Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

Vivat Academia, vivant professores!

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

„Distinşi membri ai comunităţii academice,
Dragi studenţi,
Stimaţi colegi,

Deschiderea anului universitar este un moment simbolic, care, an de an, ne determină să reflectăm asupra a ceea ce am făcut bine, dar mai ales, ne dă un imbold către a fi mai buni, astfel încât universitatea să îşi consolideze menirea în societatea românească, acela de reper pentru valorile morale, pentru spiritul de inovare, sursă de bunăstare şi progres. Libertatea dialogului, a dezbaterilor, spiritul critic, fac din universităţi un spaţiu al gândirii libere şi neîngrădite, dar mai ales, aşa cum spunea marele nostru istoric Nicolae Iorga, şcoala trebuie sa ne înveţe să fim propriii noştri dascăli, cei mai buni şi cei mai aspri.
Atenţia noastră se îndreaptă şi astăzi mai ales spre studenţi, care sunt raţiunea de a fi a oricărei universităţi, iar atenţia aceasta specială va ţine seama deopotrivă de actul de învăţare, cât şi de cercetare. Avem misiunea să producem nu doar absolvenţi cu anumite abilităţi, ci să generăm cunoaştere, cultură umanistă şi tehnică, dar mai ales un spirit care umanizează, dă sens şi direcţie unei naţiuni.
Trebuie să formăm specialişti buni, caractere puternice, personalităţi armonioase şi oameni liberi, astfel universitatea se constituie într-un loc al colaborării, al muncii în echipă, al înlănţuirii experienţei tuturor generaţiilor.
Deschiderea anului universitar îmi oferă prilejul de a vă felicita pentru rezultatele obţinute în procesul de educaţie şi cercetare la nivelul sistemul de învăţământ superior din România. Datele statistice, rapoartele agenţiilor şi organismelor cu atribuţii în evaluarea calităţii educaţiei, dar mai ales performanţele absolvenţilor noştri, atât în ţară, cât şi peste hotare, ne permit să afirmăm că universităţile şi-au calibrat actul educaţional şi rezultatele în domeniul cercetării în acord cu aria europeană a învăţământului superior şi cercetării, şi se racordează la necesităţile pieţei muncii. Desigur mai sunt multe de făcut. Ne-am propus ca până în 2020 să creştem rata de participare la educaţie terţiară la 26,7%, asigurând în acelaşi timp creşterea calităţii şi a relevanţei, consolidarea guvernanţei, finanţării, monitorizării şi evaluării, şi dezvoltarea angajamentelor faţă de economie, în special legătura cu piaţa muncii şi inovarea/antreprenoriatului. Cred că împreună putem atinge aceste obiective, şi doresc să profit de această ocazie pentru a vă asigura de sprijinul întregii echipe de conducere a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice. Veţi găsi aici întotdeauna parteneri deschişi pentru dialog, astfel încât să identificăm cele mai bune soluţii pentru provocările pe care societatea de astăzi le pune în faţa noastră. Cunoaşterea a căpătat un rol major în abordarea problemelor lumii contemporane, tehnologia deschide noi posibilităţi, dar în acelaşi timp determină schimbări nebănuite, domeniile tradiţionale ale cunoaşterii se modifică şi converg, iar aşteptările publice pentru învăţământul superior se intensifică.
Dragi studenţi,
Stimaţi dascăli,
Nu există o reţetă sigură pentru succes, atât la nivel individual, dar mai ales la nivelul unei generaţii. Cu ceea ce ştim astăzi este greu să decidem cu siguranţă ce este bine pentru mâine. Oamenii care fac diferenţa sunt cei conectaţi cu lumea din jurul lor. Sunt activi, alerţi şi implicaţi.
Îndrăzniţi şi, în egală măsură, fiţi caracterizaţi în actele dumneavoastră de o înaltă responsabilitate!
Vă doresc să aveţi un nou an academic plin de realizări şi satisfacţii, în plan profesional, dar şi personal!
 Vivat Academia, vivant professores!"
Sorin Mihai Cîmpeanu,
ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

 

Trimite email

sâmbătă, 16 ianuarie 2021