Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bucuria reuşitei depline

De Zilele Şcolii Nr. 11, pe scena Palatului

Bucuria reuşitei depline

De „Zilele şcolii", am avut bucuria să admirăm pe scena Palatului orădean copii talentaţi de care s-au îngrijit profesorii lor să dea tot ce pot la această oră în materie de impresie şi realizare artistică.

În cele 13 puncte din program, am avut în faţă artişti de artişti şi nişte dansatori de excepţie, copii pe care unii, de obicei, îi pun la index sau etc. Paula, însă, ne-a demonstrat că se poate si că ei pot şi vor, dacă sunt ajutaţi, iubiţi şi încurajaţi, beneficiind şi de toată dragostea colegilor.
Imnul şcolii (compus de regretatul prof. Kulcsar Arpad) a fost adus pe scenă de Adela Pop; ne-au sensibilizat cu vocile lor angelice şi costumele pe care le-au purtat cu cinste şi mândrie: Denisa şi Lorena Ghib, Rareş Ivanov, Raluca Pop, şi Georgiana Sabău; membrii grupului vocal instruit de profesorul surpriză al anului, d-na Daniela Copil, au strălucit de două ori, prin ţinute impecabile, dar şi prin voci şi repertoriu adecvat şi inedit; Rebeca Pontoş este un solist de top (a la Vivere); elevele din a VI-a D ne-au arătat ce se poate crea în materie de dans când iubeşti arta şi te implici total, iar dansatoarele Paulei ne-au lăsat fără grai, văzând printre ele şi două fete frumoase în cărucioare! La fel de impresionantă a fost şi expoziţia pictorilor coordonaţi de inimoasa lor artistă, prof. Carmen Galutz.
Felicitări, majoretelor!
Echipa de dans modern a Şcolii Gimnaziale Nr.11, alcătuită din dansatori de la (structura) Şcoala Gimnazială „Ion Bogdan", echipă coordonată de prof. Zaha Paula, Marinău Iancu şi Doina Sziki, se mândreşte cu rezultatele obţinute la concursurile din acest an. Astfel, fetele au participat la etapa judeţeană a Concursului naţional de dans „Împreună pentru viitor", unde au obţinut locul II, la secţiunea dans modern. Competiţia a fost organizată de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bihor şi s-a desfăşurat în cadrul Strategiei Naţionale pentru Acţiune Comunitară, iar concurenţii au fost echipe mixte alcătuite din elevi voluntari şi elevi beneficiari (cu certificat de încadrare în grad de handicap).
„De asemenea, echipa s-a clasat pe locul III la Festivalul Internaţional „Flori de mai", organizat de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont". Festivalul are ca scop socializarea şi integrarea în societate a copiilor cu CES aflaţi în centrele şcolare de educaţie incluzivă, dar şi a celor integraţi în învăţământul de masă. Concurenţa a fost mare şi nivelul concursului unul foarte ridicat, dar fetele s-au mobilizat şi au reuşit să facă faţă emoţiilor. Reuşita nu s-a lăsat aşteptată şi ne bucurăm de rezultatul meritoriu. Pentru anul viitor, sperăm să urce şi mai mult pe podium!" ţine să ne asigure Paula.
Felicitări, fetelor!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Bucuria reuşitei depline.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 20:49:16 Ora de vară a Europei de Est