Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Evaluarea proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

O nouă serie de cursanţi

Evaluarea proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Fundaţia Agora Oradea, în parteneriat cu SC Focus Plus SRL Bucureşti şi Agenţia Judeţeană pentru Ocupare a Forţei de Muncă Dâmboviţa implementează pe durata a 18 luni, începând din 2 aprilie 2014, proiectul: „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate", Contract POSDRU nr. 125/5.1/S/125438, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - POSDRU.

„Obiectivul general al proiectului este facilitarea ocupării şi integrării/reintegrării pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, a şomerilor, în special de lungă durată, şi a persoanelor inactive, prin măsuri integrate de furnizare de programe de formare profesională, servicii de informare şi consiliere profesională individuală, servicii de asistenţă şi consultanţă pentru începerea unei afaceri, organizarea de târguri ale locurilor de muncă", după cum aveam să aflăm de la dl rector, prof. univ. dr. Ioan Dziţac.
Primul târg de joburi
Luni, 31 august, la sediul Fundaţiei Agora Oradea, a avut loc primul târg de joburi din cadrul proiectului.
În două săli destinate evenimentului, şomeri şi persoane inactive, care fac parte din grupul ţintă al proiectului, dar şi alţi participanţi, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, au stat de vorbă cu angajatorii (firme din diferite domenii: IT, turism, sănătate, producţie, agricultură...) şi-au depus CV-ul şi au avut un prim interviu la stand.
Interviuri au acordat reprezentanţilor presei prezenţi la târg şi rectorul Universităţii Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, precum şi doamna decan Gabriela Bologa, asistent manager de proiect.
Luni, al doilea Târg de joburi
Următorul târg de joburi din cadrul acestui proiect va avea loc luni, 28 septembrie 2015. Miercuri, 23 septembrie, comisia a evaluat o nouă serie de cursanţi...
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Evaluarea proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”.

Trimite email
vineri, 5 decembrie 2025, 08:23:27 Ora standard a Europei de Est