Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri

În 19-20 iunie

Prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri

Fundaţia Comunitară Oradea şi Smart Fin Consulting, în colaborare cu Universitatea Hasselt (Belgia), au organizat în 19-20 iunie 2015, la Oradea, prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri.

Constatând, în urma unor anchete de conjuctură, dificultăţile cu care se confruntă mediul IMM-urilor din regiune în contextul globalizării economice, organizatorii au prezentat o serie de soluţii practice şi personalizate pentru depăşirea acestora, cu ajutorul unor specialişti reputaţi în domeniile strategiei, alianţelor, lobby-ului, protejării proprietăţii intelectuale şi al finanţării inovării.
Prima zi a evenimentului a fost dedicată unor studii de caz relevante pentru  IMM-uri şi în care fiecare din cei peste 90 de participanţi s-a putut regăsi. Partea a doua a zilei, structurată diferit pentru start-up-uri şi pentru firme mature, a fost dedicată oferirii de soluţii generice şi aplicabile de către fiecare participant, cu ajutorul : Oana Pop (Hasselt University -Belgia), Elisabeta Butoi (Enterprise Europe Network -EEN), Liliana Pop (ambasador DPI UE în România şi Oficiul pentru Transferul Tehnologiei - Cluj-Napoca), Oana Man şi Oana Rus (crestemidei.ro), Daniel Nagy (Brickflow - Ungaria), Cosmin Cricleviti (Continuous Improvement Academy - Oradea), Kriszta Csala (Design Terminal - Ungaria), Dacian Coita (Smartfin Consulting - Oradea) şi Sorin Constantin (UnicreditTiriac Bank - Oradea).
A doua zi a evenimentului, organizată sub formă de atelier de lucru, a fost rezervată celor mai interesate 20 de firme participante care s-au arătat preocupate de dezvoltarea afacerii prin mijloace neconvenţionale şi în căutare de rezultate imediate. Participanţii, din Salonta, Oradea, Cluj-Napoca, Timişoara, Bucureşti şi Cipru, au fost îndrumaţi de specialişti din Belgia (Nadine Roijakkers, profesor de strategie la Universitatea Hasselt din Belgia şi fost senior consultant în strategie la KPMG Utrecht şi Paris), S.U.A. (Andy Zynga, mediator şi facilitator de business transfrontalier la NineSigma Group, fost consultant la BearingPoint Germania şi Marea Britanie) şi Malta (Anamaria Magri Pantea, Ascend Consulting, Institutul European de Inovare şi Tehnologie de pe lângă Comisia Europeană şi reprezentant al Maltei în Comitetul de Management pentru Programul Cadru de Competitivitate şi Inovare al UE). Aceştia au prezentat metode şi modele concrete privind modul de evaluare şi selecţie a partenerilor de afaceri,  construirea încrederii şi cooperării între părţi, încurajarea procesului de generare a ideilor inovatoare în organizaţii, înţelegerea şi rezolvarea provocărilor specifice afacerilor  care vor să-şi crească gradul de inovare, soluţii de identificare a partenerilor şi comercializarea produselor inovatoare.
Unul dintre participanţi, Dacian Lontiş, rezumă astfel evenimentul: „Un eveniment select cu prezenţă interesantă: antreprenori, consultanţi, lobişti, funcţionari publici din departamente legate de dezvoltare ... Vom avea de lucru în anii următori. Felicitări pentru iniţiativă".
Universitatea Hasselt este o universitate dinamică, având o orientare internaţională pronunţată. Fondată în 1971, este în prezent cea mai tânără universitate din Belgia. Grupul de cercetare în domeniul inovării („The Innovation Management Research Group") din cadrul universităţii se compune dintr-o echipă dedicată de experţi şi este strâns legată de cercetători de top din domeniul inovării din întreaga lume. Grupul este condus de prof Wim Vanhaverbeke, şi se specializează pe cercetare aplicată.
Smartfin Consulting este o companie de consultanţă din Oradea specializată în educaţie financiară şi de afaceri pentru antreprenori şi pentru companii, consultanţă în elaborarea de strategii de dezvoltare. Smartfin Consulting oferă de peste 10 ani servicii de creştere a profitabilităţii afacerilor prin atragerea de finanţări, implementarea de procese de control intern, audit intern şi controlling.
Fundaţia Comunitară Oradea face parte din programul naţional de Fundaţii Comunitare iniţiat de către Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, în parteneriat cu Fundaţia pentru Parteneriat şi Fundaţia Pact, cu sprijinul financiar al: Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe şi Romanian-American Foundation. Fundaţia Comunitară Oradea îşi propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Susţine interesele filantropice ale donatorilor - persoane fizice şi juridice, gestionând fonduri private pe care le direcţionează spre nevoile comunităţii, sub formă de granturi, burse şi actiţiuni de sprijin comunitar.
Claudia Abrudan,
director executiv

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:19:02 Ora de vară a Europei de Est