Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Joi,

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MECȘ în CAERI (Calendarul Activitatilor Educative Regionale şi Interjudetene) 2015 la poziția 260.

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie - octombrie 2015 şi a cuprins patru Competiţii Regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Fundatiei Special Olympics România.
Scopul proiectului a fost dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la Competiţiile Sportive Regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia s-a adresat proiectul au fost copii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din patru judeţe: Bihor, Arad, Sălaj, Satu Mare. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cît şi din centre de plasament/plasament familial.
Impactului educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!". Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Cele patru competiții incluse în proiect au fost: 26 februarie 2015: Competiția Regională de Tenis de masă Special Olympics; 9 aprilie: Competiția Regională de Fotbal, abilităţi individuale Special Olympics, care a marcat și Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun"; 4 iunie: Competiția Regională de Badminton Special Olympics; 22 octombrie: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics.
Fiecare competiţie a reunit delegaţii formate în medie din câte 4 elevi cu cerinţe educative speciale și 2 profesori antrenori/coordonatori din școli speciale și integratoare din județele Bihor, Satu Mare, Arad şi Sălaj. Un număr total de 152 elevi din 16 școli și organizații au participat în total la competițiile propuse în cadrul proiectului - județul Bihor: CSEI Nr.1 Oradea, CSEI Cristal Oradea, CSEI Orizont Oradea, CSEI Nr. 1 Popeşti, CSEI Nr. 1 Tileagd, Liceul Tehnologic Ioan Bococi Oradea, Liceul Tehnologic George Barițiu Oradea, Liceul Greco Catolic Iuliu Maniu Oradea, Colegiul Național Mihai Eminescu Oradea, Liceul German Friedrich Schiller Oradea, Asociația Down Oradea România; judeţul Sălaj: CSEI Şimleu Silvaniei, CSEI Şimleu Silvaniei - structura Speranţa Zalău; județul Satu-Mare: CSEI Satu-Mare; județul Arad: Liceul Tehnologic Sava Brancovici Ineu; Lic. Special ,,Sf. Maria,, Arad.
Conform regulamentului CAERI aproximativ 25% dintre elevii participanți la fiecare competiție au fost premiați (pe parcursul primelor trei competiții elevii au obținut 23 medalii de aur, 23 de argint și 28 de bronz.), dar pentru a respecta in același timp și deviza Special Olympics toți elevii participanți au fost recompensaţi cu premii speciale şi medalii, dar și cu mici surprize dulci. Proiectul nu a avut finanțare din partea MECȘ, dar a fost susținut material cu sprijinul: Fundaţiei pentru Integrare prin Sport a Persoanelor cu Handicap (FISPH); Asociaţiei CES-Colaborăm Educăm; Parohiei Sfântul Spiridon Oradea; Selgros Cash & Carry.
Organizatiile partenere: Universitatea din Oradea; Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie a Universității din Oradea; Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport Bihor; Asociaţia CES-Colaborăm Educam Sprijinim, Asociaţia pt. Educaţie, Sănătate, Agricultură, Mediu şi Turism, Oradea România; Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea; Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", Oradea; Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Arad; Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Şimleul Silvaniei și Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Satu Mare au asigurat bunul mers al activităților prin intermediul voluntarilor implicați in organizarea și arbitrajul competițiilor și prin promovarea evenimentelor in cele patru județe implicate.
Joi, 22 octombrie, sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea găzduiește incepând cu ora 10.00 ultima din cele patru competiții: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics. Participă 40 de elevi din 13 instituții (școli speciale, școli integratoare și organizații) din județele Bihor, Arad și Satu Mare.
Dupa finalizarea competiei, începând cu ora 13.30 reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai instituțiilor participante, dar și membri ai comunității locale și mass/media sunt invitați la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a evalua împreună impactul acestui proiect în rândul beneficiarilor săi, copiii și tinerii cu dizabilități intelectuale și fizice participanți la competițiile Special Olympics în cadrul Conferinţei de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015"; cu aceasta ocazia vor fi prezentate rezultatele proiectului și se vor înmâna diplome de onoare tuturor școlilor participante pentru rezultatele deosebite obținute de elevii cu cerințe educative speciale la Competițiile Special Olympics.
Coordonatori de proiect
Prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ & Anca Duluş
 
Programul zilei de 22 octombrie
10.00-12.30 - Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics (sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea)
12.30-13.30 - Pauza de masă
13.30 -14.30 - Conferinţa de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015" (sala festivă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea)
1. Festivitatea de premiere a participanților la Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics
2. Prezentarea proiectului „Câştigă-ţi un prieten special", inclus in CAERI 2015, a rezultatelor și impactului activităților asupra beneficiarilor
3. Oferirea unor diplome de onoare instituțiilor participante și partenere
4. Concluzii și discuții
Teodora Pantazi

 

 

 

 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:12:35 Ora standard a Europei de Est