Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze litigiile dintre cumpărători şi vânzători

Joi am aflat că

Mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze litigiile dintre cumpărători şi vânzători

Conducerea Corpului Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor a susţinut joi, 18 iunie 2015, în Amfiteatrul Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai" din Oradea, prima conferinţă de presă.

Cei patru reprezentanţi ai C.P.M.J. Bihor, Vîrtop Florica, preşedinte, Benchiş Mihai şi Rath-Boşca Laura Dumitrana, vicepreşedinţi şi Crişan Marinela-Rozalia, reprezentantul C.P.M.J. Bihor pe lângă Curtea de Apel Oradea, şi-au propus să aducă la cunoştinţa publicului prin intermediul presei Modificările legislative legate de litigiile dintre consumatori şi producători.
Corpul Profesional al Mediatorilor Autorizaţi Judeţeni din România este o entitate organizată în 42 de filiale, fără personalitate juridic㸠asigurând implementarea strategiei Consiliului de Mediere. Preşedinţii celor 42 de entităţi judeţene constituie Comisia Consultativă a Consiliului de Mediere.
Pentru o mai bună comunicare cu sistemul judiciar există câte un reprezentant ales de mediatori pe lângă fiecare Curte de Apel. În cazul nostru, reprezentantul C.P.M.J. Bihor pe lângă Curtea de Apel Oradea este doamna Crişan Marinela-Rozalia.
Se spune că prin această organizare judeţeană, Consiliul de Mediere doreşte să răspundă eficient  sistemului judiciar şi  Directivelor europene SAL şi SOL, la modificările legislative preconizate a fi aplicate din 9 iulie 2015, modificări ce se referă la rezolvarea litigiilor dintre consumatori şi producători.
Pentru început au fost precizate avantajele acestui sistem de organizare (judeţean): asigurarea unei permanenţe a mediatorilor pentru fiecare instanţă în cauzele identificate de acestea ca fiind oportune medierii; asigurarea calităţii actului de mediere; practică unitară; monitorizarea activităţii mediatorilor în raport cu instanţele, parchetele şi celelalte instituţii administrativ-teritoriale; respectiv stabilirea unei strategii eficiente în relaţia cu sistemul judiciar.
Proiectele C.M. şi obiectivele C.P.M.J. Bihor
Consiliul de Mediere a lansat două proiecte sociale: „România mediază" şi „O societate a dialogului", proiecte care îşi propun să aducă schimbări în comunităţile locale.
Primul proiect se adresează persoanelor care în mod normal nu şi-ar putea permite serviciile unui mediator. Acest proiect va fi realizat în parteneriat cu instituţiile de cult din România: Biserica Ortodoxă, Biserica Romano-Catolică, Biserica Greco-Catolică, precum şi cu Comunitatea evreilor din România, Comunitatea Musulmană din România etc.
Cel de al doilea proiect îşi propune să ajute la ridicarea de locuinţe sociale şi acordarea de burse pentru orfanii care merg la şcoală. 
Obiectivele Corpului Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor
Corpul Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor şi-a fixat cinci obiective principale: Actualizarea Tabloului Mediatorilor Autorizaţi; Întocmirea Tabloului Mediatorilor Activi; Intensificarea activităţii de informare cu privire la instituţia medierii; Încheierea de protocoale de colaborare cu toate instituţiile descentralizate, precum şi cu instanţele şi parchetele din raza Curţii de Apel Oradea şi a IPJ Bihor; Organizarea  pregătirii profesionale continue (prin mese rotunde, conferinţe, seminarii etc).
Soluţionarea online a litigiilor 
De la conducerea C.P.M.J. Bihor am aflat că mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze online litigiile dintre cumpărători şi vânzători.
Pentru soluţionarea rapidă, eficientă şi necostisitoare a litigiilor dintre consumatori şi vânzători (de exemplu în cazul în care un comerciant refuză să opereze o rambursare la care are dreptul consumatorul), Parlamentul şi Consiliul European au gândit o platformă online, denumită SOL (Soluţionarea Online a Litigiilor). Platforma SOL este un site interactiv, gratuit şi disponibil online în toate limbile oficiale ale instituţiilor UE şi are patru funcţii: de a furniza un formular electronic de reclamaţie; de a informa partea pârâtă despre reclamaţie; de a identifica şi de a transmite entităţii SAL (Soluţionarea Alternativă a Litugiilor) competente reclamaţia şi de a oferi un instrument electronic gratuit de gestionare a cazului care să permită părţilor şi entităţii SAL să efectueze online, prin intermediul platformei SOL, procedura de soluţionare a litigiilor.
Dezvoltarea comerţului online a oferit consumatorilor români posibilitatea de a obţine cel mai bun raport calitate-preţ, iar platforma SAL este modalitatea facilă de rezolvare a litigiilor cu producătorii europeni, într-un timp exrtrem de scurt.
Şedinţa de mediere se poate desfăşura online sau prin prezenţa fizică a părţilor în biroul mediatorului, de asemenea, poate fi o procedură orală sau scrisă.
„Toţi consumatorii din UE au aceleaşi drepturi şi trebuie să ştie că mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze online litigiile dintre cumpărători şi vânzători", susţine doamna Vîrtop Florica, preşedintele C.P.M.J. Bihor.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:52:08 Ora standard a Europei de Est