Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Construire campus şcolar pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma” şi Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”

Stadiul lucrărilor

Construire campus şcolar pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma” şi Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”

Campusul şcolar a fost aprobat prin HGR nr.454 din 2007 privind repartizarea unor sume din transferuri din bugetul de stat către bugetele locale, prevăzute în bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru finanţarea în anul 2007 a unor cheltuieli de capital ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat

Investiţia presupune construirea a şapte corpuri importante de clădire şi anume: Şcoala cu 24 săli de clasa, a câte - 2 corpuri, regim de înălţime S+P+2E - corp1, P+2E-corp 2; Cămin internat 300 locuri, regim de înălţime P+3E; Cantină şi club, regim de înălţime S+P+1E; Garsoniere pentru cadre didactice, regim de înălţime P+1E; Ateliere şcoală, regim de înălţime P; Sală de sport, regim de înălţime P;
Lucrările au început în anul 2008 în baza autorizaţiei de construire nr. 1681 din 12.09.2008, eliberată de Primăria Municipiului Oradea, la corpul 2 de clădire Şcoală cu 24 săli de clasă, cu o susţinere de 1.300.000 de lei în anul 2008, din partea bugetului de stat, în continuare lucrările fiind bugetate de către Primăria Municipiului Oradea.
Lucrările se execută de către firma SC SELINA SRL.
Se precizează faptul că din considerente economice, până în prezent a fost realizat un singur corp de clădire - Şcoala cu 24 săli de clasă P+2E, corp 2, Centrală Termică, o parte din sistematizarea pe verticală, împrejmuirea aferentă corpurilor de clădire executate, reţelele edilitare aferente corpului de clădire construit, precum şi o platformă asfaltată în  curtea  şcolii, decontată din Baza de sport.
Valoarea lucrărilor decontate este de 8.232.960,84 lei cu TVA,
În  prezent, lucrările sunt cuprinse în programul de finanţare europeană POR,
La începutul lunii noiembrie 2014 a fost semnat contractul de finanţare.
Suprafaţa totală construită 7.178,9mp
SUPRAFAŢA UTILĂ DESFĂŞURATĂ 16.752,93 mp
Valoare contract -  27.415.777,18 lei
Până în prezent au fost executate următoarele lucrări:
A doua şcoala cu 24 săli de clasă: a fost executată fundaţia şi în prezent se execută structura de rezistenţă şi zidăria la parter
Cămin internat 300 locuri regim de înălţime P+3E: - a fost executată săpătura la fundaţie, s-a turnat betonul de egalizare şi în prezent se lucrează la armarea radierului
Cantină şi club, regim de înălţime S+P+1E: - a fost executată săpătura la fundaţie şi s-a turnat  betonul de egalizare
 Garsoniere pentru cadre didactice, regim de înălţime P+1E: a fost executată săpătura la fundaţie şi s-a turnat betonul de egalizare, şi radierul. În prezent se execută armarea în elevaţie
Ateliere şcoală, regim de înălţime P: s-a executat structura de rezistenţă şi în prezent se lucrează  la şarpantă
Sală de sport, regim de înălţime P: s-a executat structura de rezistenţă la subsol şi parter
Au fost efectuate două cereri de plată în sumă totală de aproximativ 2.900.000 lei
Stadiul fizic al lucrărilor executate este de aproximativ 20%. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 16:23:47 Ora de vară a Europei de Est