Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Elevii de la „Ciordaş Beiuş” vor efectua stagii de practică în Portugalia

În perioada 27 mai - 18 iunie

Elevii de la „Ciordaş Beiuş” vor efectua stagii de practică în Portugalia

În perioada 27 mai - 18 iunie 2015, 21 de elevi (din clasa a X-a de la profilul servicii, calificarea Tehnician în gastronomie) şi trei profesori de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" vor pleca în Montijo - Portugalia.

Ei vor  efectua stagii de practică în cadrul proiectului Erasmus + 2014-1-RO01-KA102-000775, proiect de mobilitate pentru cursanţii şi personalul din domeniul educaţiei şi formării profesionale. Proiectul este finanţat din fondurile Uniunii Europene şi se derulează în cadrul Consorţiului educaţional VET VEST +.  Elevii au fost selectaţi prin probe scrise şi practice de specialitate, precum şi probe lingvistice.
Organizaţiile partenere sunt: Liceul Tehnologic de Turism şi Alimentaţie Arieşeni - organizaţia beneficiară şi coordonatorul proiectului, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş - organizaţii de trimitere, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil" Deva - organizaţii de trimitere, Escola Professional - Associacao Para a Formacao Professional e Desenvolvimento do Montijo (AFPDM) - organizaţia de primire.Obiectivele specifice ale proiectului:
Dezvoltarea de competenţe cheie până la un nivel care să îi pregătească pe participanţi pentru viaţa activă şi pentru continuarea studiilor în vederea obţinerii unei calificări de nivel superior; Formarea de competenţe specifice domeniului Alimentaţie publică şi turism, prin activităţi profesionale într-un spaţiu european cu tradiţie în domeniu, Portugalia în vederea facilitării tranziţiei de la şcoală la viaţa activă şi inserţiei pe piaţa muncii; Acumularea de competenţe transversale lingvistice într-un alt cadru decât cel şcolar, în contextul practicării profesiei pentru care sunt în curs de calificare şi competenţe digitale în contextul activităţilor de raportare individuală; Dezvoltarea unor parteneriate durabile între instituţii de învăţământ, asociaţii profesionale şi restaurante din altă ţară care să asigure noi oportunităţi de mobilitate în scopul studiilor pentru persoanele aflate în formare şi în viitor pentru personalul propriu al şcolilor membre ale Consorţiului VET Vest +.
Rezultatele preconizate:
*57 de elevi din care 21 de elevi  de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş  vor dobândi competenţe profesionale îmbunătăţite, vor şti să lucreze în echipă, vor realiza o bună tranziţie de la şcoală la locul de muncă şi cu competente transversale multilingvistice şi digitale
*Îmbunătăţirea calităţii serviciilor de formare profesională oferite de şcoli
*Întărirea capacităţii transnaţionale a organizaţiilor
*Impactul este reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar, îmbunătăţirea gradului de inserţie pe piaţa muncii şi a capacităţii şcolii de a opera acorduri la nivel internaţional.
*Beneficiul pe termen lung este plusul de valoare adăugat prin proiecte ofertei educaţionale, asigurarea sustenabilităţii  în comunitate, în regiune şi în cadrul bazinului de recrutare a elevilor.
După derularea stagiilor de mobilitate, elevii vor primi Europass Mobility Document care este un instrument european prin care se transferă, se recunosc şi se validează competenţele dobândite în stagiile de formare din străinătate. (C.B.)

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:47:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!