Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Europeni în cuget şi-n simţiri ...

La Şcoala „Dimitrie Cantemir”

Europeni în cuget şi-n simţiri ...

Ca în fiecare an, am celebrat şi în 2015 la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" ziua de 9 Mai - zi care reuneşte semnificaţii deosebite pentru istoria poporului nostru.

Festivitatea a debutat cu intonarea Imnului de Stat al României de către elevi ai claselor gimnaziale „uniţi în diversitate", impresionaţi de solemnitatea momentului.
Doamna director, prof. dr. Viorica Popa, a subliniat importanţa acestei date în calendarul istoriei naţionale - prin cele trei evenimente pe care le consemnează: declararea Independenţei de Stat a României (1877), capitularea Germaniei naziste la finele celui de-al doilea Război Mondial (1945) şi Ziua Europei (1950).
Doamna prof. Szekely Erzsebet a prezentat, în cifre şi imagini, detalii privind evenimentele comemorate, parcurgând pe hartă un traseu de-a lungul deceniilor, într-un dialog însufleţit cu elevii.
Primul eveniment înregistrat la data de 9 mai a fost cel din anul 1877, când ministrul de externe al vremii, Mihail Kogălniceanu, a proclamat în Parlament independenţa României: „Suntem independenţi, suntem naţiune de sine stătătoare..., suntem o naţiune liberă şi independentă", actul căpătând putere de lege prin semnarea lui de către principele Carol I a doua zi. Eforturile repetate ale românilor de a se elibera de sub dominaţia otomană s-au concretizat atunci prin participarea Principatelor Unite la Războiul Ruso-Turc din anii 1877-1878, ale cărui urmări au facilitat pregătirea şi realizarea Unirii de la 1918. O jumătate de secol mai târziu, la 9 Mai 1945, românii au trăit bucuria capitulării celui de-al treilea Reich, Germania nazistă suferind înfrângerea determinantă în cel de-al Doilea Război Mondial.
1950 este anul naşterii la aceeaşi dată - 9 Mai - a ceea ce urma să devină Uniunea Europeană. Prin Declaraţia lui Robert Schuman, ministrul francez al afacerilor externe, se constituie Comunitatea Europeană a Cărbunelui şi Oţelului (CECO), înfiinţată de Franţa, Germania, Italia, Ţările de Jos, Belgia şi Luxembourg, prima dintr-o serie de instituţii europene supranaţionale care au stat la baza Uniunii Europene de astăzi. România a aderat la principiile Uniunii Europene în anul 1995, iar la 25 aprilie 2005 statele membre i-au confirmat adeziunea, în ianuarie 2007 ea fiind acceptată cu drepturi depline în Uniune, împreună cu Bulgaria.
Depăşind limitele stricte ale istoriei şi politicii, integrarea unui popor şi a unei ţări în comunitatea extinsă a Europei presupune repere şi norme impuse juridic, obligaţii şi privilegii deopotrivă  - aspecte care s-au reflectat şi ele în expunerea PowerPoint prezentată de către doamna prof. Diana Hera. Enumerarea simbolurilor Uniunii (moneda unică, imn, steag, motto), ilustrate vizual prin desenele şi colajele realizate de elevii coordonaţi de către doamna profesor de educaţie plastică Mariana Pădurean, şi explicarea semnificaţiilor acestora a constituit un prilej optim pentru verificarea cunoştinţelor, dar şi pentru asimilarea unor informaţii noi de către elevi.
Participanţii la activitate s-au despărţit în acordurile sonore ale fragmentului din Simfonia a IX-a a marelui compozitor german Ludwig van Beethoven - „Oda bucuriei", devenită Imn al Europei unite.
Activităţi similare s-au desfăşurat la toate clasele din unitatea noastră. Am colorat steguleţe, am învăţat Imnul, am parcurs itinerarii de vacanţă în marile oraşe de pe continent, apreciind cultura şi civilizaţia popoarelor, învăluiţi în culoare, sunet şi istorie - reunite prin curiozitatea şi bucuria copiilor de a asista şi contribui activ la sărbătoare.
Melania Ciomoş

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 06:05:24 Ora de vară a Europei de Est