Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un licean român a câștigat Alumni Leadership Award

În finala europeană „Compania anului 2015” de la Berlin

Un licean român a câștigat Alumni Leadership Award

Berlin, Germania, 31 iulie 2015.
Echipa de liceeni care a reprezentat România la finala europeană a competiţiei Compania anului 2015 se va întoarce de la Berlin cu premiul Alumni Leadership Award, acordat lui Vlad Dinu, reprezentantul start-up-ului SmartRead.

Juriul a evaluat abilităţile de lider, spiritul de echipă, atitudinea exemplară şi entuziasmul tinerilor din cele 36 de ţări reprezentate în competiția de antreprenoriat Compania anului 2015, organizată anual de JA Europe. Juriul a selectat 11 elevi excepţionali din cadrul competiţiei, care vor participa în această toamnă la Conferința liderilor alumni JA de la Copenhaga, Danemarca.
Vlad Dinu şi colegii lui de la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale" din Bucureşti - Alin Ali Hassan, Dumitru Călin şi Elena Laura Codin, coordonaţi de profesoara Mihaela Găvănescu - au format una dintre cele 37 de echipe de liceeni ce au concurat în finala europeană Compania anului 2015 de la Berlin. Echipele şi-au prezentat proiectele de business în faţa unui juriu format din personalităţi internaţionale din mediul de afaceri şi din cel academic.
Tinerii s-au calificat la finala europeană câştigând etapa naţională a competiţiei de antreprenoriat Junior Achievement cu aplicaţia SmartRead, un soft educaţional pentru smartphone ce îşi propune să revoluţioneze modul în care elevii învaţă şi profesorii predau. SmartRead îi ajută pe elevi să se evalueze şi să reţină mai multe informaţii din conţinutul unui manual sau al unei cărţi, prin intermediul unor teste. Aplicaţia poate fi folosită pentru orice disciplină şi le este utilă şi profesorilor, care pot obţine informaţii detaliate despre modul în care elevii citesc şi învaţă, permiţându-le să creeze planuri personalizate de studiu.
„Pentru noi, participarea la Compania anului 2015 a fost o experienţă incredibilă, nu numai prin faptul ca am învățat să „facem" business şi să lucrăm în echipă, dar şi pentru că am cunoscut oameni cu adevărat deosebiţi, cărora nu le e frică să arate ce gândesc, care nu se tem de eşec - oameni de succes. În ceea ce priveşte premiul Leadership Award, pentru mine e o onoare să intru în reţeaua JA Alumni, din care fac parte mulţi oameni cu iniţiativă, speciali, pe care îi pot numi acum cu mândrie „colegi", a spus Vlad Dinu, reprezentant al echipei româneşti.
Marele premiu al ediţiei de anul acesta a competiţiei Compania anului a revenit start-up-ului Rauteck din Germania, care a impresionat juriul cu un business sustenabil, bazat pe dezvoltarea unor produse din piese auto reciclate. Ei folosesc piesele metalice ale centurilor de siguranţă pentru a produce desfăcătoare de sticle stilizate şi transformă materialul textil al centurii în genţi cu design original, mizând în promovarea business-ului lor pe ideea de autenticitate şi sustenabilitate.
Competiţia Compania anului 2015 a celebrat la Berlin cei mai buni tineri antreprenori din Europa, participanţi în programul de antreprenoriat Junior Achievement. Juriul a evaluat competenţele lor de comunicare, de lucru în echipă, de planificare şi rezolvare a problemelor, capacitatea de a gestiona financiar o firmă, de a dezvolta produse şi servicii inovatoare, de a face planuri fezabile de marketing şi vânzări, precum şi proiecţiile financiare ale business-ului lor.
„Programul Compania scoate elevii din clasă şi îi aduce în economia reală. Oferind tinerilor acces la experienţă antreprenorială, programul produce efecte educaţionale concrete şi îi pregăteşte pe elevi pentru viitoarea carieră. Ce îi diferenţiază pe antreprenori de oamenii care au idei? Faptul că îşi pun ideile în practică. Iar juriul acestei competiţii vrea să vadă tocmai spiritul antreprenorial de a face acest lucru", a spus prof. dr. Michael Hüther, director al Institutului pentru Cercetare Economică din Cologne şi conducător al juriului competiţiei.
La nivel european, programul JA Compania a fost urmat în anul şcolar 2014-2015 de peste 275.000 de elevi, care au învăţat să înfiinţeze şi să conducă o companie, concepând planuri de business pentru produse şi servicii reale.
În România, programul JA Compania este oferit gratuit elevilor liceu de peste 10 ani şi este finanţat de mediul de afaceri din România şi de Fundaţia Româno-Americană. Peste 18.000 de elevi au beneficiat anul acesta şcolar de programe de educaţie antreprenorială oferite de JA România.
Detalii despre aplicaţia SmartRead găsiţi pe www.facebook.com/SmartRead   
Mai multe informații despre competiție sunt disponibile pe www.share.jayeapps.com/CoYC2015 
Despre JA România
JA România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială şi sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri. Mai multe informaţii, pe www.jaromania.org.
Raluca Petrescu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:58:48 Ora de vară a Europei de Est