Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Gândeam la răul pe care ți-l poate face o floare

Ascultând simfonia trandafirilor,

Gândeam la răul pe care ți-l poate face o floare

Dar ... o floare nu poate decât să bucure, să sensibilizeze, să impresioneze, să ne răsfețe sufletul avid de frumusețe și iubire.
”Se spune ca trandafirii sunt etalonul eleganței, dar și simbolul pasiunii, purtătorii senzualității pe care dorim să o sugerăm unei persoane iubite.
Ce poate fi mai expresiv decât un trandafir de un roșu profund?
Sau poate doriți un trandafir alb - o armonie între puritate și eleganță...”

Trăind printre trandafiri, am putea fi tentați să credem că vede viața în roz, cu atâtea frumuseți pe mână și... la picioare. Și totuși nu! Chiar dacă fondul e trandafiriu, înlăuntru s-a sedimentat o durere care din când în când răbufnește.
Pentru inginerul Ioan Belicciu, cultivarea trandafirilor a însemnat „o supapă de refulare împotriva sistemului.”
Născut în 13 iulie 1933, în Basarabia – România, nu se poate împăca văzând că în buletinul său este scrisă o mare minciună: că s-a născut în Rusia. „Și nimeni nu vrea să facă o îndreptare, măcar morală. Tatăl meu a murit în ’43, în 4 octombrie, în Siberia, fiind victima directă a lui Stalin. Eu atunci aveam zece ani. Dar nu am aflat până în ’75...”
Nu și-a propus să ne povestească totul, doar să ne incite și să ne prevină că nu privește totul prin prisma pasiunii pentru trandafiri, dar mai cu seamă a dorit să facă o trimitere la „supapa (sa) de refulare împotriva sistemului.”
253 de soiuri, cu o răspândire pe toate continentele
În 1965, a început să cultive trandafiri în România. Primele șapte soiuri. „Dintotdeauna am cultivat soiuri, nu culori!” În prezent, a ajuns la 253 de soiuri, cu o răspândire pe toate continentele. „Trandafirul crește în mod natural peste tot, mai puțin la poli și la ecuator.”
Preț de câteva zeci de minute, am ascultat simfonia trandafirilor în grădina domnului inginer Belicciu (care este o enciclopedie vie), încercând să imortalizez pe peliculă cel mai grozav trandafir. Nu știm cât am reușit, parte și din cauza soarelui care le zâmbea cu toată ființa, și care, probabil, mai mult din invidie, nu ne-a lăsat să surprindem toate nuanțele. Deodată, nea Balint Francisc, omul din umbră, a lansat asupra lor o ploaie, ca o rouă de dimineață. „Pozați-i acum, când râd”, ne-a-ndemnat nea Balint.
Apa ajunsă pe frunze și petale strălucea în bătaie soarelui precum cristalele unor pietre prețioase.
Culegeți florile!
Lăsând imaginile să vorbească, vă vom reține atenția doar cu un sfat dat de domnul inginer Ioan Belicciu: „Florile se culeg, se admiră, se pun în vază și li se soarbe parfumul! Orice fruct format înseamnă trei flori în minus!”
(Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gândeam la răul pe care ți-l poate face o floare.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marți, 29 noiembrie 2022