Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Târgul Judeţean al Firmelor de Exerciţiu

În cadrul proiectului POSDRU ,,Primii paşi în carieră prin firma de exerciţiu”

Târgul Judeţean al Firmelor de Exerciţiu

Proiectul POSDRU ,,Primii paşi în carieră prin firma de exerciţiu" este un proiect derulat de Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" pe parcursul anului 2015, în parteneriat cu Colegiul Economic „Iulian Pop" Cluj-Napoca, Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti" Timişoara și Liceul cu Program Sportiv Bistriţa.

Obiectivul general al proiectului este acela de a dezvolta cunoștinţe şi aptitudini necesare în procesul de inserţie pe piaţa muncii pentru cel puţin 1.000 de elevi din regiunile NV şi V prin intermediul firmelor de exerciţiu, acţiuni care vor conduce la creşterea şanselor de ocupare a unui loc de muncă şi la îmbunătăţirea tranziţiei de la şcoală la o viaţă activă.
Firma de exerciţiu reprezintă o metodă interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, o concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care asigură condiţii pentru  probarea  şi  aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională.
Obiectivul general al învăţării prin firma de exerciţiu îl reprezintă dezvoltarea spiritului antreprenorial, prin: familiarizarea elevilor cu activităţile specifice unei firme reale, simularea operaţiunilor şi proceselor economice specifice mediului real de afaceri, perfecţionarea limbajului de afaceri, dezvoltarea de competenţe şi atitudini necesare unui întreprinzător dinamic: creativitate, gândire critică, rezolvarea de probleme, luare de decizii, asumarea responsabilităţii, lucrul în echipă, iniţiativă, perseverenţă, auto-organizare şi auto-evaluare a resurselor individuale și flexibilitate.
Aşadar, la Târgul judeţean organizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, în 16 octombrie 2015, au participat 10 firme de exerciţiu înfiinţate în acest an, șapte de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea şi trei de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş.
1.FE „Albinuţa" SRL - profesor coordonator Petrica Adriana, cu obiect de activitate comercializarea produselor apicole;
2.FE „Vatra" SRL - prof. coordonator Cotca Alina, cu obiect de activitate  restaurant;
3.FE „Con Tour" SRL - prof. coordonator Lăzuran Anamaria, cu obiect de activitate - agenţie de turism;
4.FE „Student Tour" SRL - prof. coordonator Mateaş Silvia, cu obiect de activitate - agenţie de turism;
5.FE „Select Garden" SRL - prof. coordonator Boroş Ioana, cu obiect de activitate - amenajări peisagistică;
6.FE „Etno Art" SRL - prof. coordonator Bordea Ioana, cu obiect de activitate - confecţionarea şi comercializarea costumelor populare;
7.FE „Cataleya" SRL - prof. coordonator Tomescu Ioana, cu obiect de activitate - unitate de cazare;
8.FE „Our Homeland" SRL Beiuș, prof. coordonator Ille Casian, cu obiect de activitate - pensiune agroturistică;
9.FE ,,Perfectdeco" SRL Beiuș, prof. coordonator Haneş Mihaela Ramona, cu obiect de activitate - firma de organizare evenimente;
10.FE ,,Deliciu Cookies" SRL Beiuș, prof. coordonator Feneşi Jemima, cu obiect de activitate - producţie şi comercializare prăjituri.
Firmele au fost evaluate de un juriu format din: domnul inspector responsabil proiecte şi programe educative, pr. profesor Negruţiu Florin - preşedintele juriului, domnul director al Colegiului Tehnic „Traian Vuia" Oradea - Omer Ismet, domnul director executiv Silaghi Radu de la Asociaţia Firmelor Bihorene, doamna Moţi Tatiana - expert coordonator Firma de Exerciţiu pe termen lung, doamna Arion Simona - expert coordonator Firma de Exerciţiu pe termen lung
Criteriile de jurizare
Cel mai bun stand, Cele mai bune materiale promoționale, Cel mai bun slogan/motto, Cea mai bună siglă, Cea mai bună prezentare a firmei, Cea mai bună idee de afacere, Cea mai bună comunicare cu clienții la stand.
Premii obţinute
Premiul I şi premiul pentru ,,Cel mai bun stand" - FE ,,ALBINUŢA" SRL;
Premiul I, premiul pentru ,,Cea mai bună prezentare" şi ,, Cele mai multe tranzacţii" - FE ,,OUR HOMELAND" SRL Beiuș;
Premiul II şi premiul pentru ,,Cele mai bune abilităţi de comunicare cu clienţii" - FE "VATRA" SRL;
Menţiune I - FE ,,DELICIU COOKIES" SRL Beiuș
Menţiune II - FE ,,CON TOUR" SRL
Menţiune III - FE ,,PERFECTDECO" SRL Beiuș
FE „ETNO ART" SRL - Premiul pentru ,,Cel mai bun slogan"
FE ,,STUDENT TOUR" SRL - Premiul pentru ,,Cea mai bună siglă"
FE ,,CATALEYA" SRL - Premiul pentru ,,Cele mai bune materiale promoţionale"
FE ,,SELECT GARDEN" SRL - Premiul pentru ,,Cea mai bună idee de afacere".
Prof. Alina Cotca
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul Judeţean al Firmelor de Exerciţiu.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 16:57:15 Ora de vară a Europei de Est