Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Proiectul eTwinning „Teens in Europe”

Parteneriat internaţional la „Ioan Ciordaş” Beiuş

Proiectul eTwinning „Teens in Europe”

„La culture d'un peuple, dans ses traditions et ses pensées, demeure éternelle au fil des générations". (Driss Reffas)

În perioada noiembrie 2014 - iunie 2015 s-a derulat proiectul eTwinning „Teens in Europe" avându-i ca protagonişti pe elevii clasei a VII-a de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş şi elevi ai Şcolii Kapareskolan, Kungsbacka din Suedia.
La baza proiectului s-a aflat ideea de schimb intercultural, a afla mai multe despre viaţa altor adolescenţi europeni şi, nu în cele din urmă, îmbunătăţirea competenţelor de comunicare în limba franceză. 
Proiectul s-a desfăşurat în patru etape, fiecare abordând o tematică de interes care le-a permis elevilor implicaţi să se descopere, dar şi să-i cunoască mai bine pe colegii parteneri.
Activităţile desfăşurate în cadrul proiectului:
Etapa I - Prezentarea partenerilor, Sărbătorirea Crăciunului;
Etapa II - Şcoala şi viaţa cotidiană;
Etapa III - Tradiţii de Paşti, Muzică populară în rândul tinerilor;
Etapa IV - Turism în Suedia şi România, Vacanţa de vară;
Pe parcursul desfăşurării activităţilor, elevii parteneri au făcut schimb de scrisori, au pregătit cântece de Crăciun, felicitări, prezentări PowerPoint, materiale încărcate pe platforma eTwinning, dar şi pe site-ul proiectului, folosind în acelaşi timp forumul pus la dispoziţia lor în spaţiul proiectului de pe platforma eTwinning. Pentru realizarea activităţilor elevii au lucrat pe grupe sau individual.
Putem spune că realizarea activităţilor propuse şi schimburile efectuate cu partenerii suedezi i-au ajutat pe elevi să-şi dezvolte stima de sine, să-şi lărgească sfera de cunoaştere şi, un lucru foarte important, au putut să-şi dezvolte şi îmbunătăţească noi competenţe de comunicare în limba franceză.
Au contribuit la reuşita proiectului profesorii: Diana Moţiu - profesor de limba franceză (iniţiatorul proiectului), Mihaela Laza - diriginte, clasa a VII-a, Crina Bercovici - ambasador eTwinning şi consilier educativ şi Manuel Bercovici - profesor de informatică.
Proiectul s-a încheiat cu o celebrare la nivelul şcolii la care au fost invitaţi elevii şi echipa locală a proiectului, iar la final s-au lansat baloane.
Detalii despre proiect sunt disponibile la adresele următoare:
Link-ul proiectului: http://twinspace.etwinning.net/3994/home
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/teensineurope/home
Pagina şcolii: http://ciordas.ro/proiecte/proiect13/
Prof. Diana Moţiu
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul eTwinning „Teens in Europe”.

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 16:19:44 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...