Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

De luni, un nou început

Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

Luni, 14 septembrie 2015, ora 10.00, printre zâmbete şi buchete de flori, părinţi, bunici, copii şi cadre didactice, deopotrivă, au participat încărcaţi de emoţie, la deschiderea festivă a anului şcolar 2015-2016.

Aflată la 16 ani de activitate în învăţământ, Fundaţia Agora inaugurează astăzi primul an de ciclu gimnazial. A fost resimţit succesul primei generaţii de elevi absolvenţi din învăţământul primar al şcolii internaţionale, prin numărul mare de elevi înscrişi şi sosiţi din peste 10 ţări, precum: Italia, Spania, SUA, Belgia, Marea Britanie, Austria, Malta, Algeria, Canada, Norvegia. În acest an şcolar Agora orădeană s-a extins având un număr dublu de elevi faţă de anul trecut la grădiniţă, în ciclul primar şi clasele a V-a şi a VI-a.
Particularitatea Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora este studierea curriculumului internaţional, pe lângă cel naţional, studierea aprofundată a limbii engleze, educaţia centrată pe elev, care nu este doar o lozincă ci activitatea zilnică a fiecărui cadru didactic în parte. Profesorii Agora au o pregătire profesională de excepţie, sunt vorbitori de limba engleză şi testaţi pentru a putea preda curriculumul internaţional.
 „Dorim tuturor colaboratorilor noştri precum şi elevilor şcolii noastre MULT SUCCES IN NOUL AN ŞCOLAR, iar cadrelor didactice multă putere de muncă şi rezultate remarcabile în tot procesul instructiv-educativ", consilier educativ, prof. Laura Paşca.
„La Agora fiecare copil este călăuzit cu grijă şi competenţă astfel încât să-şi formeze o personalitate armonioasă, să fie fericit, independent, capabil să reacţioneze creativ şi responsabil la situaţii de viaţă diverse", explică dna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, manager al şcolii.
Cuvântul domnului rector la început de an şcolar:
„Trăim astăzi împreună emoţia înălţătoare a începutului de an şcolar, deoarece preţuiesc şi iubesc Şcoala Internațională Agora.
Vă mai amintiţi, iubiţi elevi „veterani Agora", de domnul „Deoarece" , pe care l-am adus în mijlocul vostru în luna mai?
Iată ce a scris domnul „Deoarece", alias celebrul academician Solomon Marcus, după ce v-a vizitat: „Întorcându-ne la vârsta şcolii primare şi chiar preşcolare, nu pot lipsi din educație acele elemente care-l însoţesc mereu pe copil: propriul său corp, persoanele care alcătuiesc familia sa, universul tehnologic în care trăieşte, aspectele economice şi financiare care apar la tot pasul. Eram la o grădiniţă din Oradea (Şcoala Internaţională Agora, n.n.) şi îl invit pe un copil să numere degetele de la mână. Le numără şi îmi declară triumfător: cinci. Îi cer să le numere şi pe ale mele, apoi pe ale unui coleg şi descoperă mereu, cu mirare, acelaşi rezultat. Educaţia mirării şi întrebării este esenţială la toate vârstele, dar mai cu seamă la copii. Să-şi menţină şi să-şi dezvolte capacitatea de a se mira şi de a-şi pune întrebări, inclusiv acele întrebări la care, la vârsta lor, nu poate căpăta un răspuns sau poate nu îl va căpăta niciodată".  
Dragi elevi, am văzut atunci că eraţi puşi la curent, de către inimoşii voştri dascăli, cu cele 10 nevoi umane evidențiate de domnul „Deoarece".
Mă bucur că dascălii voştri se străduiesc şi se vor strădui mereu să vă satisfacă aceste nevoi: 1) nevoie de a înţelege şi a te bucura de viață; 2) nevoia de a ne păstra mereu candoarea copilăriei cu aceeaşi prospeţime; 3) nevoia de întrebare şi mirare; 4) nevoia de îndoială şi suspiciune; 5) nevoia de greşeală şi eşec; 6) nevoia de joc; 7) nevoia de identitate; 8) nevoia de omenesc şi omenie; 9) nevoia de cultură; 10) nevoia de transcendenţă.
La Agora fiecare copil este călăuzit cu grijă şi competenţă astfel încât să-şi formeze o personalitate armonioasă, să fie fericit, independent, capabil să reacţioneze creativ şi responsabil la situaţii de viaţă diverse", scrie pe http://www.agoraschool.ro/, şi aceasta nu este o simplă lozincă. Sunt convins că părinţii îşi doresc, ca şi dascălii de la Agora, să satisfacă cât mai bine aceste nevoi ale copiilor.
Dragi elevi, „veterani Agora", vă mai amintiţi de Ioana? Cea care v-a ajutat să înţelegeţi beneficiile şi pericolele navigării pe Internet? Cea care v-a implicat în nişte frumoase acţiuni de voluntariat şi în alte activități?
Ioana este fiica mea şi din 12 august este elevă la liceul ... Struer Statgymnasium din Danemarca, unde urmează, în limba engleză, un program de bacalaureat internaţional timp de doi ani. M-aş fi bucurat mult dacă Ioana ar fi putut urma cursurile Şcolii Internaţionale Agora. Când Ioana era mică, şcoala Agora încă nu exista, iar acum nu are încă un program de bacalaureat internaţional. Dar sunt convins că va avea în viitor şi, cine ştie?, poate atunci Ioana va veni ca profesoară la programul de bacalaureat internaţional de la Agora. Până atunci mi-a promis că în luna octombrie, când are o vacanţă de o săptămână, va veni să vă viziteze şi să vă povestească despre Danemarca şi şcoala de acolo.
M-am adresat până acum mai mult „veteranilor Agora", dar aştept cu nerăbdare să-i cunosc şi pe copiii noi, „boboceii Agora". Până atunci îi felicit pe părinţii voştri că au ales pentru voi Şcoala Internațională Agora, iar vouă vă urez un cald „Bun venit în Agora!".
Vă doresc tuturor (elevi, dascăli şi părinţi) să vă satisfaceţi cele 10 nevoi, să învăţaţi în noul an şcolar cât mai multe lucruri interesante şi utile, să veniţi cu plăcere la şcoală, să fiţi sănătoşi şi fericiţi!"
Prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora
P.S. Pentru mai multe poze (84 de poze), accesaţi Galeria foto: Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:26:29 Ora standard a Europei de Est