Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei

Ieri, la C.N. „Mihai Eminescu”, a avut loc tragerea la sorţi în cadrul concursului „Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes”

Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei

Ieri (luni, 5 octombrie 2015), la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" a avut loc tragerea la sorţi a concursului „Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes", organizat în cadrul proiectului cu finanţare europeană „Skills for Jobs".

Patric Stanciu, preşedintele CE, a avut mână bună pentru Naghi Horaţiu Andrei, din clasa a X-a A, care astfel a câştigat 500 de lei, Paşcalău Paula Marina, din a XI-a B -700 de lei şi Tatic Antonia Maria, din a X-a C - 1.000 de lei.
Proiectul „Skills for Jobs" este implementat de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Cluj, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Asociaţia Inceptus România, la nivelul a şapte judeţe din regiunile Nord-Vest şi Vest: Timiş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Maramureş, Hunedoara şi Cluj.
Din judeţul Bihor la acest proiect participă 10 instituţii de învăţământ (C.E „Partenie Cosma", colegiile naţionale „Mihai Eminescu", Emanuil Gojdu" şi „Samuil Vulcan" Beiuş, colegiile tehnice „Mihai Viteazul", „Alexandru Roman" Aleşd şi C.T. Nr. 1 Vadu Crişului, Liceul de Arte, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" din Beiuş), cu un grup ţintă de 2.104 elevi, din clasele a IX-a şi a X-a. Proiectul are o durată de 20 de luni şi are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor elevilor din clasele a IX-a şi a X-a, privind orientarea profesională şi şcolară, în vederea corelării rezultatelor învăţării cu cerinţele de pe piaţa muncii şi creşterea nivelului de implicare, cooperare şi parteneriat a diferiţilor factori interesaţi în asigurarea unui proces eficient de tranziţie de la şcoală la viaţa activă. Printre măsurile de care au beneficiat direct elevii înscrişi în proiect se numără: acţiuni de consiliere şi orientare vocaţională individuale sau de grup, testarea intereselor vocaţionale cu instrumentul JVIS, seminarii inovative, concursuri cu premii prin tragere la sorţi, la nivel de unitate şcolară şi participare la Târg educaţional pentru elevi.
La acţiunea de ieri, organizată de A.J.O.F.M. Cluj (reprezentată de: Cristian Copil, Ioana Porujan, Loredana Miclăuş şi Eliza Tărău - experiţi în cadru proiectului) au participat patru reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor (inspectorul şcolar general, dl prof. Alin Novac-Iuhas, inspectorii şcolari Ioana Paula Codrean şi Nicolae Ioan Avram, Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt), precum şi directorul executiv al A.J.O.F.M. Bihor, dl Bekes Csaba.
În cuvântul său, generalul I.S.J Bihor a salutat iniţiativa A.J.O.F.M. Cluj, felicitând-o pentru proiectul în care sunt implicate şi cele 10 şcoli bihorene, dar şi pentru Târgul educaţional pentru elevi care va fi organizat săptămâna viitoare la Timişoara şi la care vor fi prezenţi şi elevi bihoreni. Adresându-se elevilor din grupul ţintă, domnia sa i-a îndemnat să nu uite că lucrurile minunate se realizeză cu muncă, sacrificii şi cu pasiune, iubind şi crezând în ceea ce faci!
Şi directorul A.J.O.F.M. Bihor i-a îndemnat pe eminescieni să fie foarte activi pe piaţa forţei de muncă, încrezători şi mobili, curajoşi şi dornici de schimbare.
Trageri la sorţi şi premieri vor avea loc şi în celelalte şcoli implicate în proiect, precum şi una la nivel de judeţ, cu premii de 800, 1.000 şi 1.500 de lei, urmând ca în etapa finală a concursului să se desfăşoare încă o extragere la nivelul celor şapte judeţe, cu premii de 2.500, 3.500 şi 4.500 de lei.
Cu adevărat premii substanţiale, care nu pot decât să-i încânte şi să-i mobilizeze pe liceeni.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei.    

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:14:50 Ora de vară a Europei de Est