Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un parteneriat de colaborare între Universitatea „Agora” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”

Decanul de la Universitatea „Agora” şi directorul Liceului „Onisifor Ghibu” au semnat, ieri,

Un parteneriat de colaborare între Universitatea „Agora” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”

În baza bunelor relaţii de colaborare statornicite în timp, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice de la Universitatea „Agora", dna conf. univ. dr. Gabriela Bologa şi directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", dl profesor Ioan Pirtea, au semnat luni, 8 iunie 2015, un parteneriat de colaborare şi acces la succes!

Evenimentul s-a desfăşurat în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
După intonarea Imnului de Stat al României, festivitatea a fost deschisă de directorul Liceului, dl profesor Ioan Pirtea, care a subliniat buna colaborare statornicită în timp între cele două instituţii de învăţământ, faptul că tot mai mulţi absolvenţi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" au decis să-şi desăvârşescă pregătirea profesională urmând programe de studiu şi proiecte europene oferite de Universitatea „Agora" din Oradea, iar unii devenind chiar cadre didactice ale Universităţii ori reuşind să se angajeze şi să obţină fonduri pentru planul lor de afaceri participând la proiecte europene derulate de Universitatea „Agora".
La rândul său, doamna decan Gabriela Bologa a prezentat oferta educaţională a Universităţii, programele de studiu, proiectele europene derulate de Universitatea „Agora" şi toate oportunităţile şi facilităţile (burse de merit şi sociale, burse Erasmus, stagii de practică şi tabere de vară în ţară şi în străinătate) oferite de Universitate pentru accesul la succes al absolvenţilor Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu". Informaţiile au fost întărite şi dezvoltate apoi de directorul de imagine al Universităţii, dl general conf. univ. dr. Vasile Creţ, iar un student de la programul de Poliţie Locală a împărţit elevilor pliante cuprizând
Oferta educaţională a Universităţii „Agora"
Absolvenţii de liceu (cu diplomă de bacalaureat) pot alege în cadrul programului de licenţă următoarele specializări: „Drept" (4 ani), „Management" (3 ani), „Contabilitate şi Informatică de Gestiune" (3 ani)  şi „Poliţie Locală" (3 ani). 
Programele de master pentru candidaţii ce au finalizat studiile de licenţă sunt: „Managementul Resurselor Umane" (2 ani); „Ştiinţe Penale şi Criminalistică" (1 an) şi „Cercetări Criminalistice Aplicate". Universitatea Agora pune la dispoziţie, de asemenea, şi programe de studii  postuniversitare de 1 semestru în domeniile „Drept", „Management" şi „Contabilitate", pentru posesorii de diplome de licenţă sau master sau adeverinţe pentru promoţia 2015.
Alături de oferta educaţională, pe site-ul Universităţii Agora, candidaţii pot consulta Regulamentul Universităţii „Agora" privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă şi master şi planul de şcolarizare pentru anul universitar 2015-2016.
Înscrierile vor avea loc la sediul Universităţii „Agora". Admiterea la Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice, la programele de studii universitare de licenţă şi master, va avea loc în cadrul a două sesiuni, conform următorului calendar: (1) Sesiunea I: 4 mai - 31 iulie şi (2) Sesiunea a II-a: 3 august - 29 septembrie. Criteriul de selecţie pentru admitere la studiile de licenţă şi master, pe locurile cu taxă, se va face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat sau licenţă. Pentru specializarea „Cercetări Criminalistice Aplicate" din cadrul programului de master se va da şi un interviu. (S.S.)
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un parteneriat de colaborare între Universitatea „Agora” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.


Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:34:27 Ora de vară a Europei de Est