Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Revista „OviDan” nr. 57/169 din 22 mai -2 iunie 2015

Semnal

Revista „OviDan” nr. 57/169 din 22 mai -2 iunie 2015

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ.
Numărul se deschide cu Declaraţia de presă a domnului primar Ilie Bolojan, unul dintre cei mai vrednici primari pe care i-a avut Oradea, cel mai sincer şi mai drept, care vrea să facă minuni pentru Oradea Mare.

Dacă vă iubiţi oraşul în care trăiţi, mergeţi astăzi (duminică) la vot şi votaţi pentru Referendum. NU pentru Bolojan o faceţi, ci pentru voi, pentru noi şi pentru copiii noştri! Nu fiţi leneşi, răi şi egoişti. NU fiţi membri de partid! Acum se decide marea soartă a Oradiei şi salvarea celor două staţiuni care ar putea încăpea pe mâinile unor străini! Arătaţi că sunteţi buni români, ca şi bunul şi marele nostru primar, dl inginer Ilie Bolojan!
„Roade şi bucurie", spune şi scrie simplu, deloc complicat, sincer şi direct, Ioana Vana, profesor la Cadea, vorbind despre cartea tânărului prof. ing. Mihai Molnar, maghiar, dar un mare suflet şi dascăl, deşi îl vedem atât de tânăr. În aceeaşi pagină, Laura Paşca, toată numai zâmbet; voioşia ei vine din interior, dintr-un suflet curat, sincer şi iubitor de copii şi un caracter mare şi frumos. Laura ne face un bine scriindu-ne despre cum să ne hidratăm în sezonul estival, la 35 de grade Celsius. În pagina a III-a, intitulată simplu „Pentru Oradea Mare", am publicat apelul a 30 de companii locale, care îndeamnă orădenii să meargă astăzi, 14 iunie 2015, la vot, să voteze pentru unirea Oradiei cu Sînmartinul. Tot în aceeaşi pagină, puteţi citi despre o iniţiativă lăudabilă: Servicii dentare gratuite pentru persoanele nevoiaşe. Universitaria se deschide cu un alt Om de mare probitate şi competenţă, un Profesor între profesorii universitari orădeni, distinsul preşedinte al Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă. Citind articolul semnat de d-na Lia Pop, veţi afla ce au decis să mai facă şi să aprobe bun senatorii Universităţii din Oradea. În aceeaşi pagină, veţi afla de la Daniela Roman ce au făcut studenţii psihologi şi dascălii lor de Ziua Psihologului şi în Săptămâna Ştiinţifică. La Universitatea Agora, dl rector Ioan Dziţac şi doamna decan Gabriela Bologa au avut pe agenda săptămânilor trecute derularea unor proiecte. Despre două dintre ele se face vorbire în pagina Agora. Deschiderea Săptămânii Ştiinţifice de la Universitatea din Oradea am „pictat-o" şi ilustrat-o în pag. 6 cu trei poze. În rubrica sa juridică, dl notar Cornel Gârba ne înnebuneşte, de câteva luni, cu Moştenirea; în episodul 92/9 scrie despre Reprezentarea succesorală în lumina Noului Cod Civil. Cristiana Vidican, unul dintre marii noştri profesori de la „Oltea Doamnna" şi-a dus copiii la Statuia Ostaşului Necunoscut spre a cinsti eroii de Ziua Eroilor. Şi la Leş s-a întâmplat la fel, în 21 mai, după cum aflăm din articolul d-rei profesor Oana Jurcuţiu. În paginile din mijlocul revistei, am publicat un fotoreportaj (cu 16 poze) de la Ziua Copilului, sărbătorită de elevii şi dascălii Şcolii Gimnaziale „Dacia" în parcarea de la Kaufland, cei care i-au sponsorizat cu 30 de calculatoare. În pagina Concurs, am scris despre prima ediţie a proiectului educativ (concurs), intitulat „Preşcolarii, la start", proiect implementat şi derulat de Grădiniţa Nr. 30, în parteneriat cu grădiniţele nr. 52, 45, 42 şi 56. Alături, în pag. 11, alţii copii şi altă grădiniţă - Grădi Nr. 24, cu sărbătoarea lor dulce de 1 Iunie, marcată în mod special în 2 iunie. În pagina (de) Religie, am relatat despre Sfintele Rusalii, aşa cum s-au întâmplat ele la Biserica Ortodoxă cu hramul Sfântul Apostol Andrei din Oradea. Alexandra ne-a binecuvântat cu versurile cântecului „Veniţi, creştini, la rugăciune!" Ziua Eroilor a fost sărbătorită cu mare cinste şi sinceritate de cei mai mici „soldaţi" ai comunei Cîmpani, de preşcolarii şi elevii din Sighiştel, după cum aflăm din articolul semnat de profesor Cristina Tempeleu şi Violeta Fofiu. Pagina „Performanţe" am rezervat-o olimpicilor de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel", care au olimpici cât cinci şcoli la un loc. La Liceul „Don Orione" se întâmplă mereu minuni pe care le consemnăm în toate revistele „OviDan". Acum aflăm de la Maria-Francesca Chivari, lider de echipă proiect, că elevii Liceului „Don Orione" dotează un centru pentru copiii cu dizabilităţi.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 57/169 din 22 mai-2 iunie 2015, pagini care conţin 64 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:16:46 Ora standard a Europei de Est