Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

La Universitatea din Oradea

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

Miercuri, 8 iulie 2015, la Universitatea din Oradea, 31 de absolvenţi economişti de la Management şi 24 de la Marketing au susţinut examenul de licenţă în sesiunea iulie 2015.

Examenul de licenţă a constat din susţinerea a două probe: verificarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate din domeniul Management, respectiv Marketing, precum şi susţinerea lucrării de licenţă.
Temele lucrărilor de licenţă au vizat subiecte ca: managementul inovării, managementul şi marketingul strategic, managementul şi marketingul educaţional, managementul şi marketingul serviciilor turistice, strategii de comunicare, managementul calităţii, recuperarea şi reciclarea, elaborarea şi finanţarea proiectelor din programe europene, strategiile de resurse umane, motivarea şi recompensarea personalului, managementul carierei, propunerile de îmbunătăţire a marketingului firmelor şi organizaţiilor, logistica şi lanţurile de ofertă, managementul brandului şi identităţii judeţului Bihor, crearea şi managementul brandurilor, mixul promoţional în industria modei, mixul de marketing în servicii, propuneri privind îmbunătăţirea vânzărilor firmelor, marketingul spaţiilor de vânzare, tehnici de promovare a vânzărilor, dezvoltarea afacerilor în mediul rural, organizaţiile de tip alumni, marketingul online, realizarea unor cercetări de marketing şi de piaţă, strategii de promovare, creativitatea în marketing, marketingul serviciilor de sănătate, organizarea unor campanii de relaţii publice, distribuţia produsului turistic, cercetarea imaginii firmelor şi realizarea unor planuri de marketing.
Fiecare lucrare a avut un studiu de caz în cadrul cărora studenţii au aplicat teoria în cazul unei organizaţii sau firme a căror marketing sau management doresc să îl îmbunătăţească. Studenţii absolvenţi s-au prezentat exemplar, frumoşi, emoţionaţi şi autentici, şi-au prezentat lucrările realizate, motivaţia realizării lor, legătura lor cu tema şi implicarea în domeniu, cercetările realizate, concluziile în urma cercetării şi propunerile făcute. Unele dintre lucrări vizează proiecte şi afaceri ale studenţilor în care aceştia s-au implicat deja, afacerile lor sau ale familiilor lor, absolvenţii de la Management şi Marketing fiind puternic orientaţi antreprenorial.
Mulţi dintre absolvenţii de la Management şi Marketing intenţionează să îşi continue cercetările şi proiectele făcute în cadrul programelor de master în aceste domenii. Facultatea de Ştiinţe Economice organizează programe de master profesional la Managementul organizaţiei şi la Marketing şi comunicare în afaceri la care se pot înscrie absolvenţi cu diplomă de licenţă din orice domeniu, nu numai din domeniul economic.
Facultatea de Ştiinţe Economice organizează licenţă la şase programe de studii, pe lângă Management şi Marketing mai există programe de studii de Afaceri internaţionale, Contabilitate şi informatică de gestiune, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, precum şi opt programe de master.
Următoarea susţinere a examenului de licenţă este în 9 septembrie 2015.
Mai multe despre Facultatea de Ştiinţe Economice şi programele ei de licenţă şi de master puteţi găsi pe site-ul http://steconomice.uoradea.ro şi pe pagina de Facebook a Facultăţii de Ştiințe Economice.
Conf. univ. dr. Dorin - Cristian COITA,
director al Departamentului de Management - Marketing
Facultatea de Ştiinţe Economice

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:43:12 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).