Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cum ne hidratăm şi rehidratăm corect, în sezonul estival

Apa, element indispensabil vieţii!

Cum ne hidratăm şi rehidratăm corect, în sezonul estival

Nutriţioniştii spulberă mitul celor 2 litri de apă consumaţi zilnic.

Medicii de la Societatea de Nutriţie din România consideră că, de fapt, necesarul zilnic de lichide se calculează în funcţie de masa corporală şi vârstă, activitate fizică, temperatura ambientală, starea de sănătate, pe care le avem fiecare. Aşadar, pentru adulţi, nutriţioniştii recomandă un aport de 35 ml/kgcorp, la copii aportul este de 50-60 ml/kgcorp, iar la nou-născuţi, 150 ml/kgcorp. „La copii, necesarul zilnic de lichide este mai mare, din cauza capacităţii reduse a rinichilor de a limita diureza, a procentului ridicat de apă din compoziţia corporală şi a suprafeţei corporale mari", explică dr. Cristina Lăcătuşu, membru al Societăţii Române de Nutriţie.
În ceea ce le priveşte pe femeile gravide ori pe cele care alăptează, specialiştii susţin că necesarul lor zilnic de apă este cu 600-700 ml mai mare decât la ceilalţi adulţi, datorită nevoilor crescute pentru producţia lactată. De asemenea, necesarul este crescut şi pentru persoanele care practică efort fizic de intensitate crescută, dar şi în cazul celor bolnavi. Ca sfat general, medicii recomandă consumul a cel puţin opt pahare de apă zilnic. În condiţii generale, un adult metabolizează până la trei litri de apă pe zi, cantitate care reprezintă echilibrul dintre aportul şi pierderea de lichid. Apa este eliminată de organism prin rinichi, piele, plămâni şi intestin, iar vara, pierderile de apă prin piele sunt însemnate.
„Aproximativ 300 ml de apă se pierd zilnic la nivel cutanat, iar 100 ml se pot pierde suplimentar prin perspiraţie nomală. În condiţii de creştere a temperaturii mediului ambiant sau de efort fizic crescut, se pot pierde încă 250 ml sau chiar mai mult". Specialistul mai spune că, prin respiraţie, se pierd în fiecare zi aproximativ 350 ml de apă, cantitate care variază în funcţie de condiţiile climaterice, fiind mai redusă la cald şi umezeală şi mai mare la temperaturi scăzute. Cei mai mari „consumatori" sunt rinichii, un adult eliminând zilnic, prin rinichi şi intestin, peste 2000 ml de apă. La practicanţii eforturilor fizice sportive pe timp de vară, cantităţile eliminate pot creşte de 3 ori în funcţie de tipul de efort şi dacă acesta se desfăsoară la soare, în incinte aerisite sau nu.
Simptome ale deshidratării
Deshidratarea uşoară apare atunci când organismul are un deficit de aproximativ 2% din volumul total de apă al organismului, aceasta se manifestă prin sete şi, uneori, prin pierderea apetitului şi prin senzaţia de piele uscată. Dacă apa pierdută nu este recuperată prin consumul de lichide, deshidratarea se poate accentua. Apă mai puţină, înseamnă mai puţină plasma sanguină, iar pentru a compensa scăderea în volum a plasmei sangvine ritmul cardiac şi cel al respiraţiei cresc. Apoi datorită transpiraţiei mai reduse, organismul nu se poate răcori suficient, şi temperatura corporală creşte.
Dacă deficitul de apă ajunge la 5-6% din volumul total de apă al organismului, pot apare stări de somnolenţă şi oboseală persistentă, ameţeală, dureri de cap, iar mai rar chiar şi amorţeala unuia dintre membre.
O greşeală pe care o fac multe persoane deshidratate este aceea că încearcă să o combată cu consumul de cafea sau alcool, deoarece cafeaua şi alcoolul, deshidratează suplimentar organismul (mai ales alcoolul distilat).
Devine destul de grav dacă organismul ajunge la un deficit de apă de 10-15%, în acest moment apar spasme musculare, pielea capătă aspect uscat şi îşi pierde elasticitatea (atunci când o apeşi cu degetul îşi revine greu la poziţia iniţială), vederea se înceţoşează, apare starea de confuzie şi chiar halucinaţii, transpiraţia şi nevoia de a urina se reduc considerabil. Depăşirea unui deficit de apă de 15% duce la deces, viaţa nu mai este posibilă în asemenea condiţii.
Analizează culoarea urinei să vezi dacă eşti deshidratat
Culoarea unei urine normale este uşor gălbuie şi limpede. Dacă urina devine mai închisă la culoare, ar trebui să tragem un semnal de alarmă, iar dacă aceasta devine maronie şi tulbure, este necesară de urgenţă o vizită la medic.
Acest fenomen apare datorită faptului că un deficit de apă în organism face ca rinichii să lucreze în mod deficitar. În consecinţă este eliminată o cantitate mai mică de urină, care este însă foarte concentrată şi care conţine mai ales reziduuri.
Ce este de făcut?
Consumaţi apă plată, minerală sau orice fel de apă astfel încât să nu apară senzaţia acută de sete;
Consumaţi zilnic fructe şi legume proaspete, mari depozitare de lichide (roşii, ardei gras, salată, struguri, pepene verde şi galben, portocale, grappe fruit etc.)
Suplimentaţi aportul de săruri minerale mai ales cu Calciu, Magneziu, Potasiu şi Sodiu.
Conferiţi băuturilor de după efortul fizic un caracter izoton şi glucidic, pentu a contracara atacul acid de după efort.
Adevăruri!
Nu vă abţineţi să beţi apă, apa nu îngraşă, apa nu conţine calorii, surplusul se elimină prin urină.
Eliminând apa din organism nu slăbim, doar ne deshidratăm, masa adipoasă nu dispare decât arsă în efort, şi nici măcar în oricare efort.
Hidratarea şi rehidratarea nu elimină şi nu previn celulita.
Aportul corect de apă ne fereşte de infecţii urinare.
Aportul de apă este direct proporţional cu cantitatea de glucide şi de proteine ingerate.
În cazuri de deshidratare, tensiunea arterială scade.
As. med. gen. Paşca Laura,
Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:12:02 Ora de vară a Europei de Est