Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bilanţul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheş

Sesiunea parlamentară februarie-iunie 2015

Bilanţul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheş

În prima sesiune parlamentară a anului 2015, doamna deputat Florica Cherecheş, secretar al Grupului parlamentar al PNL, a desfăşurat o activitate bogată, susţinând 12 declaraţii politice, 14 întrebări adresate miniştrilor, fiind co-semnatar la 35 de propuneri legislative, 6 moţiuni, a participat la conferinţe, seminarii şi grupuri de lucru, a avut numeroase întâlniri şi audienţe cu cetăţenii şi a promovat Oradea în ţară şi în străinătate.

Declaraţiile politice au atins subiecte precum: importanţa familiei pentru societate, învăţământul profesional în sistem dual, referendumul privind unificarea Municipiului Oradea cu comuna Sînmartin, situaţia dezastruoasă a DN 76, educaţie, regimul adopţiei, sănătate şi angajarea de personal de către DGASPC-uri.
În urma identificării unor probleme sau a sesizărilor primite la Biroul parlamentar s-au formulat întrebări către miniştrii de resort, cu privire la necesitatea elaborării unei noi Legi a Educaţiei, sistemul de învăţământ ante-preşcolar, retrocedarea imobilelor, locurile de muncă în sistemul de asigurări sociale, finanţarea învăţământului particular şi confesional acreditat, elaborarea liniilor directoare şi a ghidurilor de finanţare pentru perioada 2014-2020.
Dintre propunerile legislative depuse sau susţinute de doamna deputat amintim:
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.
Astfel, din 15 septembrie elevii din învăţământul privat şi confesional vor beneficia de finanţarea de bază. Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a încălcat Constituţia României şi Legea Educaţiei Naţionale, prin amânarea, nejustificată, a termenului de la care elevii din învăţământul privat şi confesional acreditat beneficiază de subvenţie de la stat.  Din această toamnă, se va elimina discriminarea şi toţi cei peste 60.000 de elevi care învaţă în şcoli private sau confesionale acreditate vor beneficia de subvenţia de bază. Finanţarea de bază cuprinde: cheltuielile de personal didactic, nedidactic şi auxiliar; cheltuielile pentru perfecţionarea personalului didactic; cheltuielile pentru procurarea manualelor şcolare acordate în mod gratuit elevilor din învăţământul preuniversitar obligatoriu; dotări cu mijloace de învăţământ corespunzător curriculum-ului şcolar; cheltuieli materiale şi pentru servicii curente;
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/ 2011 astfel încât reprezentantul elevilor, major, să fie membru cu drept de vot în Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ din ciclul liceal sau postliceal.
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/ 2011 privind înfiinţarea Institutului pentru Învăţământul Românesc în Străinătate Institutul va fi subordonat Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, iar prin colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE), ar urma să stabilească organizarea unor unităţi de învăţământ preuniversitar cu predare în limba română, ţinând cont de prevederile articolului 32 din Constituţia României prin care statul asigură dreptul necondiţionat la învăţătură al tuturor cetăţenilor prin învăţământul general obligatoriu, prin învăţământul liceal şi prin cel profesional, prin învăţământul superior, precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare". Respectivele unităţi de învăţământ ar urma să se adreseze tuturor celor care, potrivit prezentei legi, au împlinit vârsta legală pentru a fi înscrişi în învăţământul preuniversitar şi care fac dovada rezidenţei/şederii în străinătate.
Propunere legislativă privind organizarea şi desfăşurarea stagiilor profesionale - în urma acestor stagii profesionale, tinerii beneficiază din partea Guvernului României de un certificat prin care, la absolvire, perioada de stagiu cuprinsă între trei luni şi maximum un an de zile este recunoscută ca experienţă profesională. Astăzi, cea mai mare problemă a tinerilor este lipsa de experienţă profesională în domeniul în care vor să se angajeze. Angajatorii vor beneficia de deduceri fiscale şi subvenţii şi vor putea astfel să-i remunereze pe tineri prin oferirea de cursuri de instruire şi burse. Pe perioada acestui stagiu de practică, care nu înseamnă altceva decât o perioadă de probă pentru un angajat, angajatorii văd dacă ei sunt competenţi, dacă fac faţă programului şi cerinţelor. Activitatea stagiarului va fi reglementată printr-un contract de stagiu, vor fi stabilite drepturile şi obligaţiile acestuia, numărul maxim de ore pe zi pe care le poate efectua şi numărul de ore pe săptămână, plata lunară pe care o va primi şi perioada de stagiu, urmând ca stagiarul să primească un certificat care-i va recunoaşte vechimea, fără a fi considerată însă stagiu de cotizare. Propunerea urmează să intre din toamnă la comisii în cele două camere.
