Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Consiliul Naţional al Elevilor cere modificarea structurii anului şcolar

Semestrul I va avea în total 16 săptămâni

Consiliul Naţional al Elevilor cere modificarea structurii anului şcolar

Consiliul Naţional al Elevilor, unica structură reprezentativă a elevilor pe plan naţional, cere modificarea structurii anului şcolar 2015-2016.

Astfel, luând în calcul necesitatea unui semestru I mai lung şi scăderea interesului  cadrelor didactice şi elevilor la sfârşitul celui de-al doilea, datorită suprapunerii perioadei examenului de bacalureat cu perioada de predare,  Consiliul Naţional al Elevilor propune anumite modificări.
Semestrul I, ce va avea în total 16 săptămâni, va începe marţi, 2 septembrie 2015 şi se va încheia în data de 18 decembrie 2015, vineri. Vacanţa de iarnă se doreşte a fi în perioada 19 decembrie 2015- 3 ianuarie 2016, precedată de perioada tezelor (16 noiembrie-4 decembrie 2015).
Semestrul al II lea, cu o săptămână mai lung decât primul, va începe luni, 4 ianuarie şi se va termina vineri, 3 iunie. În perioada 18 aprilie 2016-22 aprilie 2016, va fi organizat Programul Şcoala Altfel intitulat ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun". Consiliul Naţional al Elevilor doreşte mărirea duratei acestuia în viitor la două saptămâni în funcţie de posibilităţile financiare. În acelaşi timp, un fond financiar specific local şi naţional se doreşte a fi instituit, in vederea finanţării proiectelor derulate în acea perioadă. Vacanţa de primăvară va fi în perioada 23 aprilie 2016- 8 mai 2016, succedată de perioada tezelor ce se va încheia pe 22 mai 2015. 
Prin implementarea acestei structuri a anului scolar, Consiliul Naţional al Elevilor îşi doreşte sporirea gradului de coerenţă şi eficacitate în procesul educativ prin divizarea în două perioade distincte şi continue pentru studiu şi două vacanţe şcolare cu durata de două săptămâni fiecare asigurând un standard ridicat de calitate a actului educaţional.
Eusebiu-Mihail Tudoroiu

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 23:35:46 Ora standard a Europei de Est