Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Oradea intră în lupta pentru sănătatea femeilor

Duminică, Campanie pentru sănătatea sânilor

Oradea intră în lupta pentru sănătatea femeilor

Duminică, 11 octombrie 2015, Oradea se alătură Campaniei pentru Sănătatea Sânilor printr-un eveniment de informare organizat de echipa locală AVON Cosmetics România, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea.

Marşul „Trupelor Roz" are startul la ora 17.30, de pe Strada Republicii (intrarea pe strada pietonală dinspre Magazinul Crişul) şi se încheie în Cetatea Oradea.
O femeie din opt din România riscă să dezvolte cancer la sân şi, anual, 5.600 de românce sunt diagnosticate cu această maladie. Dintre ele, 90% ajung la medic în stadii avansate ale bolii, atunci când şansele de supravieţuire sunt reduse. Dar cancerul la sân poate fi tratat şi chiar vindecat: descoperit în fazele primare, rata de supravieţuire este de 94%. Din cauză că semnele acestei maladii sunt vizibile abia în ultimele stadii ale bolii, controlul periodic este singura metodă prin care femeile pot afla că sunt bine.
În luna octombrie, lună dedicată la nivel internaţional luptei împotriva cancerului la sân, echipa AVON alături de Primăria Oradea pregăteşte pentru orădeni ziua de 11 octombrie ca zi în care aceştia vor afla cum pot depista din timp cancerul la sân şi care sunt modalităţile prin care pot sprijini femeile din România diagnosticate cu această maladie.
Prin Campania pentru Sănătatea Sânilor, AVON România luptă împotriva cancerului la sân, prin strângerea de fonduri din vânzarea produselor cu fundiţă roz. Acestea sunt direcţionate către finanţarea programelor destinate informării şi educării femeilor din România privind depistarea precoce a cancerului la sân şi achiziţionarea de echipamente medicale pentru a asigura îngrijire de calitate pentru pacienţii diagnosticaţi cu această boală. „În fiecare an, prin Campania pentru Sănătatea Sânilor, invităm femeile să facă o promisiune pentru viaţă, le vorbim despre modalităţile de diagnosticare precoce a cancerului la sân şi încurajăm echipele de vânzări şi voluntari să susţină evenimentele de informare despre lupta împotriva cancerului la sân", a declarat Geta Domuţa, director regional de vânzări.
Tratarea bolilor oncologice o prioritate pentru oraşul Oradea!
Primăria Oradea a finanţat cu sprijinul Ministerului Sănătăţii construcţia unuia dintre cele mai moderne Centre Oncologice din ţară. Acesta a fost inaugurat în decembrie 2012 şi de atunci aici au fost trataţi peste 9.333 bolnavi, atât prin chimioterapie cat şi prin radioterapie. Conducerea Primăriei şi cea a Spitalului fac demersuri pentru a atrage capital uman de calitate care să poată folosi aparatura modernă achiziţionată şi să ofere pacienţilor cele mai bune servicii medicale posibile. Toţi pacienţii diagnosticaţi cu cancer sunt cuprinşi în programul naţional de  tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice şi beneficiază în cadrul Centrului Oncologic de consultaţii, servicii de spitalizare continuă şi de zi pentru curele de citostatice  şi de şedinţe de radioterapie.
Despre AVON
AVON Cosmetics România este lider pe piaţa cosmeticelor din România începând cu anul 2002, păstrându-şi această poziţie de atunci şi până în prezent.
De peste 13 ani, Avon Cosmetics România prin Campania pentru Sănătatea Sânilor şi Campania Respectului luptă împotriva cancerului la sân şi a violenţei domestice prin finanţarea programelor destinate informării şi educării femeilor din România şi achiziţionarea de echipamente medicale pentru a asigura îngrijire de calitate pentru pacienţii diagnosticaţi cu cancer la sân. În tot acest timp, compania a donat 2,9 milioane de dolari, iar 8 centre oncologice au fost dotate cu echipament medical de ultimă generaţie.
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm accesaţi website-urile campaniilor CSR AVON: www.avoncampaniisociale.ro şi paginile www.facebook.com/StopCancerlaSan, dar şi
pagina de Facebook a Marşului „Trupele Roz" https://www.facebook.com/events/832112703553746/
Geta Domuţa

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:39:13 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...