Propunere legislativă pentru modificarea alin.(2) al art.18 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (Lege 153/2015) care stabileşte că părinţii/tutorele sau elevul major să solicite în scris să studieze disciplina Religie. Schimbarea opţiunii sau retragerea se face tot prin solicitare scrisă.
Propunerea legislativă privind siguranţa în unităţile de învăţământ care prevede obligativitatea întocmirii unui plan anual de măsuri pentru creşterea siguranţei în şcoli, a regulamentului de ordine interioară, a formării unei Comisii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar. Din comisie fac parte: directorii unităţii, un cadru didactic ales de consiliul profesoral, doi reprezentanţi ai părinţilor, doi reprezentanţi ai elevilor, lucrătorul de poliţie responsabil cu siguranţa şcolară, arondat unităţii respective şi reprezentantul Consiliului local în consiliul de administraţie. Propunerea mai prevede obligativitatea purtării unui semn distinctiv cum ar fi: uniformă, eşarfă, ecuson. Mai prevede reguli pentru accesul în şcoală şi părăsirea acesteia de către elevi, precum şi împrejmuirea obligatorie a şcolilor, începând cu anul şcolar 2015-2016.
Legea privind aprobarea OUG nr 65/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative
Amendamentul PNL, nesusţinut iniţial de PSD, dar votat apoi de plenul Camerei Deputaţilor, prevede ca alocaţia lunară de stat pentru copii să crească de la 42 la 84 de lei.
OUG 94/2014 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei care are prevederi în domeniul  învăţământului profesional în sistem dual.
Amendamentele impuse de PNL şi votate de Camera Deputaţilor au vizat următoarele aspecte:
Învăţământul dual să se poată desfăşura pe bază de contract de tip formare profesională, nu aşa cum prevedea ordonanţa ca elevul să aibă obligatoriu un contract de muncă şi antreprenorii să fie obligaţi să plătească un salariu elevului. PNL consideră că pentru atragerea investitorilor ai nevoie de forţă de muncă bine calificată şi infrastructură, nu de taxări şi birocratizări inutile.
Învăţământul de tip dual începe imediat după absolvirea gimnaziului şi nu, aşa cum prevedea ordonanţa, după învăţământul obligatoriu.
Amendamentele au eliminat birocratizarea excesivă impusă de ordonanţă, prin care, toate solicitările venite de la agenţii economici ar fi trebuit să fie adunate şi avizate de consorţiile regionale şi comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social. Apoi s-ar fi transmis inspectoratelor şi de acolo la minister pentru avizare.
Şcoala profesională în sistem dual se întinde pe durata a 3 ani şi nu a 2 ani.
PSD este cel care a distrus învăţământul profesional din România. Prin LEN, a fost reînfiinţat învăţământul profesional şi gândit ca o alternativă pentru deprinderea unei meserii, iar interesul pentru acest tip de învăţământ creşte în fiecare an. Majoritatea absolvenţilor acestui tip de învăţământ sunt angajaţi la finalizarea cursurilor, iar în timpul şcolarizării, toţi primesc lunar 400 lei, 200 de la minister şi 200 de la compania cu care a încheiat contract. Legat de acest proiect legislativ, PNL solicită Senatului şi doamnei Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat să nu îl blocheze şi să susţină amendamentele PNL pentru a elimina greşelile şi confuzia produse de ordonanţă.
Din păcate, ministrul Cîmpeanu susţine doar la nivel declarativ învăţământul profesional, dar pare să nu înţeleagă importanţa dezvoltării lui în acest context economic, iar afirmaţiile făcute recent, cu ocazia semnării protocolului  dintre Camera de comerţ şi industrie a României şi MECS o dovedeşte cu prisosinţă.
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.273 din 21 iunie 2004 privind procedura adopţiei doreşte să contribuie la creşterea numărului de copii adoptaţi pentru a le oferi şansa de a creşte în siguranţă şi cu dragostea unei familii. Modificările se referă în special la mărirea valabilităţii atestatului de persoană sau familie aptă să adopte, de la 1 an la 2 ani, reducerea perioadei de timp în care copilul se află în stadiul măsurii de protecţie, de la 1 an la 6 luni, reducerea termenului în care părinţii şi rudele copilului şi-ar putea retrage declaraţia de consimţământ la adopţie la 30 de zile, precum şi reducerea numărului de rude care trebuie identificate pentru a-şi exprima consimţământul, de la gradul al IV-lea la gradul al treilea, acordarea concediului de îngrijire a copilului adoptat, pe o perioadã de un an, indiferent de vârsta copilului, precum şi de o indemnizaţie lunară egală cu media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni. De asemenea, în cazul adopţiilor internaţionale în care măcar un părinte e român, am propus scurtarea termenelor din legislaţia în vigoare pe care copiii trebuie să le petreacă în sistemul de stat. Până acum, copiii care sunt deschişi adopţiei