Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„M-aş bucura ca profesorii şi elevii... să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională”

Primarul Ilie Bolojan s-a întâlnit cu reprezentanţi ai sindicatelor din Germania

„M-aş bucura ca profesorii şi elevii... să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională”

Sindicaliştii de la marea confederaţie sindicală DGB din Germania, landul Baden-Wurttemberg, au făcut ieri, 9 iulie 2015, o vizită de lucru colegilor de la Blocul Naţional Sindical (B.N.S) Bihor, reprezentaţi de preşedintele Nicolae Morgovan.

Cu această ocazie, aceştia au făcut o vizită şi la Primăria Oradea, unde au fost primiţi de primarul Ilie Bolojan.
Confederaţia sindicală DGB din Germania, landul Baden-Wurttemberg reprezintă 350.000 de sindicalişti din această regiune, din diverse domenii de activitate, de la administraţie publică la construcţii de maşini. Colaborarea dintre confederaţia federală germană (D.G.B) şi confederaţia sindicală din România (B.N.S) durează din anul 2008 şi se bazează pe cunoaşterea reciprocă a structurilor, a condiţiilor de muncă şi viaţă, dar şi pe schimburi de experienţă la nivel şcolar.
Confederaţia sindicală DGB din Germania a fost reprezentată în cadrul vizitei de azi de către preşedintele Bernhard Lofffer, iar Blocul Naţional Sindical (B.N.S) Bihor de preşedintele Nicolae Morgovan.
Colaborarea dintre cele două sindicate s-a reflectat şi în practica pe care au făcut-o în Germania, anul trecut, elevii de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi". Aceştia au făcut pregătire în domeniul auto - electricitate mecanică, iar în prezent  sunt angajaţi în companii din  România.
Primarul Ilie Bolojan a mulţumit confederaţiei sindicale DGB pentru vizită, a răspuns tuturor membrilor la întrebările legate de oraşul Oradea şi de problemele cu care municipiul se confruntă şi şi-a arătat deschiderea pentru realizarea pe viitor a unor schimburi de experienţă.
„Unul din obiectivele administraţiei locale este de a atrage investitori străini, companii străine. În acest sens vă cerem ajutorul şi în atragerea companiilor germane interesate să investească în Oradea. În ultimii doi ani de zile a început să se dezvolte şi în Oradea învăţământul profesional, dar din păcate şcolile nu sunt suficient de mobile pentru a pregăti tinerii pentru toate competenţele cerute de companii, din păcate sistemul de învăţământ fiind încă reticent la nou. În acest sens, ne-ar interesa un schimb de experienţă cu unităţile de învăţământ din Germania, care ştiu că au un sistem dual, ce îmbină foarte bine practica cu partea teoretică. Ne-am dori ca un grup format din câţiva directori şi profesori de la şcolile profesionale din Oradea, dar şi reprezentanţi ai companiilor locale care ne solicită forţă de muncă, să facă o vizită în Germania pentru a vedea concret cum reuşesc acolo şcolile profesionale să pregătească tinerii pentru cerinţele pieţei muncii. Din păcate, ceea ce în Germania funcţionaeză în mod natural, încă în România nu funcţionează în mod firesc. M-aş bucura ca profesorii şi elevii care cunosc cerinţele economiei locale, ale companiilor şi fabricilor din Oradea să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională, iar grupul care va pleca în acest schimb de experienţă să pună în practică ceea ce va vedea în Germania", a spus primarul Ilie Bolojan.
Confederaţia sindicală DGB din Germania s-a arătat foarte deschisă solicitării primarului Ilie Bolojan, urmând să stabilească datele concrete ale acestei vizite de lucru.
În finalul întrevederii, preşedintele confederaţiei sindicale DGB din Germania, dl. Bernhard Lofffer i-a înmânat primarului Ilie Bolojan o diplomă de colaborare. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:08:59 Ora standard a Europei de Est