Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Gala Națională a Voluntarilor - ediția 2015!

Doar astăzi vă mai puteți înscrie pentru

Gala Națională a Voluntarilor - ediția 2015!

Federația VOLUM - Federația Organizațiilor care sprijină Dezvoltarea Voluntariatului în România organizează Gala Națională a Voluntarilor, cel mai amplu eveniment anual de premiere a meritelor voluntariatului din întreaga țară.

An de an, acest moment oferă o binemeritată recunoaștere publică a oamenilor care dăruiesc în mod constant din timpul, energia și abilitățile lor pentru a se implica în comunitate.
Gala Națională a Voluntarilor 2015 face parte din proiectul „Voluntariatul prinde VOLUM în România", desfășurat de Federația VOLUM, proiect finanțat prin Granturile SEE 2009- 2014 în cadrul Fondului ONG (www.fondong.fdsc.ro) în România, cu suma de 82.789,8 euro.
Până pe 25 octombrie, organizațiile neguvernamentale și instituțiile publice care lucrează cu voluntari sunt invitate să nominalizeze inițiative sau persoane care aduc schimbări cu impact în comunitate, accesând website-ul dedicat competiției - www.galavoluntarilor.ro. Nominalizările se pot face în cadrul celor patru categorii: voluntarul anului, centrul de voluntariat al anului, proiectul de voluntariat al anului și coordonatorul de voluntariat al anului. Acestea se realizează exclusiv online folosind portalul înscrierilor, până la data de 25 octombrie 2015, ora 23:59. Nominalizații trebuie să-şi fi derulat activitatea pe durata anului 2015 sau să facă parte din proiecte aflate în derulare, cu condiția ca acestea să fie suficient de avansate pentru a permite raportarea unor rezultate preliminare concrete.
La fel ca în edițiile precedente, competiția va fi susținută de către cei opt Ambasadori ai Voluntariatului în România: Raed Arafat, Margareta Pâslaru, Damian Drăghici, Marius Manole, Irina Păcurariu, Călin Goia, Valeria Răcilă von Groningen și Zoli Toth. Ediția de anul acesta este realizată cu sprijinul instituțional oferit de Ministerul Tineretului și Sportului, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Reprezentanța Comisiei Europene la București.
„Pentru VOLUM, Gala Națională a Voluntarilor este cel mai vizibil proiect extern aflat deja la a 5-a ediție, în creștere de la an la an în ceea ce privește numărul și calitatea aplicațiilor, numărul partenerilor, vizibilitatea în online și notorietatea competiției. Pentru România, este singura competiție care oferă premii oamenilor care dăruiesc din timpul și abilitățile lor comunității din care fac parte. Voluntariatul este în primul rând despre ceilalți și în al doilea rând despre tine. Noi considerăm că recunoașterea publică a eforturilor oamenilor și aplauzele la scenă deschisă a faptelor bune care schimbă puțin câte puțin România, reprezintă un minim de efort din partea noastră ca organizatori, pentru misiunea la care lucram ca Federație. Este o muncă intensă și extrem de frumoasă în fiecare an, căreia îi acordăm din ce in ce mai multă importanță, pentru că participanții ne spun că au nevoie de o astfel de celebrare la final de an. Câtă vreme vedem emoție sinceră în ochii lor, Gala asta va continua să se întâmple", Anca Năstase, Director Executiv în cadrul Federației VOLUM.
Biroul executiv al Federației VOLUM, organizațiile membre VOLUM sau membrii Consiliului Director VOLUM nu sunt implicați în procesul de preselecții, jurizare sau analiză a lucrărilor primite. Procedura de jurizare include analiza din partea juriului extern Federației VOLUM, precum și votul publicului. Câștigătorii vor fi anunțați public și premiați în data de 12 decembrie 2015, la Gala Națională a Voluntarilor.
Despre Federația VOLUM
Federația VOLUM este o organizație neguvernamentală și nonprofit, înregistrată juridic ca federație în decembrie 2010, având rol de asociație umbrelă în domeniul voluntariatului, cu reprezentare la nivel național. Misiunea Federației VOLUM este facilitarea dialogului și acțiunii comune a tuturor factorilor interesați de mișcarea de voluntariat în vederea dezvoltării sustenabile a voluntariatului în România.
Proiectul Voluntariatul prinde VOLUM în România este finanțat prin Granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Persoane de contact: Ana-Maria GRĂDINARIU - coordonator Programe, Federația VOLUM
anamaria.gradinariu@federatiavolum.ro, (+4) 0749 977 844
Florentina CHIRU - coordonator PR & Comunicare Externă, Federația VOLUM
florentina.chiru@federatiavolum.ro, (+4) 0758 318 776
Roxana Trifa

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 23:58:01 Ora de vară a Europei de Est