internaţionale de către români sunt cei care au stat doi ani în sistem şi nu au fost adoptaţi de o familie din România. Vrem să reducem acest termen de la doi ani la şase luni, tocmai pentru a da şansa mai multor copii să fie adoptaţi de familii de români stabiliţi în străinătate. Din nefericire, propunerea legislativă se află de mai multe săptămâni pe ordinea de zi la Camera Deputaţilor, având raport de respingere, după ce a fost respinsă de Senat. Între timp, Ministerul Muncii a iniţiat propriul proiect legislativ, multe dintre prevederile susţinute de PNL fiind cuprinse în proiectul ministerului. O dovadă de bună credinţă ar fi fost susţinerea propunerii noastre legislative, eventual cu amendamente, astfel încât legislaţia în domeniul adopţiei să fie modificată rapid pentru binele copilului.
PNL a deţinut preşedintia Comisiei speciale privind legile electorale, timp în care au fost adoptate patru legi, ai căror iniţiatori sunt parlamentarii liberali:
 *Noua lege a partidelor politice care permite înfiinţarea unui partid cu numai trei membri, faţă de 25.000 cât era până în prezent
*Noua lege a finanţării partidelor politice, act normativ care introduce modalităţi transparente de finanţare a partidelor politice şi a campaniilor electorale
*Noua lege a alegerilor locale, potrivit căreia primarii vor fi aleşi într-un singur tur de scrutin, iar preşedinţii de consilii judeţene din rândul consilierilor prin vot indirect.
PNL a susţinut cu tărie alegerea în două tururi de scrutin.
*Noua lege a alegerilor parlamentare care prevede revenirea la sistemul de vot proporţional pe liste şi aduce o scădere semnificativă a numărului de parlamentari prin scăderea normei de reprezentare
*Una dintre cele mai importante prevederi, atât la locale cât ;i la parlamentare, este introducerea sistemului electronic pentru prevenirea votului multiplu.
PNL a susţinut creşterea numărului de parlamentari care să reprezinte diaspora
VOTUL PRIN CORESPONDENŢĂ PNL a depus la sfârşitul lunii martie în Parlament o propunere legislativă în acest sens, în vederea respectării promisiunilor făcute românilor din Diaspora în campanie, privind reforma legilor electorale.
PNL a depus şi o moţiune de cenzură pe tema refuzului PSD şi al lui Victor Ponta de a adopta legea votului prin corespondenţă.
PNL este pregătit pentru o sesiune parlamentară extraordinară, pe care o cere prin preşedintele său, doamna Alina Gorghiu, pentru a vota introducerea votului prin corespondenţă. Motivul convocării unei sesiuni extraordinare este că, în condiţiile în care proiectul nu va fi adoptat urgent, el nu mai poate fi pus în aplicare la viitoarele alegeri din 2016, pentru că se intră în termenul de un an stabilit de Comisia de la Veneţia şi de Curtea Constituţională pentru modificarea legislaţiei electorale.
Al doilea motiv pentru această convocare este angajamentul pe care liberalii şi l-au luat privind acest proiect legislativ, faţă de diaspora românească. Liberalii au fost singurii care au susţinut acest proiect în mod constant şi au depus şi o moţiune de cenzură pe această temă.
În calitate de membru al Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport şi preşedinte al OFL Oradea, doamna deputat a iniţiat şi coordonat proiectul anual al OFL, cu ocazia Zilei internaţionale a cărţii pentru copii. Acesta a constat într-o acţiune de colectare de cărţi pentru copii şi tineret în urma căreia s-au adunat aproximativ 1.500 de cărţi, care au fost donate Bibliotecii din Bratca, pentru a fi folosite de elevii Liceului Bratca şi locuitorii comunei. Tot în cadrul proiectului, 32 de copii din zona Bratca şi Aleşd au participat la o piesă de teatru pentru copii şi au vizitat apoi Grădina zoologică, fiind însoţiţi de copii din Oradea, pentru a creşte solidaritatea dintre ei şi a lega relaţii de prietenie.
Ca membru al Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, a participat la:
*Micul dejun cu rugăciune organizat la Washington DC, ocazie cu care a avut întâlniri şi cu o serie de congresmeni şi senatori americani
*Balcanic Gathering, conferinţă cu participare numeroasă internaţională, la Palatul Parlamentului.
Doamna deputat Florica Cherecheş a participat la mai multe conferinţe şi evenimente, dintre care amintim doar:
*Conferinţă pe tema migraţiei romilor la Oradea
*Marşul pentru viaţă 2015, eveniment anual, dedicat valorizării şi protejării vieţii copiilor începând de la concepţie.
*Masă rotundă organizată de UNICEF pe tema protecţiei copilului
*Conferinţa Internaţională „Clasa politică şi societatea civilă - lupta comună împotriva traficului de fiinţe umane" de la Palatul Parlamentului
*Târgul şcolilor profesionale 2015 Oradea
*Dezbaterea cu tema „Politici liberale pentru susţinerea familiilor active şi pentru creştere demografică", la Palatul Parlamentului
Florica Cherecheş,
deputat PNL

 

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 12:14:04 Ora de vară a Europei de Est