Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Rolul educaţiei în formarea personalităţii elevilor

Masă rotundă - Adolescenţii au nevoie de modele?

Rolul educaţiei în formarea personalităţii elevilor

„Educaţia este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ceea ce ai învăţat în şcoală". Albert Einstein

Luni, 5.10.2015, a avut loc la Biblioteca Colegiului Tehnic „Traian Vuia" Oradea activitatea: „Masă rotundă - Adolescenţii au nevoie de modele? Rolul educaţiei în formarea personalităţii elevilor" cu scopul de a colabora în vederea dezvoltării şi creşterii nivelului de comunicare orală şi scrisă pe tema educaţiei ca şi componentă a dezvoltării personalităţii adolescentului.
Activitatea a fost deschisă de către doamna director adjunct Secară Rodica. Domnia sa a subliniat importanţa sărbătoririi Zilei Educaţiei şi de prof. Roşca Elena prin lecturarea Legendei dascălului. Doamna bibliotecar Oprea Raluca a pavoazat sala de bibliotecă adecvat evenimentului, iar prof. Cotca Alina a sponsorizat activitatea cu dulciuri, suc şi cafea.
 Discuţiile s-au desfăşurat într-o atmosferă relaxantă în care elevii şi profesorii au schimbat opinii referitoare la buna educaţie a tinerilor din societatea contemporană. Prin intermediul textelor argumentative, al citatelor, al desenelor, al jocului de rol, al prezentărilor PPT pregătite de elevi s-a evidenţiat rolul important pe care un dascăl dedicat îl are în formarea caracterului învăţăceilor.
În încheierea activităţii elevilor li s-a lansat o provocare: „Director pentru o zi la Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, în urma căreia aceştia au avut de întocmit un Regulament de Ordine Interioară pe baza unor cuvinte date: telefon, ţigară, uniformă, pauză, manuale, muzică etc.
Domul director Omer Ismet a fost foarte receptiv la propunerile venite din partea elevilor şi a luat act de câteva dintre acestea.
De Ziua Educaţiei, dorim tuturor cadrelor didactice un călduros La mulţi ani!
Prof. Roşca Elena & Cotca Alina

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 19:28:39 Ora standard a Europei de Est