Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa de lansare a proiectului „Acces”

Miercuri, la Ramada

Conferinţa de lansare a proiectului „Acces”

Departamentul de Relaţii Internaţionale din cadrul Facultăţii de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Oradea a organizat miercuri, 30 septembrie 2015, la sala de conferinţe a Hotelului Ramada, conferinţa de lansare a proiectului „Acces" POSDRU/189/2.1/ G/156389.

Universitatea din Oradea, prin Departamentul de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene, implementează acest proiect în parteneriat cu AVENSA Consulting S.R.L, în perioada 11 august - 31 decembrie 2015, cu scopul de „îmbunătăţire a procesului de inserţie pe piaţa muncii a 160 de studenţi de la Universitatea din Oradea, prin dobândirea competenţelor necesare integrării şi menţinerii pe o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi dinamică, precum şi prin creşterea adaptabilităţii acestora la cerinţele primului lor loc de muncă, aferent studiilor pe care le urmează", a subliniat managerul de proiect Mircea Brie. 
La conferinţă au participat studenţi şi reprezentanţi ai autorităţilor publice, ai  mediului de afaceri şi ai societăţii civile.
Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resursei Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii, Domeniul major de intervenţie 2.1. „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă". 
Vorbitorii au subliniat importanţa şi mai cu seamă impactul proiectului asupra beneficiarilor principali - studenţii din grupul ţintă.
După o prezentare reală a problematicii învăţământului românesc în comparaţie cu cel modular şi interdisciplinar din ţările nordice, corelat şi orientat către necesităţile comunităţii, dl prof. univ dr. Marius Ţepelea, reprezentantul Senatului, s-a arătat încântat de proiect şi încrezător în reuşitele sale, remarcând un început de dinamism îmbucurător şi un aer prielnic la început de nou an universitar în campusul orădean.
Cu un calm englezesc, dl decan Ioan Horga (cel care a creat la Oradea specializarea Relaţii internaţionale, în limba română, specializarea Relaţii internaţionale, în limba engleză, Studii de securitate..., grupuri ţintă ale acestui proiect) a lămurit lucrurile şi a replicat argumentat unui tânăr politician (necopt), care neavând ceva mai bun de făcut, a venit cu propuneri „salvatoare": desfiinţarea unor specializări la Universitatea din Oradea, iar dl Ioan Lucian („patronul" patronilor) a bătut monedă pe strânsa colaborare şi conlucrare care trebuie să existe între universitate şi mediul de afaceri.
„La un moment dat, în timpul admiterii din vară, un tânăr politician, reprezentantul unui partid,  vorbea că Universitatea din Oradea ar trebui să desfiinţeze o grămada de secţii între care era şi specializarea Relaţii internaţionale, a spun dl decan. Dumnealui bănuiesc că nu cunoştea faptul că funcţionând de 10 ani, această specializare a ajuns să fie cotată între primele patru din România, ceea ce nu-i puţin. Aceste specializări nu sunt aşa cum visează studenţii când vin în anul întâi: Vreau să ajung prim-ministru; vreau să ajung ambasador; vreau să ajung preşedintele României, cum spun ei. Pentru că noi avem un interviu cu ei. Fiecare vine cu propria lui viziune şi le spun: Aceste specializări nu vă dau nimic. Cum nu ne dau nimic? Nu vă dau nimic! Nu scrie pe diploma voastră inginer; nu scrie pe diploma voastră medic; nu scrie pe diploma voastră profesor; nu scrie pe diploma voastră absolvent de Ştiinţe economice, economist. Dar vă dăm ceva, vă dăm ceva şi anume: flexibilitate, vă dăm conectivitate, orientare către partea practică. Şi vă asigur că dintre dumneavoastră cei mai mulţi veţi fi, veţi lucra în firme la departamentele de vânzări, veţi lucra în departamentele de export, veţi avea contacte cu partenerii acestor firme. Am reuşit de-a lungul timpului să plasăm,
avem peste 120 de absolvenţi care lucrează în... Germania, Ungaria, România, Belgia. Sunt absolvenţi de-ai noştri pentru că i-am învăţat cunoscând în primul rând limbi străine, în al doilea rând introducându-le cursuri practice, de la partea de IT, care este a doua specializare din Universitate, unde se face cel mai mult informatică, după Calculatoare. De ce? Pentru că sunt elementele esenţiale. Apoi introducându-le cursuri practice, având parteneri unde studenţii sunt obligaţi să facă practică o zi pe săptămână de-a lungul celor trei ani de zile. Deci, noi ne-am pregătit pentru aceste lucruri. Atunci când partenerul a venit cu propunerea, noi eram pregătiţi pentru un astfel de demers. Ne-am mobilizat... şi nu facem altceva decât să-i demonstrăm că putem. Ne-am mobilizat ca de la 1 octombrie, stimaţi studenţi, să puteţi intra în activităţi practice"...
La rândul său, dl Ioan Lucian, preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatelor avea să evidenţieze un fapt deosebit: „Acum vreo şase ani, Federaţia Patronilor Bihor a semnat un acod de parteneriat cu Universitatea din Oradea. Este un parteneriat unic în România! Pot să spun acest lucru pentru că în turneul pe care îl fac pentru promovarea patronatelor încă nici într-un judeţ din România, afară de Bihor, nu am mai întâlnit un acord de parteneriat între o organizaţie patronală si universitate...
Din punctul nostru de vedere, este de neconceput ca între universitate şi mediul de afaceri să nu existe o strânsă colaborare şi o strânsă conlucrare. De ce? Pentru că produsul cel mai important al universităţii se va duce, se va îndrepta spre mediul de afaceri", a conchis domnia sa.
Prin urmare... „Dacă vrei, poţi", ca să o cităm pe doamna prorector Marcela Praja.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:
i Galeria foto

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 22:36:04 Ora de vară a Europei de Est