Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 5.600 de liceeni (din 5 ţări) vor învăţa să devină antreprenori sociali

Sub umbrela JA România

Peste 5.600 de liceeni (din 5 ţări) vor învăţa să devină antreprenori sociali

Elevii de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" din Oradea vor lua parte la un proiect-pilot de antreprenoriat social, în care vor învăţa cum să înfiinţeze business-uri sociale de succes. Proiectul Social Enterprise 360 va fi ulterior replicat în 60 de licee din ţară şi în alte cinci state europene, implicând peste 5.600 de liceeni şi 450 de profesori, care vor folosi metode learning by doing pentru a învăţa să lanseze proiecte de afaceri cu impact social puternic.

Programul este derulat de organizaţia Junior Achievement (JA) România şi încurajează tinerii să constientizeze oportunităţile antreprenoriatului social şi să iniţieze afaceri de succes, care să aducă schimbarea în comunităţile lor.
Schimbările demografice din România din perioada 2015-2020 vor modifica dramatic piaţa muncii, determinând scăderea numărului de persoane active cu 4,5% şi creşterea numărului de pensionari cu aproximativ 13%.(1) În acest context, România va trebui să investească masiv în educaţia şi abilităţile persoanelor active şi în dezvoltarea sectorului IMM.
Una dintre soluţiile la efectele schimbărilor demografice este dezvoltarea antreprenoriatului social şi încurajarea tinerilor către acest domeniu, se arată în cercetarea „Gap analyses, scope and search"(2), realizată în cadrul programului european JA Social Enterprise 360, implementat de organizaţii din opt ţări europene (Grecia, Italia, Spania, Olanda, Germania, Croaţia, România) şi cofinanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+. Iniţiativa prevede elaborarea unei curricule educaţionale dedicate antreprenoriatului social, ce va putea fi folosită gratuit în învăţământul liceal.
În cadrul programului a fost realizată o analiză a situaţiei educaţiei antreprenoriale în ţările participante, o curriculă de antreprenoriat social, materiale educaţionale moderne, studii de caz şi o platformă online de învăţare. În plus, elevii şi profesorii implicaţi vor avea acces la traininguri şi webinarii cu antreprenori sociali, precum şi la competiţii locale şi internaţionale, în care elevii vor fi mentoraţi de voluntari din mediul de afaceri.
Soluţii pentru reducerea sărăciei
Spre deosebire de modelul clasic de afaceri orientat către profit, antreprenoriatul social se concentrează în primul rând pe nevoile unor categorii de oameni marginalizaţi sau pe probleme sociale - precum: şomajul, lipsa de servicii de educaţie, de sănătate sau degradarea mediului - şi contribuie la rezolvarea sau remedierea acestora.
În România, antreprenoriatul social ar putea oferi soluţii la multe dintre problemele populaţiei. Pe fondul ratei ridicate a şomajului, afacerile sociale ar putea crea locuri de muncă, ameliorând sărăcia în care trăiesc în prezent, potrivit datelor Ministerului Muncii, aproape cinci milioane de români.
Proiectele de afaceri sociale pot reprezenta o soluţie pentru mulţi antreprenori locali, în special în zona rurală, care concentrează aproape jumătate din populaţia ţării şi unde 70% dintre oameni trăiesc în sărăcie şi fără acces la utilităţi şi tehnologie. De asemenea, antreprenoriatul social poate oferi soluţii pentru integrarea multor categorii dezavantajate, precum persoanele fără studii sau cele cu dizabilităţi. Potrivit statisticilor(3), în România sunt peste 600.000 de persoane adulte cu dizabilităţi şi doar 4,6% dintre acestea au un loc de muncă.
Proiectul JA Social Enterprise 360 este derulat de JA România în parteneriat cu JA Europe, JA Grecia, JA Italia, JA Spania, organizaţiile Stichting Jong Ondernemen din Olanda şi The Grameen Creative Lab din Germania (4), Colegiul Economic „Partenie Cosma" din Oradea şi Facultatea de Ştiinţe Economice Osijek din Croaţia. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, prin programul Erasmus+, Proiecte de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară  (Acţiunea Cheie 2).
Explicaţii:
(1) Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei (2014-2020)
(2) Studiul „Gap analyses, scope and search", realizat în cadrul programului SE360
(3) Statistica realizată de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi
(4) The Grameen Creative Lab este o organizaţie înfiinţată de prof. Muhammad Yunus, laureat al premiului Nobel pentru Pace (2006) pentru proiectul Grameen Bank, supranumit „Banca săracilor" - o instituţie ce finanţează proiectele mici de afaceri sociale.
Raluca Petrescu

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:31:51 Ora de vară a Europei de Est