Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comenius în ţara zeilor

De la Cîmpani în Grecia, reuniune de proiect

Comenius în ţara zeilor

5th Gymnasium of Larisa din localitatea Larisa, regiunea Tessalia, a fost gazda celei de-a şaptea reuniuni, şi ultima, din cadrul Proiectului şcolar multilateral european Comenius „Culture and Environment" al Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani în perioada 4-8 mai 2015.

Elevele Rebeca Boldor, Radu Chiş, Olivia Crişan (clasa a VI-a) şi Emanuela Boldor (clasa a VII-a), alături de doamnele profesoare Denisa Lucuţa (responsabil proiect), Anca Boldor şi Elena Rengle (membre) s-au deplasat în Republica Elenă pentru a se alătura celor şase instituţii partenere din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franţa şi Grecia.
Invitaţii au fost întâmpinaţi la primărie de către primarul oraşului Larisa, domnul Kalogiannis, de viceprimarul pentru educaţie, domnul Batzanoulis, de directoarea şcolii gazdă, Delizona Zoi şi de profesori.
La şcoală am fost primiţi cu bucurie de elevi şi părinţii acestora, după care copiii noştri s-au îndreptat spre casele unde aveau să locuiască pe timpul şederii acolo.
Următoarele zile, arzătoare, aveau să ne introducă în stilul de viaţă elen şi să ne facă o incursiune în cultura şi civilizaţia greacă.
Am participat la programul intitulat „Cursuri de prezentare a bogăţiilor naturale şi culturale ale Olimpului" de la Centrul Ecologic Elassona, apoi am luat-o la pas pe Muntele Olimp pentru a investiga elementele ecologice ale regiunii. De asemenea, ne-am plimbat prin sătucul de aromâni Kokkinopilos, întemeiat în secolul al XII-lea de fermieri aromâni, în care mai locuiesc în prezent aproximativ 150 de suflete, şi am observat arhitectura tradiţională. Am prins în eternitate şi localul numit în aromână atât de românesc  „La Noi".
Una din zile ne-a purtat către Meteora, cel mai important centru monahal ortodox al grecilor, după Sfântul Munte Athos, înscris pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Aici am vizitat mănăstirea Marele Meteor, cea mai mare dintre mănăstirile situate în Meteora. De acolo ne-am îndreptat spre lacul Plastira, un lac artificial „hrănit de râul Tavropos" şi unul dintre cele mai mari lacuri artificiale de pe teritoriul Eladei.
Am ajuns şi în satul Velika de pe coasta Mării Egee unde copiii au făcut o baie în apa înviorătoare şi au cules pietre albe pure cu forme uimitor de rotunde.
Nu în ultimul rând, am descoperit oraşul gazdă, Larisa, plimbaţi fiind de trenul municipal.
Am celebrat cei doi ani de parteneriat Comenius în Piaţa Tachidromiou, învăluită în muzică şi dans, înţesată cu sute de oameni adunaţi să vadă legătura strânsă, veselia, prietenia, toleranţa, mândria identităţii şi a culturii proprii pe care acest program le-a „rodit", dezvăluit şi intensificat.
În cea din urmă zi ne-am aşezat în jurul mesei „rotunde" şi am evaluat parcursul proiectului nostru Comenius, finanţat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP, împărţind zâmbete umbrite de tristeţea conştientizării finalului care marchează orice început. Ne-am despărţit cu promisiunea de a începe noi colaborări şi de a rămâne prieteni dincolo de prezent.
Datorită sprijinului financiar Comenius din cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, copiii Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani şi dascălii lor au purces într-o călătorie educaţională de doi ani, de-a lungul căreia au eliminat puţin câte puţin barierele spaţiale, culturale, lingvistice, psihologice şi religioase care stau de-a curmezişul unor relaţii frumoase, paşnice şi roditoare.
Prof. Denisa LUCUŢA,
responsabil proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Comenius în ţara zeilor.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:03:10 Ora de vară a Europei de Est