Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Viceprimarul Mircea Mălan a susţinut joi, 21 mai 2015, o conferinţă de presă în teren, în cadrul căreia a prezentat stadiul lucrărilor la Piaţa Rogerius, care devine în urma lucrărilor moderne de construire: Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare Oradea.

Lucrările au început în luna februarie 2014 şi sunt finalizate în proporţie de 80%.
Modernizarea Pieţei Rogerius printr-un program transfrontalier
Modernizarea Pieţei Rogerius se realizează în cadrul programului „Cooperare Transfrontalieră pentru Dezvoltarea unui Centru de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea şi a unui Centru pentru Educaţie Antreprenorială în municipiul Debrecen". Proiectul este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 şi este derulat de către Primăria Oradea, în calitate de lider de proiect, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hajdu-Bihar, în calitate de partener al proiectului.
În deschiderea conferinţei de presă, viceprimarul municipiului, dl. Mircea Mălan, a precizat: „Ne apropiem de finalizarea unui important proiect cu finanţare transfrontalieră, în care Primăriei Oradea ca lider de proiect i-a revenit bugetul de 6,7 milioane euro, din care aproape 3 milioane sunt fonduri nerambursabile, iar diferenţa a fost asigurată din bugetul propriu. La nivelul superior al  tronsoanelor II şi III s-a folosit o placă suprabetonată, pentru că spaţiul respectiv a fost astfel gândit, încât să fie accesibil publicului şi să ofere o zonă publică de recreere prin spaţiile verzi care se vor amenaja aici. Apele pluviale vor fi colectate printr-un sistem inovativ şi prin colectarea lor într-un rezervor vor asigura irigarea spaţiilor verzi aferente zonei de recreere. Lucrările la întregul proiect vor fi gata până la jumătatea lunii august".
Lucrările sunt executate de firma S.C. TIM S.A.
Suprafaţa totală supusă investiţiei în municipiul Oradea, prin acest proiect, este de 8216,74 mp - suprafaţa utilă totală şi 13071,29 mp suprafaţa desfăşurată.
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea (actualul amplasament al Pieţei Rogerius) se va realiza pe sectoare, astfel încât spaţiile să fie optimizate în funcţie de necesitatea beneficiarilor din cadrul Centrului: sector legume-fructe, sector carne-peşte, sector lactate-ouă, sector panificaţie, sector produse bio şi apicole,  sector produse împachetate şi tradiţionale, sector flori, sector produse nealimentare, zona alimentaţie publică, zona administrativă, subsolul tehnic, platforma pentru deşeuri.
Directorul Administraţiei Domeniului Public, dl. Liviu Andrica, a afirmat: „Apreciem faptul că la finalizarea proiectului, toţi cei care îşi desfăşoară activitatea aici vor avea un spaţiu adecvat de lucru. În acest moment avem 390 de mese în sectorul de legume-fructe, dar în momentul în care se finalizează lucrările complete, toţi comercianţii vor primi numărul de mese pe care l-au avut în vechea piaţă, respectiv 450 de mese. Cel târziu până la 1 iunie, toţi comercianţii vor fi mutaţi din cort în noul amplasament al pieţei. De menţionat că preţurile la mese rămân aceleaşi, iar o dată ce comercianţii se vor muta în noua piaţă, vom dezafecta cortul din faţa Spitalului Municipal".
Tronsonul I a fost dat spre folosinţă beneficiarului final, respectiv Administraţia Domeniului Public în luna octombrie 2014, iar tronsonul II (partea din mijloc a fostei Pieţe Rogerius, flancat de tronsonul I şi III, respectiv de străzile Predeal şi Sadoveanu) urmează să fie luat în folosinţă săptămâna aceasta. Acest tronson cuprinde sectoarele legume-fructe, carne-peşte şi panificaţie.
Un pasaj subteran va lega Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare de parcarea subterană
În Tronsonul III, partea dinspre strada Corneliu Coposu (partea din faţă a fostei Pieţe Rogerius), tronson care cuprinde sectorul produse bio şi apicole, sectorul produse împachetate şi tradiţionale şi sectorul flori, lucrările se suprapun cu realizarea unei porţiuni dintr-un pasaj subteran care va conecta Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare de viitoarea parcare subterană, care se va construi de cealaltă parte a străzii Corneliu Coposu, respectiv în faţa Spitalului Municipal. 
Lucrările aferente pasajului subteran presupun realizarea a 27 m pasaj aferent amplasamentului Centrului de Afaceri, pasaj ce va avea lăţimea de 4 m şi înălţimea de 2,7 m şi va conecta casa scării din Tronsonul 3 cu pasajul subteran care se va construi dinspre parcarea subterană şi va subtraversa strada Corneliu Coposu până la limita amplasamentului Centrului de Afaceri. Acest pasaj va facilita accesul comercianţilor şi al cumpărătorilor la Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare. Durata lucrărilor aferente realizării porţiunii de pasaj subteran este de 2 luni. (B.P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius.

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 01:17:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00