Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Expoziţie personală Raluca Popa la sediul ICR Stockholm

Vernisajul expoziţiei va avea loc joi, 27 august,

Expoziţie personală Raluca Popa la sediul ICR Stockholm

Sediul ICR Stockholm va găzdui în perioada 28 august - 30 noiembrie 2015 prima expoziţie personală a artistei Raluca Popa în Europa de Nord.

Expoziţia, cu numele „Două titluri", este rezultatul unui dialog între artista din România şi curatorul suedez Jonatan Habib Engqvist, pornind de la diferenţele de repere personale şi culturale în materie de compoziţie vizuală în arta contemporană. Vernisajul expoziţiei va avea loc joi, 27 august, în prezenţa artistei Raluca Popa şi a curatorului suedez, care vor prezenta proiectul publicului.
Proiectul de expoziţie este unul site-specific, porneşte de la un film regizat de Ingmar Bergman, şi va cuprinde lucrări recente şi noi, desenate direct pe pereţii sălilor de expoziţie ale institutului. Lucrările Ralucăi Popa au deseori ca suport peretele, calitatea imaterială a lucrării de artă, de bun care nu poate fi deţinut sau tranzacţionat, fiind unul din aspectele pe care artista la urmăreşte în practica sa. Construită asemenea unui film, expoziţia de la ICR Stockholm implică vizitatorul şi îi oferă acestuia funcţia de editor, firul narativ putând fi recompus prin simpla mişcare în spaţiu.
Proiectul porneşte de la experienţa întâlnirii cu o altă cultură sau limbaj prin intermediul artei şi analizează procesul de receptare a unei imagini atunci când nu doar limbajul necesită traducere, ci şi contextul cultural. Fie că e vorba de expoziţii de grup internaţionale, fie că e vorba de experienţe personale, procesul decodării imaginii în afara contextului în care aceasta a fost creată deschide noi posibilităţi pentru opera de artă în sine. În biografia Ralucăi Popa, momentul decodării şi construcţia unor scenarii alternative a ocupat un loc important încă din copilărie, când artista urmărea filme în limbi necunoscute la cinematograful unde bunicul ei era proiecţionist.
Raluca Popa (n. 1979) a studiat la Byam Shaw School of Art/ Central Saint Martins (Londra) şi Universitatea de Artă şi Design (Cluj-Napoca). Dintre proiectele la care a participat, amintim: în 2015, expoziţia personală Turning Something Plain into a Circle, la Ivan Gallery din Bucureşti, expoziţia de grup Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916-2016 la MAK, în cadrul Bienalei de Artă de la Viena, expoziţia Une autre cité la centrul de artă Tranzit din Bucureşti; expoziţia Other Rooms la Galeria Plan B, Cluj-Napoca; în 2014 expoziţia Dispositions in Time and Space la Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti şi expoziţia And Yet There Was Art! la Leopold Museum din Viena; în 2013 expoziţia şi publicaţia Dear Money la Salonul de Proiecte din Bucureşti; What We Destroy and Celebrate at the Same Time la Salonul de Proiecte, Bucureşti (2012); în 2011 expoziţia colectivă The Garden View la Galeria Andreiana Mihail din Bucureşti, Aşa cum mă doreşti, expoziţie colectivă la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Brukenthal din Sibiu în 2010. 
Ioana Leca,
coordonator proiect ICR Stockholm

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:04:32 Ora de vară a Europei de Est