Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un bilanț impresionant: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz ... am fost brav în încercarea mea!

Vreau să câştig!

Un bilanț impresionant: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz ... am fost brav în încercarea mea!

Joi, 22 octombrie 2015, sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul" Oradea a găzduit ultima din cele 4 competiții: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics. Au participat 40 de elevi din 13 instituții (școli speciale, școli integratoare și organizații) din județele Bihor, Arad și Satu Mare.

Dupa finalizarea competiției, începând cu ora 13.30, elevii şi profesorii reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai instituțiilor participante dar și membri ai comunității locale și mass/media au fost invitaţi la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a evalua împreună impactul acestui proiect în rândul beneficiarilor săi, copiii și ținerii cu dizabilități intelectuale și fizice participanți la competițiile Special Olympics în cadrul Conferinţei de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015".
După ce d-na director Carmen Ilisie le-a urat bun venit oaspeţilor, mulţumindu-le în mod special reprezentanţilor din cele 2 judeţe Arad şi Satu Mare prezenţi (dar şi colegilor din Simleu şi Zalău, prezenţi la competiţiile anterioare), prof. Adrian Omuţ, coordonator de proiect, a vorbit despre impactului educativ al acestor competiţii  asupra grupului ţintă, care porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!" Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Şi totuşi, pentru strădania lor, în cadrul acestui eveniment festiv elevii au fost premiaţi: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz s-au adăugat celor deja existente, în urma prestaţiei din cadrul competiţiei de baschet:. Toţi elevii au aşteptat cu nerăbdare acest moment, deoarece au primit diplome, medalii şi câte un pachet cu dulciuri.
Pentru a satisface şi nevoile intelectuale ale dascălilor, o trecere în revistă a tuturor activităţilor şi rezultatelor proiectului, a  fost făcută de prof. Anca Duluş-Gaboraş, coordonator de proiect sub forma unei prezentări PPT.
În final şcolilor care au trimis la competiţii elevii câştigători le-au fost înmânate diplome de onoare pentru rezultatele deosebite obținute de elevii cu cerințe educative speciale la competițiile Special Olympics, iar partenerilor proiectului le-au fost înmânate diplome, în semn de mulţumire pentru sprijinul acordat în organizarea activităţilor. Cu toţii: elevi, profesori, instituţii s-au regăsit și în Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015, care a dat şi numele acţiunii de diseminare de astăzi.
Ziua s-a încheiat într-o ambianţă plăcută, la o ceaşcă de cafea şi un ,,pahar de vorbă" continuând într-un cadru informal oferirea de feedback-uri şi făcând deja planuri pentru competiţiile de anul viitor.
Felicităm echipa de proiect, pe coordonatorii de proiect: prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ, prof. kinetoterapeut Anca Duluş, pe responsabilii cu activitatea de diseminare: director, profesor Ilisie Carmen, prof. psihopedagog Pantazi Teodora, pe partenerii și sponsorii competiției și pe toți cei care, într-un fel sau altul, ne-au fost alături.
Pantazi Teodora& Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:26:35 Ora standard a Europei de Est