Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Protocol de colaborare între M.E.C.S., Secretariatul de Stat pentru Culte şi Cultele Creştine Penticostal şi Baptist

Miercuri, ministrul Educației a semnat

Protocol de colaborare între M.E.C.S., Secretariatul de Stat pentru Culte şi Cultele Creştine Penticostal şi Baptist

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Secretariatul de Stat pentru Culte, Cultul Creştin Penticostal şi Cultul Creştin Baptist din România - Uniunea Bisericilor Creştine Baptiste din România (CCBR-UBCBR) au semnat miercuri, 21 octombrie 2015, un protocol care vizează predarea disciplinei religie - cultul baptist şi cultul penticostal - în învăţământul preuniversitar de stat, respectiv organizarea învăţământului teologic preuniversitar şi universitar pentru cele două culte.

Documentul a fost semnat de ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, preşedintele Cultului Creştin Penticostal, pastorul Moise Ardelean, preşedintele CCBR-UBCBR, Viorel Iuga şi Secretarul de Stat pentru Culte, Victor Opaschi.
Protocolul este similar în materie de prevederi, drepturi şi obligaţii cu documentele semnate de Ministerul Educaţiei şi Secretariatul de Stat pentru Culte cu Biserica Ortodoxă Română (2014), Sinodul Bisericii Reformate din România, Biserica Unitariană din Transilvania şi cultul romano-catolic de limbă română, Cultul romano-catolic de limbă maghiară şi greco-catolic, Episcopia Evanghelică Lutherană Cluj, respectiv Biserica Creştină după Evanghelie din România - Uniunea Bisericilor Creştine după Evanghelie (2015).
În spiritul deschiderii şi al angajamentelor asumate public, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice va semna parteneriate de colaborare în domeniul învăţământului cu toţi reprezentanţii cultelor recunoscute oficial în România. (B.P.)
credit foto: Agerpres

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 12:43:00 Ora standard a Europei de Est