Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala Dacia s-a clasat pe locul II pe zona de Nord-Vest și pe locul I în Bihor

În cadrul proiectului Matematica digitală. Curriculum opțional și resurse educaționale pentru clasa a III-a

Școala Dacia s-a clasat pe locul II pe zona de Nord-Vest și pe locul I în Bihor

Proiectul POSDRU intitulat Matematica digitală. Curriculum opțional și resurse educaționale pentru clasa a III-a, derulat în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 1 Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere Domeniul major de intervenție 1.1 Acces la educație și formare profesională inițială de calitate și-a desemnat câștigătorii.

Din cele opt regiuni de dezvoltare s-au înscris 478 de unități de învățământ (33 din București-Ilfov, 42 - Centru, 55 din Nord-Est, 97 din regiunea Nord-Vest, 65 din Sud, 95 din Sud-Est, 41 din Sud-Vest și 50 din regiunea de Vest). Bihorul a fost reprezentat de elevi din 27 de clase din 12 școli: patru clase de la Lic. T. Constantin Șerban din Aleșd (îndrumate de prof. Iaz Mariana Viorica, Motoca Felicia-Florica, Zifciak Ana și Ciavoi Andrea Hajnalka); o clasă de la Lic. T. Lucian Blaga (prof. Chereși Daniela-Ramona); trei clase de la Școala Gimnazială Dacia (îndrumate de prof. Bucșa Georgeta-Maria, Costin Maria și Hava Florica); trei de la Lic. Tehnologic Nr. 1 Dobrești (îndrumate de prof. Bondar Daciana, Știube Mariana și Copos Marius); cinci de la Școala Gimnazială Nr. 11 (îndrumate de prof. Nuță Angela, Vențel Sorina, Gliga Octavian, Kulcsar Gyongyi și Bozîntan Carmen); o clasă de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Sîntandrei (prof. Ghitea Mariana); două de la Școala Gimnazială Dimitrie Cantemir (coordonate de prof. Bărcan Florina Flavia și Cîmpan Florica); o clasă de la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești (prof. Ciuciu Olimpia-Viorica); o clasă de la Liceul de Arte din Oradea (prof. Bunica Valeria Florentina); două clase de la C.N. Iosif Vulcan (coordonate de prof. Clonda Angela Daniela și Mărincean Simona Anca); trei de la Lic. T. Nicolae Jiga din Tinca (coordonate de prof. Creț Stela, Drăgan Violeta Marioara și Lascu Luminița Corina) și o clasă de la Școala Gimnazială Oltea Doamna din Oradea (prof. Tămășan Ilinca Doina Ștefania).
Dacă Școala din Turț (județul Satu Mare) s-a clasat pe primul loc în regiunea noastră (Nord-Vest), cu 100 de puncte, pe locul secund s-a clasat Școala Gimnazială Dacia din Oradea, cu 99 de puncte, care ocupă primul loc la nivel de județ, urmată, pe locul al II-lea, de Școala din Buntești, cu 98 de puncte, Școala din Sîntandrei, cu 96 de puncte, de liceul Lucian Blaga și liceul din Dobrești, cu 95 de puncte fiecare, acestea fiind școlile câștigătoare, dar și celelalte școli bihorene au obținut punctaje frumoase: Iosif Vulcan - 94, Școala 11 și Oltea Doamna - 92, fiecare, Nicolae Jiga - 88, Dimitrie Cantemir - 85, Lic. de Arte - 83, iar liceul din Aleșd - 74, ne-a spus doamna profesor dr. Maria Donca, expert formator național, coordonator de proiect la nivelul județului Bihor.
Matematica digitală propune un conținut științific adaptat nevoilor elevilor, selectând în mod special acele elemente care creează dificultăți la clasă și în evaluările naționale; exercițiile pot fi lucrate pe niveluri diferite de dificultate și antrenează interesul elevilor pentru matematică; propune o abordare diferită a procesului de învățare-predare prin metode și conținut; include printre resursele sale educaționale și un ghid multimedia interactiv, care transformă elevul din spectator în participant activ la lecție, a adăugat doamna prof. dr. Maria Donca.
Directorul Școlii Dacia, dl profesor dr. Florian Hava, avea să ne prezinte premiile pe care le-au câștigat micii matematicieni în cadrul proiectului Matematica digitală: o tablă interactivă, un videoproiector, un laptop,10 tablete și licenţe de operare.
Ovidiu DAN

 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 00:40:52 Ora de vară a Europei de Est