Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala

Luni, la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala

Preşedintele C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreşedintele, Petru Dincă, d-na ing. Loredana Ţîrţ, consilier al A.P.M. Bihor, au fost prezenţi luni (11 mai 2015) la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea pentru reevaluarea în cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala.

Coordonatorii proiectului, prof. Alina Deliman şi Simona Bunta, precum şi cei 40 de eco-agenţi (reprezentanţii claselor) au avut un dialog cu membrii comisiei referitor la activităţile desfăşurate la clasă în cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala. Raportul Eco al Comitetului elevilor a fost prezentat de eleva Mikloş Alexandra, elevă în clasa a VIII-a.
Din discuţii care au urmat a reieşit impactul pe care l-au avut şi îl au activităţile eco asupra elevilor, şi felul în care a reacţionat comunitatea, colegii, părinţii, toţi cei din jur.
Astfel, după cinci ani de activităţi, în Programul Mondial Eco-Şcoala, putem afirma că am reuşit să acumulăm experienţă şi să atingem obiectivele pe care ni le-am propus când am pornit la drum în noiembrie 2010.
Efectele pozitive ale acestui program asupra tuturor, entuziasmul nostru, dorinţa de a intra în rândul ECO - ŞCOLILOR, ne-au mobilizat ca şi în acest an să continuăm desfăşurarea lui. Considerăm că, elevi, cadre didactice, părinţi, personal auxiliar, reprezentanţi ai autorităţii locale am format o adevărată echipă. Ne-am străduit să punem în practică obiectivele educaţiei pentru sănătate şi de protecţie a mediului.
În anii şcolari 2013 - 2015, am ales două teme incitante: VIAŢA SĂNĂTOASĂ şi APA. Astfel ne-am propus să conştientizăm elevii asupra modului în care ne putem păstra sănătatea prin creşterea consumului de fructe, legume şi apă, precum şi necesitatea efectuării exerciţiilor fizice, zilnic.
 Activităţile au fost atractive, s-a muncit cu mult drag şi responsabilitate. Din aproape în aproape, am realizat că depinde numai de noi să trăim într-un mediu curat şi prietenos, având grijă de sănătatea noastră, consumând apă, fructe, alimente sănătoase, dar şi făcând mişcare zilnic.
 Prin activităţile desfăşurate, am promovat şi stimulat mişcarea, consumul de legume, fructe şi apă. Picătura de apă ne-a însoţit de multe ori în călătorii cu peripeţii şi ne-a învăţat că trebuie să o respectăm pentru că ea este sursa vieţii. Prin implementarea proiectului, am mai dedus că pretutindeni „Omul sfinţeşte locul" şi că stă în puterea noastră să creăm o lume sănătoasă, frumoasă şi verde.
La finalul discuţiilor, dl director, prof. Troie Gheorghe, a invitat membrii comisiei să viziteze şcoala  şi spaţiul verde din incintă, pentru a se convinge că faptele vorbesc.
 Preşedintele C.C.D.G., doamna Carmen Dincă, a felicitat întreg colectivul de cadre didactice, elevi şi părinţi şi ne-a îndemnat  să continuăm programul, antrenând tot mai mult comunitatea şcolară, dar nu numai, şi în alte acţiuni benefice pentru schimbarea atitudinii faţă de mediul înconjurător. Au fost adresate felicitări conducerii şcolii, în special domnului director, pentru implicare şi dedicaţie, pentru managementul exemplar pe care îl realizează. În replică, dl director Gheorghe Troie şi coordonatorii programului (prof. Alina Deliman şi Simona Bunta) ţin să transmită, şi prin intermediul presei, felicitări colegilor profesori, elevilor şi părinţilor pentru modul exemplar în care au derulat timp de cinci ani Programul Mondial Eco-Şcoala, cu rezultate remarcabile şi palpabile. Să mai spunem că în 10 octombrie 2015, cei doi profesori coordonatori urmează să participe la Seminarul Naţional CCDG unde vor împărtăşi, împreună cu toţi participanţii, valorile programelor de educaţie pentru mediu, şi vor intra în posesia Trofeului câştigat de şcoala noastră.
Alina Deliman &Simona Bunta
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:14:27 Ora de vară a Europei de Est