Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

Vivat Academia, vivant professores!

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

„Distinşi membri ai comunităţii academice,
Dragi studenţi,
Stimaţi colegi,

Deschiderea anului universitar este un moment simbolic, care, an de an, ne determină să reflectăm asupra a ceea ce am făcut bine, dar mai ales, ne dă un imbold către a fi mai buni, astfel încât universitatea să îşi consolideze menirea în societatea românească, acela de reper pentru valorile morale, pentru spiritul de inovare, sursă de bunăstare şi progres. Libertatea dialogului, a dezbaterilor, spiritul critic, fac din universităţi un spaţiu al gândirii libere şi neîngrădite, dar mai ales, aşa cum spunea marele nostru istoric Nicolae Iorga, şcoala trebuie sa ne înveţe să fim propriii noştri dascăli, cei mai buni şi cei mai aspri.
Atenţia noastră se îndreaptă şi astăzi mai ales spre studenţi, care sunt raţiunea de a fi a oricărei universităţi, iar atenţia aceasta specială va ţine seama deopotrivă de actul de învăţare, cât şi de cercetare. Avem misiunea să producem nu doar absolvenţi cu anumite abilităţi, ci să generăm cunoaştere, cultură umanistă şi tehnică, dar mai ales un spirit care umanizează, dă sens şi direcţie unei naţiuni.
Trebuie să formăm specialişti buni, caractere puternice, personalităţi armonioase şi oameni liberi, astfel universitatea se constituie într-un loc al colaborării, al muncii în echipă, al înlănţuirii experienţei tuturor generaţiilor.
Deschiderea anului universitar îmi oferă prilejul de a vă felicita pentru rezultatele obţinute în procesul de educaţie şi cercetare la nivelul sistemul de învăţământ superior din România. Datele statistice, rapoartele agenţiilor şi organismelor cu atribuţii în evaluarea calităţii educaţiei, dar mai ales performanţele absolvenţilor noştri, atât în ţară, cât şi peste hotare, ne permit să afirmăm că universităţile şi-au calibrat actul educaţional şi rezultatele în domeniul cercetării în acord cu aria europeană a învăţământului superior şi cercetării, şi se racordează la necesităţile pieţei muncii. Desigur mai sunt multe de făcut. Ne-am propus ca până în 2020 să creştem rata de participare la educaţie terţiară la 26,7%, asigurând în acelaşi timp creşterea calităţii şi a relevanţei, consolidarea guvernanţei, finanţării, monitorizării şi evaluării, şi dezvoltarea angajamentelor faţă de economie, în special legătura cu piaţa muncii şi inovarea/antreprenoriatului. Cred că împreună putem atinge aceste obiective, şi doresc să profit de această ocazie pentru a vă asigura de sprijinul întregii echipe de conducere a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice. Veţi găsi aici întotdeauna parteneri deschişi pentru dialog, astfel încât să identificăm cele mai bune soluţii pentru provocările pe care societatea de astăzi le pune în faţa noastră. Cunoaşterea a căpătat un rol major în abordarea problemelor lumii contemporane, tehnologia deschide noi posibilităţi, dar în acelaşi timp determină schimbări nebănuite, domeniile tradiţionale ale cunoaşterii se modifică şi converg, iar aşteptările publice pentru învăţământul superior se intensifică.
Dragi studenţi,
Stimaţi dascăli,
Nu există o reţetă sigură pentru succes, atât la nivel individual, dar mai ales la nivelul unei generaţii. Cu ceea ce ştim astăzi este greu să decidem cu siguranţă ce este bine pentru mâine. Oamenii care fac diferenţa sunt cei conectaţi cu lumea din jurul lor. Sunt activi, alerţi şi implicaţi.
Îndrăzniţi şi, în egală măsură, fiţi caracterizaţi în actele dumneavoastră de o înaltă responsabilitate!
Vă doresc să aveţi un nou an academic plin de realizări şi satisfacţii, în plan profesional, dar şi personal!
 Vivat Academia, vivant professores!"
Sorin Mihai Cîmpeanu,
ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:28:26 Ora de vară a Europei de Est