Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Astăzi, în 87 de centre de examen, se va desfăşura

Proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate se va desfăşura astăzi, miercuri, 15 iulie 2015, începând cu ora 10.00, în 87 de centre de examen.

Sunt aşteptaţi să participe cei aproximativ 27.000 de candidaţi care au obţinut cel puţin nota 5 la inspecţiile speciale la clasă sau la probele practice desfăşurate în perioada 27 mai - 26 iunie şi care au validat fişele de înscriere. Absolvenţii promoţiei curente (peste 4.300) pot valida fişa de înscriere până în dimineaţa zilei de 15 iulie.
Pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2015, au fost publicate 4.189 de posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (2.528 în mediul urban şi 1.661 în mediul rural). Un număr mare de candidaţi s-a înscris pentru ocuparea posturilor de educatoare/profesori pentru învăţământ preşcolar (4.702), învăţători/ profesori pentru învăţământ primar (4.110), limba şi literatura română (2.855), educaţie fizică (2.188) şi limba şi literatura engleză (1.932). Cele mai multe locuri vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt pentru posturile didactice de educatoare/ profesori pentru învăţământ preşcolar (994), învăţători/profesori pentru învăţământ primar (896) şi muzică instrumentală (221).
Concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar presupune susţinerea unei probe practice sau inspecţii speciale la clasă şi a unei probe scrise. Pentru susţinerea probei scrise, candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs, cel mai devreme la ora 8.00 şi cel mai târziu la ora 9.00, înainte de comunicarea subiectelor. După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de  4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore doar în cazul celor 9 candidaţi cu anumite deficienţe. Aceştia provin din Capitală şi din judeţele Buzău, Caraş-Severin, Cluj şi Vrancea.
Subiectele, traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale şi baremele de evaluare pentru cele 149 de discipline de concurs sunt asigurate de Centrul National de Evaluare şi Examinare şi vor fi publicate, după susţinerea probei scrise, pe http://subiecte2015.edu.ro. Lucrările scrise vor fi evaluate în 11 centre constituite la nivel naţional.
Primele rezultate se afişează la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul http://titularizare.edu.ro/2015, în data de 20 iulie. Contestaţiile la proba scrisă se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene în zilele de 20 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21.00, şi 21 iulie, până la ora 15.00. Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul http://titularizare.edu.ro/2015, în data de 24 iulie. Repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în şedinţe publice organizate de centrele de concurs în zilele de 27 şi 28 iulie.
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.
Candidaţii care au obţinut cel puţin media 5 la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2015, au avut posibilitatea să folosească acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2015.
Toate actele normative care reglementează organizarea şi desfăşurarea concursului, precum şi programele specifice pentru concurs sunt disponibile pe site-ul http://titularizare.edu.ro. Biroul de presă

Trimite email

sâmbătă, 16 ianuarie 2021