Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista „OviDan” nr. 60/172 din 1 - 12 octombrie 2015

Semnal

Revista „OviDan” nr. 60/172 din 1 - 12 octombrie 2015

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ.
Numărul se deschide cu Festivitatea de deschidere a noului an universitar la Universitatea din Oradea.

La Universitatea „Agora", am avut parte de o deschidere specifică, din partea conducerii decizionale şi executive. Miercuri, la Ramada, universitarii de la Istorie au lansat proiectul „Acces". Noul Cod Fiscal ne va da mari dureri de cap. Despre tălmăcirea lui au vorbit luni city-managerul Primăriei Oradea, dl Eduard Florea şi directorul Direcţiei Economice, doamna Nadia Haş. În pagina InspectoratuluiŞcolar, avem două articole, despre concursurile naţionale organizate de I.S.J. Bihor în perioada 24-27 septembrie: „Bune practici în educaţia pentru protecţia mediului", respectiv „ Copiii şi drepturile lor". Cel de-al doilea articol face trimitere la proiectul „Skills for Jobs", proiect cu finanţare europeană implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Cluj, în colaborare cu   I.S.J. Bihor şi alţi parteneri. Luni, la sala festivă a C.N. „Mihai Eminescu" a avut loc tragerea la sorţi a concursului „Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes", eveniment ce avea să le bage în buzunar lui Horaţiu 500 de lei, Paulei, 700, iar Antoniei, 1.000 de lei. Un asemenea proiect chiar merită atenţie şi deranj. În pagina de proiecte Erasmus + am prezentat un fotoreportaj (cu şase poze, din care una color) de la reuniunea de proiect a celor de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", cu partenerii din Olanda, Germania, Cehia, Norvegia, Danemarca şi Finlanda, reuniune găzduită de Hotel Continental Forum. În paginile din mijlocul revistei, am publicat fotoreportajul realizat de prof. Iulia-Maria Susan, Semida Ilieş, Gabriela Olimpia Sabău şi Alina Maria Capota la Ziua Liceului Tehnologic „Horea" din Marghita (fotoreportaj cu 13 poze, din care una color), la împlinirea celor 25 de ani de existenţă. În „Noaptea cercetătorilor", pe „cerul senin" al Sălii Polivalente de la Universitatea din Oradea au survolat dronele, iar copiii au rămas ca la dentist. În pagina „Bune practici", avem două articole: „Să învăţăm cu semenii noştri", un articol semnat de dl prof. Cătălin Lazăr de la C.N. „Iosif Vulcan" şi „Paza bună trece primejdia rea" la clasa a II-a B de la Şcoala Gimnazială „Dacia", o „epistolă" semnată de reporterul clasei d-nei prof. Diana Zlibuţ, Casian Iova. În pagina „Suprema iubire", Predica de pe munte (iubirea vrăjmaşilor) ne-a fost tălmăcită de vrednicul părinte Augustin Lucian. În rubrica săptămânală „Cântarea zilei", Alexandra ne aduce versurile cântecului „Iisuse-al meu, prieten drag" şi Versetul de aur (Dragostea şi bunurile ei) din I. Corinteni, 12-14, Cap. 13. În cealaltă pagină (de) Proiecte, am publicat două articole: Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene, ediţia a IV-a, articol semnat de prof. Corina Negruţiu, coordonatorul de proiect, respectiv, articolul publicat pe ovidan.ro la lansarea cărţii doamnei director Viorica Indrea (de la Grădiniţa Nr. 42 -  „Maria"), volum intitulat „Cutiuţa cu copilării". În următoarele două pagini (de) Reportaj, am redat articolele „Ce vreau să mă fac când voi fi mare?" (de astă dată i-am intervievat pe „bobocii" clasei pregătitoare E de la Şcoala Gimnazială „Dacia", elevii d-nei profesor Aurelia Popovici. Celălalt articol ne readuce în atenţie reportajul de suflet din Ţara Oaşului (episodul al 2-lea): Tarna Mare - tărâm al poveştilor şi legendelor; azi despre Teii seculari. Celălalt repotaj e din Ţara Haţegului, de la Mormântul părintelui Arsenie Boca, de la Prislop, unde am ajuns în 24 august, pentru a doua oară.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 60/172 din 1 - 12 octombrie 2015, pagini care conţin 60 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:02:08 Ora de vară a Europei de Est