Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii”

Parlamentarii bihoreni ai P.N.L. au organizat vineri

O dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii”

Parlamentarii bihoreni ai Partidului Naţional Liberal, respectiv Florica Cherecheş, Lucia Varga şi Ioan Cupşa, au organizat vineri, 9 octombrie 2015, în Sala mare a Primăriei Oradea, o dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii".

La dezbatere au participat reprezentanţi ai celor mai mari angajatori din Oradea, companii, cum ar fi: Faist, Comau, Connectronics, Benvenutti, Essers, angajatori din sistemul public, cum ar fi: Universitatea Oradea, Primăria Oradea şi câteva instituţii subordonate, Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, precum şi asociaţii patronale, cum ar fi: Federaţia Patronilor Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene, CNIMMR.
Deputatul Ioan Cupşa, moderatorul dezbaterii, a cerut participanţilor să îşi prezinte punctele de vedere asupra proiectului de lege care a fost deja adoptat de Senat în mod tacit, proiectul urmând a primi votul final în Camera Deputaţilor. S-a cerut doar menţionarea principiilor care trebuie să stea  la baza elaborării unei soluţii legislative care să  determine flexibilitatea relaţiilor angajat-angajator, în contextul unei distribuiri echilibrate în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile partenerilor unui contract de muncă şi nu abordarea unor probleme punctuale.
Participanţii şi organizatorii au fost de acord că amendarea Codului Muncii este inoportună atât pentru că de la ultima modificare, în 2011, nu au survenit schimbări esenţiale pe plan economic sau social care să le justifice, cât şi pentru că atacă competitivitatea şi performanţa economiei româneşti, traducându-se în costuri suplimentare cu forţa de muncă şi echivalând cu suportarea costurilor de producţie de către consumatorii finali sau chiar cu dispariţia de locuri de muncă sau a unor afaceri. Modificările nu lezează doar interesele angajatorilor, dar şi pe ale angajaţilor, susţinându-i doar pe angajaţii leneşi, cum menţiona reprezentatul unei companii şi nu pe cei harnici şi productivi, care reprezintă aproximativ 85 % din totalul angajaţilor. În opinia angajatorilor, acest proiect de modificare aduce o imixtiune gravă în planul de afaceri al fiecărei companii şi în gestionarea resurselor umane cu impact direct asupra adaptabilităţii angajatorilor la dinamica pieţei şi la o creştere semnificativă a birocraţiei în domeniu. 
Reprezentantul unei alte companii a afirmat că există un mare interes pentru colaborare între angajaţi şi angajatori pentru că nu pot exista unii fără alţii şi e necesar să se ajungă la un echilibru între părţi.
Un alt participant s-a referit la „neseriozitatea conţinutului", afirmaţia făcând referire la faptul că nu s-a luat în considerare principiul parteneriatului.
S-a discutat la nivelul principiilor, dându-se şi câteva exemple concrete de modificări aberante, cum ar fi faptul că, potrivit modificărilor, un angajator nu ar putea concedia un angajat pe motiv de incompetenţă, angajatorul nu ar mai putea să-şi recupereze un prejudiciu cauzat de angajat prin încheierea unui acord cu acesta, ci doar prin instanţă sau că, la angajare, ar trebui să se aleagă între interviu şi proba practică. S-au mai menţionat alte exemple concrete de modificări absolut nepotrivite cum ar fi cele legate de plata concediului de boală, plata orelor suplimentare, recuperarea acestora. Există şi modificări care ar încuraja munca la negru, aspru criticate de participanţi.
Deputaţii PNL au cerut invitaţilor lor să trimită observaţiile şi comentariile lor în scris, cu propuneri concrete de amendarea legii.
Mai multe voci au cerut în mod categoric parlamentarilor să respingă proiectul de lege, nu doar să depună amendamente şi deputaţii au fost de acord cu această abordare pentru că exprimă şi opinia PNL.
Peste o săptămână, parlamentarii vor invita sindicatele orădene să-şi spună părerea despre acelaşi proiect legislativ, pentru a avea şi punctele lor de vedere şi a lua deciziile cele mai potrivite în procesul de legiferare.
(P.B.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:50:24 Ora de vară a Europei de Est