Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

La Universitatea din Oradea

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

Miercuri, 8 iulie 2015, la Universitatea din Oradea, 31 de absolvenţi economişti de la Management şi 24 de la Marketing au susţinut examenul de licenţă în sesiunea iulie 2015.

Examenul de licenţă a constat din susţinerea a două probe: verificarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate din domeniul Management, respectiv Marketing, precum şi susţinerea lucrării de licenţă.
Temele lucrărilor de licenţă au vizat subiecte ca: managementul inovării, managementul şi marketingul strategic, managementul şi marketingul educaţional, managementul şi marketingul serviciilor turistice, strategii de comunicare, managementul calităţii, recuperarea şi reciclarea, elaborarea şi finanţarea proiectelor din programe europene, strategiile de resurse umane, motivarea şi recompensarea personalului, managementul carierei, propunerile de îmbunătăţire a marketingului firmelor şi organizaţiilor, logistica şi lanţurile de ofertă, managementul brandului şi identităţii judeţului Bihor, crearea şi managementul brandurilor, mixul promoţional în industria modei, mixul de marketing în servicii, propuneri privind îmbunătăţirea vânzărilor firmelor, marketingul spaţiilor de vânzare, tehnici de promovare a vânzărilor, dezvoltarea afacerilor în mediul rural, organizaţiile de tip alumni, marketingul online, realizarea unor cercetări de marketing şi de piaţă, strategii de promovare, creativitatea în marketing, marketingul serviciilor de sănătate, organizarea unor campanii de relaţii publice, distribuţia produsului turistic, cercetarea imaginii firmelor şi realizarea unor planuri de marketing.
Fiecare lucrare a avut un studiu de caz în cadrul cărora studenţii au aplicat teoria în cazul unei organizaţii sau firme a căror marketing sau management doresc să îl îmbunătăţească. Studenţii absolvenţi s-au prezentat exemplar, frumoşi, emoţionaţi şi autentici, şi-au prezentat lucrările realizate, motivaţia realizării lor, legătura lor cu tema şi implicarea în domeniu, cercetările realizate, concluziile în urma cercetării şi propunerile făcute. Unele dintre lucrări vizează proiecte şi afaceri ale studenţilor în care aceştia s-au implicat deja, afacerile lor sau ale familiilor lor, absolvenţii de la Management şi Marketing fiind puternic orientaţi antreprenorial.
Mulţi dintre absolvenţii de la Management şi Marketing intenţionează să îşi continue cercetările şi proiectele făcute în cadrul programelor de master în aceste domenii. Facultatea de Ştiinţe Economice organizează programe de master profesional la Managementul organizaţiei şi la Marketing şi comunicare în afaceri la care se pot înscrie absolvenţi cu diplomă de licenţă din orice domeniu, nu numai din domeniul economic.
Facultatea de Ştiinţe Economice organizează licenţă la şase programe de studii, pe lângă Management şi Marketing mai există programe de studii de Afaceri internaţionale, Contabilitate şi informatică de gestiune, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, precum şi opt programe de master.
Următoarea susţinere a examenului de licenţă este în 9 septembrie 2015.
Mai multe despre Facultatea de Ştiinţe Economice şi programele ei de licenţă şi de master puteţi găsi pe site-ul http://steconomice.uoradea.ro şi pe pagina de Facebook a Facultăţii de Ştiințe Economice.
Conf. univ. dr. Dorin - Cristian COITA,
director al Departamentului de Management - Marketing
Facultatea de Ştiinţe Economice

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:14 Ora standard a Europei de Est