Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”

Proiectul eTwinning

„MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”

Pe parcursul anului școlar 2014-2015 s-au derulat în școala noastră activitățile proiectului eTwinning „MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science".

Scopul proiectului a fost ca elevii noștri lucrând la matematică și științe prin metode e-learning să-și folosească inteligențele multiple și să-și dezvolte competențe în diverse domenii, baza învățării de-a lungul vieții, cu accent pe partea practică.
Coordonatorii de pe platformă au fost profesorii: Marie-Hélène Cousyn (Dunkerque, FR) - fondator, Anamaria Corina Golumbeanu (Craiova, RO) - fondator, Costantino Soudaz (Pont-Saint-Martin, IT), Crina-Aurelia Bercovici (Beiuș, RO), Stella Chatzara (Thessaloniki, GR), Rosangela Mapelli (Merate, IT), Angela Lucia Capezzuto (Maddaloni, IT)
Echipa locală a fost formată din: Crina Bercovici (prof. matematică), Casian Ille (diriginte, prof. economist), Manuel Bercovici (prof. informatică, webmaster pagina școlii), Georgeta Cristea (prof. limba franceză și engleză), alți profesori care au contribuit cu idei și fapte la reușita proiectului. În proiect au fost implicați cei 27 elevi ai clasei a XI-a B, profil servicii, participanți la proiect.
Activitățile proiectului au presupus prezentarea școlilor, prezentarea echipelor, completarea testul care să stabilească inteligențele multiple dominante, activități adresate fiecărui tip de inteligență multiplă, recomandări din partea profesorilor și folosirea câtorva resurse online.
În proiect au fost folosite metode didactice diferite: chestionarul, observația, studiul individual și în grupe mici. Elevii au avut ocazia să realizeze afișe tematice, să se documenteze, au distribuit broșuri cu tematică ecologică și de promovare a cetățeniei democratice, vor contribui la organizarea unei excursii.  Activitățile proiectului sunt utile elevilor pentru pregătirea examenelor și pentru viața de zi cu zi. Proiectul este interdisciplinar: matematică (s-a făcut apel la noțiunile de algebră, elemente de geometrie, teoria numerelor, elemente de analiză matematică), științe (documentare despre importanța apei, chestionare, rezolvarea unor probleme specifice apelând la suportul matematic), istorie-geografie (excursia, drumețiile) etc. Aptitudinile și competențele vizate în proiect au îmbinat latura lingvistică, matematică, de învățare-learning to learn, civică, interpersonală, interculturală și socială antreprenorială și de exprimare culturală.
Detalii despre proiect se găsesc la adresele:
http://www.etwinning.net/en/pub/connect/browse_people_schools_and_pro/profile.cfm?f=2&l=en&n=107312 (adresa proiectului pe platformă)
https://sites.google.com/site/mims2015rofrgrit/ (site-ul proiectului)
Proiectul a primit Certificat European de Calitate (EQL).
(E.L.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „MIMS: Multiple Intelligences in Mathematics and Science”.  

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:47:06 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!