Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Viceprimarul Mircea Mălan a susţinut joi, 21 mai 2015, o conferinţă de presă în teren, în cadrul căreia a prezentat stadiul lucrărilor la Piaţa Rogerius, care devine în urma lucrărilor moderne de construire: Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare Oradea.

Lucrările au început în luna februarie 2014 şi sunt finalizate în proporţie de 80%.
Modernizarea Pieţei Rogerius printr-un program transfrontalier
Modernizarea Pieţei Rogerius se realizează în cadrul programului „Cooperare Transfrontalieră pentru Dezvoltarea unui Centru de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea şi a unui Centru pentru Educaţie Antreprenorială în municipiul Debrecen". Proiectul este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 şi este derulat de către Primăria Oradea, în calitate de lider de proiect, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hajdu-Bihar, în calitate de partener al proiectului.
În deschiderea conferinţei de presă, viceprimarul municipiului, dl. Mircea Mălan, a precizat: „Ne apropiem de finalizarea unui important proiect cu finanţare transfrontalieră, în care Primăriei Oradea ca lider de proiect i-a revenit bugetul de 6,7 milioane euro, din care aproape 3 milioane sunt fonduri nerambursabile, iar diferenţa a fost asigurată din bugetul propriu. La nivelul superior al  tronsoanelor II şi III s-a folosit o placă suprabetonată, pentru că spaţiul respectiv a fost astfel gândit, încât să fie accesibil publicului şi să ofere o zonă publică de recreere prin spaţiile verzi care se vor amenaja aici. Apele pluviale vor fi colectate printr-un sistem inovativ şi prin colectarea lor într-un rezervor vor asigura irigarea spaţiilor verzi aferente zonei de recreere. Lucrările la întregul proiect vor fi gata până la jumătatea lunii august".
Lucrările sunt executate de firma S.C. TIM S.A.
Suprafaţa totală supusă investiţiei în municipiul Oradea, prin acest proiect, este de 8216,74 mp - suprafaţa utilă totală şi 13071,29 mp suprafaţa desfăşurată.
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea (actualul amplasament al Pieţei Rogerius) se va realiza pe sectoare, astfel încât spaţiile să fie optimizate în funcţie de necesitatea beneficiarilor din cadrul Centrului: sector legume-fructe, sector carne-peşte, sector lactate-ouă, sector panificaţie, sector produse bio şi apicole,  sector produse împachetate şi tradiţionale, sector flori, sector produse nealimentare, zona alimentaţie publică, zona administrativă, subsolul tehnic, platforma pentru deşeuri.
Directorul Administraţiei Domeniului Public, dl. Liviu Andrica, a afirmat: „Apreciem faptul că la finalizarea proiectului, toţi cei care îşi desfăşoară activitatea aici vor avea un spaţiu adecvat de lucru. În acest moment avem 390 de mese în sectorul de legume-fructe, dar în momentul în care se finalizează lucrările complete, toţi comercianţii vor primi numărul de mese pe care l-au avut în vechea piaţă, respectiv 450 de mese. Cel târziu până la 1 iunie, toţi comercianţii vor fi mutaţi din cort în noul amplasament al pieţei. De menţionat că preţurile la mese rămân aceleaşi, iar o dată ce comercianţii se vor muta în noua piaţă, vom dezafecta cortul din faţa Spitalului Municipal".
Tronsonul I a fost dat spre folosinţă beneficiarului final, respectiv Administraţia Domeniului Public în luna octombrie 2014, iar tronsonul II (partea din mijloc a fostei Pieţe Rogerius, flancat de tronsonul I şi III, respectiv de străzile Predeal şi Sadoveanu) urmează să fie luat în folosinţă săptămâna aceasta. Acest tronson cuprinde sectoarele legume-fructe, carne-peşte şi panificaţie.
Un pasaj subteran va lega Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare de parcarea subterană
În Tronsonul III, partea dinspre strada Corneliu Coposu (partea din faţă a fostei Pieţe Rogerius), tronson care cuprinde sectorul produse bio şi apicole, sectorul produse împachetate şi tradiţionale şi sectorul flori, lucrările se suprapun cu realizarea unei porţiuni dintr-un pasaj subteran care va conecta Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare de viitoarea parcare subterană, care se va construi de cealaltă parte a străzii Corneliu Coposu, respectiv în faţa Spitalului Municipal. 
Lucrările aferente pasajului subteran presupun realizarea a 27 m pasaj aferent amplasamentului Centrului de Afaceri, pasaj ce va avea lăţimea de 4 m şi înălţimea de 2,7 m şi va conecta casa scării din Tronsonul 3 cu pasajul subteran care se va construi dinspre parcarea subterană şi va subtraversa strada Corneliu Coposu până la limita amplasamentului Centrului de Afaceri. Acest pasaj va facilita accesul comercianţilor şi al cumpărătorilor la Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare. Durata lucrărilor aferente realizării porţiunii de pasaj subteran este de 2 luni. (B.P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:39:46 Ora de vară a Europei de Est