Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un bilanț impresionant: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz ... am fost brav în încercarea mea!

Vreau să câştig!

Un bilanț impresionant: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz ... am fost brav în încercarea mea!

Joi, 22 octombrie 2015, sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul" Oradea a găzduit ultima din cele 4 competiții: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics. Au participat 40 de elevi din 13 instituții (școli speciale, școli integratoare și organizații) din județele Bihor, Arad și Satu Mare.

Dupa finalizarea competiției, începând cu ora 13.30, elevii şi profesorii reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai instituțiilor participante dar și membri ai comunității locale și mass/media au fost invitaţi la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a evalua împreună impactul acestui proiect în rândul beneficiarilor săi, copiii și ținerii cu dizabilități intelectuale și fizice participanți la competițiile Special Olympics în cadrul Conferinţei de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015".
După ce d-na director Carmen Ilisie le-a urat bun venit oaspeţilor, mulţumindu-le în mod special reprezentanţilor din cele 2 judeţe Arad şi Satu Mare prezenţi (dar şi colegilor din Simleu şi Zalău, prezenţi la competiţiile anterioare), prof. Adrian Omuţ, coordonator de proiect, a vorbit despre impactului educativ al acestor competiţii  asupra grupului ţintă, care porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!" Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Şi totuşi, pentru strădania lor, în cadrul acestui eveniment festiv elevii au fost premiaţi: 11 medalii de aur, 11 de argint şi 11 de bronz s-au adăugat celor deja existente, în urma prestaţiei din cadrul competiţiei de baschet:. Toţi elevii au aşteptat cu nerăbdare acest moment, deoarece au primit diplome, medalii şi câte un pachet cu dulciuri.
Pentru a satisface şi nevoile intelectuale ale dascălilor, o trecere în revistă a tuturor activităţilor şi rezultatelor proiectului, a  fost făcută de prof. Anca Duluş-Gaboraş, coordonator de proiect sub forma unei prezentări PPT.
În final şcolilor care au trimis la competiţii elevii câştigători le-au fost înmânate diplome de onoare pentru rezultatele deosebite obținute de elevii cu cerințe educative speciale la competițiile Special Olympics, iar partenerilor proiectului le-au fost înmânate diplome, în semn de mulţumire pentru sprijinul acordat în organizarea activităţilor. Cu toţii: elevi, profesori, instituţii s-au regăsit și în Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015, care a dat şi numele acţiunii de diseminare de astăzi.
Ziua s-a încheiat într-o ambianţă plăcută, la o ceaşcă de cafea şi un ,,pahar de vorbă" continuând într-un cadru informal oferirea de feedback-uri şi făcând deja planuri pentru competiţiile de anul viitor.
Felicităm echipa de proiect, pe coordonatorii de proiect: prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ, prof. kinetoterapeut Anca Duluş, pe responsabilii cu activitatea de diseminare: director, profesor Ilisie Carmen, prof. psihopedagog Pantazi Teodora, pe partenerii și sponsorii competiției și pe toți cei care, într-un fel sau altul, ne-au fost alături.
Pantazi Teodora& Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:10:18 Ora de vară a Europei de Est