Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Cartea – fereastră spre suflet şi minte”

Şcoala Gimnazială Nr.1 Chişlaz a derulat

Proiectul „Cartea – fereastră spre suflet şi minte”

În anul şcolar 2014-2015, Şcoala Gimnazială Nr.1 Chişlaz a derulat Proiectul „Cartea - fereastră spre suflet şi minte", în cadrul Programului de granturi de carte BOOKS 4 YOUTH, în parteneriat cu Fundaţia Mereu Aproape.

Proiectul propus a contribuit la soluţionarea unei probleme majore cu care se confruntă şcoala rurală şi anume slaba implicare în procesul instructiv-educativ a elevilor care provin din familii defavorizate şi cu risc de abandon şcolar.
Prin proiect a intenţionat: integrarea socială a elevilor proveniţi din familii defavorizate; perceperea bibliotecii ca spaţiu de lectură ca delectare; îmbogăţirea cunoştinţelor de cultură generală; exteriorizarea sentimentelor şi dezvoltarea gândirii creative prin formarea şi utilizarea deprinderilor de asociere (text literar descriptiv-imagine descriptivă); dezvoltarea spiritului de competiţie şi fair-play; îmbunătăţirea comportamentului la şcoală şi în societate; dezvoltarea sensibilităţii artistice şi estetice, respectând valorile tradiţionale; adoptarea unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de semeni, fiind mai toleranţi, mai responsabili, mai riguroşi.
La finalul proiectului, elevii au fost mai deschişi spre comunicare şi mai încrezători în forţele proprii. Au relaţionat mai bine cu ceilalţi şi au conştientizat că educaţia este factor primordial în devenirea personală.
Pentru monitorizare şi evaluare au fost utilizate chestionare concurs, fişe feed-back, sondaje de opinie, expoziţii, obiecte pentru decor şi costume pentru interpretare de roluri, fotografii.
Ca indicatori, am avut îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale elevilor şi creşterea gradului de satisfacţie a muncii profesorilor precum şi îmbunătăţirea relaţiei elev-profesor.
În cadrul Proiectului, Biblioteca şcolară şi-a îmbunătăţit fondul de carte cu 1.000 de volume de carte.
Tot în cadrul proiectului s-au desfăşurat următoarele activităţi: Prezentare de carte, Decembrie cu steluţe la rever, Mireasma teiului eminescian şi Micul actor.
Florica Popovici
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul „Cartea – fereastră spre suflet şi minte”.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 22:59:18 Ora standard a Europei de Est