Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Directorul Liceului „Ghibu” s-a întâlnit, vineri, cu preşedintele Senatului şi cu preşedintele Consiliului de Administraţie

În cadrul parteneriatului dintre Universitatea „Agora” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”

Directorul Liceului „Ghibu” s-a întâlnit, vineri, cu preşedintele Senatului şi cu preşedintele Consiliului de Administraţie

Vineri, 10 iulie 2015, directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea, domnul profesor Ioan Pirtea, a fost primit de preşedintele Senatului, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu şi de preşedintele Consiliului de Administraţie, domnul profesor univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu.

Trebuie să precizăm că în baza bunelor relaţii de colaborare statornicite în timp între cele două instituţii de învăţământ, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice de la Universitatea „Agora", d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa şi directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", dl profesor Ioan Pirtea, au semnat, în urmă cu o lună, pe 8 iunie 2015, un parteneriat de colaborare şi acces la succes!
Evenimentul s-a desfăşurat în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Festivitatea a fost deschisă de directorul Liceului, dl profesor Ioan Pirtea, care a subliniat buna colaborare statornicită în timp între cele două instituţii de învăţământ, faptul că tot mai mulţi absolvenţi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" au decis să-şi desăvârşescă pregătirea profesională urmând programe de studiu şi proiecte europene oferite de Universitatea „Agora" din Oradea, iar unii devenind chiar cadre didactice ale Universităţii ori reuşind să se angajeze şi să obţină fonduri pentru planul lor de afaceri participând la proiecte europene derulate de Universitatea „Agora".
La rândul său, doamna decan Gabriela Bologa a prezentat oferta educaţională a Universităţii, programele de studiu, proiectele europene derulate de Universitatea „Agora" şi toate oportunităţile şi facilităţile (burse de merit şi sociale, burse Erasmus, stagii de practică şi tabere de vară în ţară şi în străinătate) oferite de Universitate pentru accesul la succes al absolvenţilor Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu". Informaţiile au fost întărite şi dezvoltate apoi de directorul de imagine al Universităţii, dl general conf. univ. dr. Vasile Creţ, iar un student de la programul de Poliţie Locală a împărţit elevilor pliante cuprizând
Oferta educaţională a Universităţii „Agora"
Absolvenţii de liceu (cu diplomă de bacalaureat) pot alege în cadrul programului de licenţă următoarele specializări: „Drept" (4 ani), „Management" (3 ani), „Contabilitate şi Informatică de Gestiune" (3 ani)  şi „Poliţie Locală" (3 ani). 
Programele de master pentru candidaţii ce au finalizat studiile de licenţă sunt: „Managementul Resurselor Umane" (2 ani); „Ştiinţe Penale şi Criminalistică" (1 an) şi „Cercetări Criminalistice Aplicate". Universitatea Agora pune la dispoziţie, de asemenea, şi programe de studii  postuniversitare de 1 semestru în domeniile „Drept", „Management" şi „Contabilitate", pentru posesorii de diplome de licenţă sau master sau adeverinţe pentru promoţia 2015.
Alături de oferta educaţională, pe site-ul Universităţii Agora, candidaţii pot consulta Regulamentul Universităţii „Agora" privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă şi master şi planul de şcolarizare pentru anul universitar 2015-2016.
Înscrierile vor avea loc la sediul Universităţii „Agora". Admiterea la Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice, la programele de studii universitare de licenţă şi master, va avea loc în cadrul a două sesiuni, conform următorului calendar: (1) Sesiunea I: 4 mai - 31 iulie şi (2) Sesiunea a II-a: 3 august - 29 septembrie. Criteriul de selecţie pentru admitere la studiile de licenţă şi master, pe locurile cu taxă, se va face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat sau licenţă. Pentru specializarea „Cercetări Criminalistice Aplicate" din cadrul programului de master se va da şi un interviu.
Aşadar, întâlnirea de vineri, 10 iulie 2015, s-a desfăşurat sub aceste auspicii, întărind şi parafând, la nivel înalt, parteneriatul dintre cele două instituţii de învăţământ.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:45:20 Ora standard a Europei de Est