Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de la „Ciordaş Beiuş” vor efectua stagii de practică în Portugalia

În perioada 27 mai - 18 iunie

Elevii de la „Ciordaş Beiuş” vor efectua stagii de practică în Portugalia

În perioada 27 mai - 18 iunie 2015, 21 de elevi (din clasa a X-a de la profilul servicii, calificarea Tehnician în gastronomie) şi trei profesori de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" vor pleca în Montijo - Portugalia.

Ei vor  efectua stagii de practică în cadrul proiectului Erasmus + 2014-1-RO01-KA102-000775, proiect de mobilitate pentru cursanţii şi personalul din domeniul educaţiei şi formării profesionale. Proiectul este finanţat din fondurile Uniunii Europene şi se derulează în cadrul Consorţiului educaţional VET VEST +.  Elevii au fost selectaţi prin probe scrise şi practice de specialitate, precum şi probe lingvistice.
Organizaţiile partenere sunt: Liceul Tehnologic de Turism şi Alimentaţie Arieşeni - organizaţia beneficiară şi coordonatorul proiectului, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş - organizaţii de trimitere, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil" Deva - organizaţii de trimitere, Escola Professional - Associacao Para a Formacao Professional e Desenvolvimento do Montijo (AFPDM) - organizaţia de primire.Obiectivele specifice ale proiectului:
Dezvoltarea de competenţe cheie până la un nivel care să îi pregătească pe participanţi pentru viaţa activă şi pentru continuarea studiilor în vederea obţinerii unei calificări de nivel superior; Formarea de competenţe specifice domeniului Alimentaţie publică şi turism, prin activităţi profesionale într-un spaţiu european cu tradiţie în domeniu, Portugalia în vederea facilitării tranziţiei de la şcoală la viaţa activă şi inserţiei pe piaţa muncii; Acumularea de competenţe transversale lingvistice într-un alt cadru decât cel şcolar, în contextul practicării profesiei pentru care sunt în curs de calificare şi competenţe digitale în contextul activităţilor de raportare individuală; Dezvoltarea unor parteneriate durabile între instituţii de învăţământ, asociaţii profesionale şi restaurante din altă ţară care să asigure noi oportunităţi de mobilitate în scopul studiilor pentru persoanele aflate în formare şi în viitor pentru personalul propriu al şcolilor membre ale Consorţiului VET Vest +.
Rezultatele preconizate:
*57 de elevi din care 21 de elevi  de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş  vor dobândi competenţe profesionale îmbunătăţite, vor şti să lucreze în echipă, vor realiza o bună tranziţie de la şcoală la locul de muncă şi cu competente transversale multilingvistice şi digitale
*Îmbunătăţirea calităţii serviciilor de formare profesională oferite de şcoli
*Întărirea capacităţii transnaţionale a organizaţiilor
*Impactul este reducerea absenteismului şi a abandonului şcolar, îmbunătăţirea gradului de inserţie pe piaţa muncii şi a capacităţii şcolii de a opera acorduri la nivel internaţional.
*Beneficiul pe termen lung este plusul de valoare adăugat prin proiecte ofertei educaţionale, asigurarea sustenabilităţii  în comunitate, în regiune şi în cadrul bazinului de recrutare a elevilor.
După derularea stagiilor de mobilitate, elevii vor primi Europass Mobility Document care este un instrument european prin care se transferă, se recunosc şi se validează competenţele dobândite în stagiile de formare din străinătate. (C.B.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:19:40 Ora de vară a Europei de Est