Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou an şcolar

De la 1 septembrie

Un nou an şcolar

Marţi, 1 septembrie 2015, a debutat un nou an bisericesc, dar şi un nou an şcolar, pentru cadrele didactice.

Miercuri, am ieşit şi noi pe teren să luăm pulsul unui nou început, ajungând la Liceul Teoretic „Lucian Blaga", la Grădiniţa Nr. 20 şi Şcoala Gimnazială Nr. 16.
La „Lucian Blaga", cadrele didactice respirau uşurate după cele două sesiuni de bacalaureat, iar femeile de serviciu şi-au luat în primire sectoarele rămase a fi finalizate.
Însoţiţi de contabilul-şef (Anton Salla), am făcut o vizită prin şcoală, întru descoperirea noutăţilor şi a cadrelor didactice aflate în activitate. În sala profesorală, lume multă. Dl profesor de istorie Ionel Cacuci tocmai trecuse în catalog nota finală unui fost corigent.
„Am câştigat un nou proiect Erasmus+"
În sălile de clasă am reperat câţiva învăţători. Într-o sală, în cadrul comisiei metodice a învăţătorilor de la clasele a III-a se studiau programele, manualele şi auxiliarele. Dl profesor Traier Şandor ne-a şi furnizat prima ştire „bombă" a noului an şcolar: „Am câştigat un nou proiect Erasmus+, schimb cu profesori şi elevi din Lituania, Letonia, Spania, Bulgaria şi Croaţia pentru 2015-2018", a precizat dl profesor.
Doamna director Delia Dorina Iova a „radiografiat" momentul de început: „Acum începem să ne revenim după cele două sesiuni pline ale examenului de bacalaureat. Suntem în perioada susţinerii corigenţelor, a transferurilor de elevi din ciclul gimnazial şi liceal, respectiv clasele X-XII, mai puţin clasa a IX-a, în etapa de evaluare a cadrelor didactice şi personalului didactic auxiliar, conform procedurii, iar în sălile de clasă continuă igienizarea şi toate pregătirile pentru începerea cursurilor".
Preşcolarii şi-au intrat în mână
La Grădiniţa Nr. 20, structura liceului „Lucian Blaga", am găsit preşcolari la locul de joacă şi de muncă.
„De ieri (marţi, 1 septembrie), avem copii la grădiniţă care şi-au intrat în mână, participând la activităţi şi jocuri liber alese. Cadrele didactice îşi pregătesc sălile şi documentele pentru începerea cursurilor", ne-a spus directorul adjunct, dna prof. Andrada Şulea.
Cu planul de şcolarizare îndeplinit cu succes!
La Şcoala fără nume, dar cu renume (Şcoala Gimnazială Nr. 16), ca să-l cităm pe managerul instituţiei, dl director Mircea Gârba, planul de şcolarizare a fost îndeplinit cu succes. „Avem patru clase pregătitoare, cu 117 elevi, la secţia română şi o clasă de maghiară, cu 25 de copii. Pe toate posturile didactice şi fracţiunile avem profesori calificaţi, şcoala e curată, pregătită pentru începerea cursurilor. În curte, topografii firmei care a câştigat licitaţia fac măsurători pentru asfaltarea curţii", ne-a informat dl director.
Intrând în câteva săli de clasă le-am suprins în activitate pe d-nele prof. Ramona Badea, Corina Gârba, Mariana Hirţe şi Florica Torjoc...
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un nou an şcolar.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:14:44 Ora de vară a Europei de Est