animalelor şi privind nivelul taxelor şi impozitele care nu vor creşte. Pe de altă parte fiecare sat va avea câte un reprezentat în Consiliul Local cu drept de vot consultativ, care va ajuta la prezentarea problemelor fiecărui sat.
„Credem că lucrurile fiind foarte clar exprimate locuitorii celor două comunităţi sunt în măsură să poată să se exprime duminică în cunoştinţă de cauză, iar eu doresc să-i îndemn pe toţi locuitorii celor două comunităţi: dacă consideră că în oraşul Oradea s-a făcut ceva în aceşti ani, dacă consideră că direcţia spre care se îndreaptă oraşul este una bună, atunci le recomand să se ducă să voteze cu DA la acest refendum şi îi asigur că vor constata că în anii următori Oradea va fi un oraş mult mai prosper pentru toţi locuitorii, indiferent de etnia sau confesiunea lor,  decât Oradea  şi Sînmartinul separat.
La rândul său, primarul Lucian Popuş consideră că a fost o campanie de informare corectă, cu discuţii eficiente cu cetăţenii, iar cetăţenii au înţeles beneficiile fuziunii cu Oradea. Totodată i-a îndemnat pe cetăţenii din Oradea şi Sînmartin să iasă la vot pentru viitorul lor şi al copiilor şi să fie de acord cu fuziunea, şi să fie conştienţi că proiectele asumate  se vor realiza. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:07:42 Ora standard a Europei de Est