Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria Oradea supune dezbaterii publice supraimpozitarea clădirilor neîngrijite și scutirea de impozit pentru clădirile monument istoric care au o stare tehnică foarte bună

Mâine, în sala mare a Primăriei Oradea

Primăria Oradea supune dezbaterii publice supraimpozitarea clădirilor neîngrijite și scutirea de impozit pentru clădirile monument istoric care au o stare tehnică foarte bună

City-managerul Eduard Florea împreună cu arhitectul-șef Adriana Lipoveanu au susținut marți, 27 octombrie 2015, o conferință de presă cu privire la două materiale privind impozitele și taxele pe 2016.

Unul dintre materiale privește supraimpozitarea clădirilor neîngrijite, iar altul vizează clădirile monument istoric sau cele cuprinse în Ansamblul Urban  - Centrul Istoric Oradea, pentru care Consiliul Local poate acorda facilități de tipul scutirii impozitului pe clădiri, dacă acestea au o stare tehnică foarte bună.
Cele două materiale pot fi vizualizate pe www.oradea.ro, ele urmând să fie supuse dezbaterii publice odată cu Regulamentul de taxe și impozite pe 2016,  în data de 5 noiembrie 2015, ora 16.00, în sala mare a Primăriei Oradea.
City-managerul Eduard Florea a vorbit despre inițierea acestor proiecte: ,,După cum se știe, noul Cod Fiscal a adus o extindere a atribuțiilor Consiliului Local, încurajând descentralizarea. Astfel, printre noile atribuții se numără o serie de scutiri care pot fi acordate, dar și cote de majorare a impozitelor. Numai în acest an s-au aplicat 1.283 de avertismente și sancțiuni pentru terenurile neîngrijite, iar peste 500 de proprietari au fost sancționați pentru starea neîngrijită a clădirilor pe care le dețin. Pentru anul 2016 se propune o dublare a impozitului pentru clădirile neîngrijite. În acest sens am stabilit o serie de zone prioritare: clădirile din Centrul Istoric, clădirile de pe arterele principale și cele de pe platformele industriale, zone pentru care se vor întocmi note tehnice de constatare, ce vor reflecta starea tehnică a clădirii".
Realizarea notelor tehnice de constatare se va face de către specialiștii Compartimentului Disciplina în Construcții, compartiment aflat în structura Poliției Locale Oradea. Această fișă tehnică va viza analizarea a trei elemente, fiecare notat cu un punctaj: aspectul exterior al clădirii (acoperiș +fațada) - 50 puncte, elementele de structură ale clădirii - 45 puncte și împrejmuirea clădirii - 5 puncte.
Arhitectul-șef Adriana Lipoveanu a precizat: ,,Acest regulament îi va bucura pe proprietarii clădirilor monument istoric, dacă starea tehnică a clădirilor pe care le dețin va fi notată cu FB (foarte bine). Este un lucru normal ca acești proprietari să beneficieze de scutiri de impozit. Conținutul regulamentului poate fi vizualizat pe site-ul Primăriei Oradea www.oradea.ro ".
Arhitectul-șef Adriana Lipoveanu a explicat că este firesc ca acest regulament să aibă în vedere zona cea mai atractivă pentru oraș, respectiv zona centrului istoric și prin urmare numai proprietarii acestor clădiri pot beneficia de scutiri de impozit.
Există două situații în care proprietarii clădirilor pot beneficia de scutiri de impozit: cazul clădirilor reabilitate prin programul multianual pentru care există proces verbal de recepție sau în cazul clădirilor reabilitate înaintea demarării programului multianual de reabilitare a fațadelor, care se află într-o stare tehnică foarte bună. 
Cererile pentru scutirea de impozit vor trebui depuse de către fiecare proprietar în parte, dacă acesta consideră că imobilul său se încadrează la o stare tehnică foarte bună.
Inspectorii Compartimentului Disciplina în Construcții din cadrul Poliției Locale vor începe din acestă toamnă să verifice starea clădirilor din Centrul Istoric, de pe arterele principale și de pe platformele industriale, pentru a evalua starea tehnică a acestora. (B.P.)

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:59:38 Ora de vară a Europei de Est