Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au fost repartizate 34 de cadre didactice

La Şedinţa publică de luni,

Au fost repartizate 34 de cadre didactice

Luni, 27 iulie 2015, la sala mare de şedinţe a Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor s-a desfăşurat Şedinţa publică pentru repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

În urma susţinerii Concursului naţional unic din 15 iulie 2015 pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar, 34 de cadre didactice din Bihor care au avut media de repartiţie 7 sau peste 7 au ocupat 34 de posturi titularizabile din cele 74 disponibile.
Ceilalţi candidaţi prezenţi au rămas cu ochii în soare, graţie neşansei ori unei medii inferioare. Aşa se face că au rămas 40 de posturi neocupate care vor fi redistibuite pentru şedinţa din 25 august când vor putea emite pretenţii şi cei cu mediile sub 7.00. Dar, atunci se vor obţine doar supliniri pe perioadă determinată (pe un an şcolar).
În Şedinţa publică de luni, gestionată de comisia judeţeană (alcătuită din preşedinte, doamna inspector şcolar general adjunct Codruţa Bogdan şi cei doi secretari, prof. Alin Novac Iuhas şi Horea Abrudan, inspectori şcolari cu   managementul), s-au ocupat: 8 posturi de educatoare (lb.română) şi 5 de învăţători (lb. română), 4 de educaţie fizică şi sport (2, respectiv 2 de dans modern, la Palat - structurile cluburile copiilor din Aleşd şi Salonta); învăţător în limba germană (1), geografie (1), engleză-franceză (3), limba şi literatura română (1), matematică (1), învăţământ special (5), tehnologia informaţiei (1). Dar au rămas 40 de posturi neocupate, după cum spuneam: alimentaţie publică şi turism (în limba maghiară), biologie-chimie (3), dans modern şi contemporan, economic-administrativ şi servicii, educaţie fizică şi sport (pregătire de specialitate) - 3 posturi, învăţământ special, educatoare în limba germană (5), educatoare în limba română, cu aviz de Waldorf, fizică (3 posturi), fizică-chimie, instrumente tradiţionale (la Palat), înv. în lb. germană, înv. în lb. română cu avize de Step by step şi cult, engleză (la „Emanuel"), limba maghiară (maternă), mate-fizică (în limba maghiară), numismatică (la Clubul Copiilor din Beiuş), orchestră populară (la Palat), maistru electronică şi automatizări („Tr. Vuia"), prof. documentarist (la Brusturi)...
Secretarii comisiei s-au confruntat cu unele probleme datorită superficialităţii manifestate de unii candidaţi în validarea datelor personale, dar şi unor erori date de site-ul central, care refuza să valideze unele cazuri „problemă" (precum cazul „meşterului" şi doamnei Manole)...
Doamnelor şi domnilor candidaţi, pentru 25-26  august 2015, să vă înarmaţi cu codurile posturilor pe care le solicitaţi şi cu multă răbdare şi înţelegere.
Cei ce visaţi şi speraţi la detaşări, între 17 şi 20 august să vă depuneţi documentele necesare pentru detaşare în interesul învăţământului (dar şi în interes personal).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Au fost repartizate 34 de cadre didactice.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:13:59 Ora de vară a Europei de Est