Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Academicianul Ioan-Aurel Pop seamănă sămânţa cea bună în sufletele discipolilor”

Acad. Ioan-Aurel Pop a fost omagiat, joi, la Oradea

,,Academicianul Ioan-Aurel Pop seamănă sămânţa cea bună în sufletele discipolilor”

Joi, 5 noiembrie 2015, a avut loc lansarea volumului omagial ,,Tradiții istorice românești și perspective europene. In honorem academician Ioan-Aurel Pop", coordonatori: Sorin Șipoș, Dan Octavian Cepraga, Ion Gumenâi, Oradea/ Padova/ Chișinău. Evenimentul s-a desfășurat în Sala Donaris a Double Tree by Hilton Hotel Oradea.

Au rostit alocuțiuni: rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. Constantin Bungău, doamna prof. univ. dr. Anca Dodescu, viceprimarul municipiului Oradea, domnul Mircea Mălan, Preasfinția Sa episcopul greco-catolic Virgil Bercea, preot conf. univ. dr. Florin Dobrei, reprezentantul Episcopiei Devei și Hunedoarei, prof. univ. dr. Dan Octavian Cepraga (Universita Degli Studi di Padova - Departimento di Studi Linguistici e Letterari) și domnul prof. univ. dr. Sorin Șipoș, directorul Centrului de Studii Interdisciplinare.
În discursul său, domnul rector Constantin Bungău a ținut să evidențieze rolul de adevărat ambasador cultural al României, pe care îl are distinsul academician, performanțele obținute în plan academic și managerial de către marele istoric Ioan-Aurel Pop.
Preot conf. dr. Florin Dobrei a făcut cunoscut mesajul Preasfinției Sale Gurie Georgiu, episcopul ortodox al Devei și Hunedoarei, care a evocat figura unui alt istoric clujean, originar din zona Devei, Silviu Dragomir, alăturându-i, ca doi oameni de cultură devotați, aplecați asupra cercetării istoriei neamului românesc.
În intervenția sa, Preasfinția Sa Virgil Bercea, episcopul greco-catolic, a subliniat îndelungata prietenie care îl leagă de academicianul clujean, dar și „libertatea şi seninătatea în a aborda teme controversate şi a le repune în matcă într-o manieră academică, dându-i credibilitate şi autoritate bazate pe o cercetare fină şi asiduă. Profesorul Ioan-Aurel Pop, susține Preasfinția Sa, ştie că se poate construi în suflete doar dacă ai vocaţie şi dacă ai chemarea şi energiile trebuincioase şi hărnicia şi neodihna de a fi Dascăl. Aceste imperative fiindu-i normă de viaţă, Domnia Sa Ioan Aurel-Pop seamănă sămânţa cea bună în sufletele discipolilor şi le deschide drumul spre libertate, spre ştiinţele istoriei, întru buna creştere a acestor tineri, dar şi spre binele comun neamului".
Directorul Centrului de Studii Interdisciplinare din cadrul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. Sorin Șipoș,  a precizat, la rându-i, că alegerea titlului volumului omagial se regăsește „în mod fericit, în preocupările istoriografice, în concepția istorică și în structura umană a academicianului Ioan-Aurel Pop. Denumirea lucrării reflectă în bună măsură o sintagmă de cercetare folosită frecvent în istoriografia românească, îndeosebi de Nicolae Iorga și Gheorghe I. Brătianu, ,,de la național către universal" și ,,investigarea istoriei naționale în context european". Dar el reflectă și tradiția istoriografică, direcțiile de cercetare și preocupările intelectualilor din Transilvania, îndeosebi ale istoricilor și filologilor, preocupați să stabilească rolul și locul provinciei în destinul neamului românesc".
În numele celor trei editori ai volumului, domnul prof. Sorin Șipoș a motivat că editarea volumului se constituie într-un gest de recunoștință și de apreciere pentru activitatea științifică de excepție, pentru implicarea distinsului istoric în marile proiecte educaționale, pentru profilul moral și profesional impus de îndrăgitul academician Ioan-Aurel Pop, într-un moment special, la împlinirea vârstei de 60 de ani.
Evenimentul a fost organizat de Universitatea din Oradea, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării - Centrul de Studii Interdisciplinare, în colaborare cu Universitatea de Stat din Moldova - Facultatea de Istorie și Filosofie, Universita Degli Studi di Padova - Departimento di Studi Linguistici e Letterari, Italia, Academia Română - Centrul de Studii Transilvane, în parteneriat cu: Primăria Municipiului Oradea, Consiliul Județean Bihor, Episcopia Devei și Hunedoarei, Muzeul Țării Crișurilor și Asociația ,,Gheorghe Șincai" a studenților în Istorie.
Roxana Ivașca & Doina Lupu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Academicianul Ioan-Aurel Pop seamănă sămânţa cea bună în sufletele discipolilor”.

 

 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:34:37 Ora standard a Europei de Est