Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședinţa Senatului universitar de miercuri

Universitatea din Oradea

Ședinţa Senatului universitar de miercuri

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de miercuri, 4 noiembrie 2015.

După două tentative eșuate
Miercuri, (4 noiembrie), după două tentative anterioare eșuate (luni, 26 octombrie şi luni, 2 noiembrie), membrii Senatului universitar au reușit să se adune, în număr destul de mare, ca să realizeze cvorumul necesar luării deciziilor. A fost un efort și nu o simplă reunire la o convocare obișnuită. Mai întâi pentru că dintr-o dată 12 ex-membri ai Senatului Universitar, nu mai puteau participa (ei au devenit recent membri ai componentei administrative a conducerii universității - au fost aleși directori de departament - conform calendarului alegerilor, au intrat în noi formule de incompatibilitate şi au ales să își exercite activitatea pe parte executivă). Conform procedurilor în vigoare, înlocuitorii lor nu pot vota înainte de a avea validarea Senatului. Pe de altă parte, alți colegi se află în mobilități internaționale. Așa că cvorumul însemna o prezență aproape de cea optimă. Apoi, nu este exclus ca unii colegi să fi evitat pur și simplu confruntarea cu ordinea de zi.
Au mers ca pe roate
Dintre cele 20 de acte supuse dezbaterii cele mai multe au primit aprobarea corpului normativ, fără rezerve, de multe ori cu unanimitate. Este vorba despre aprobări obișnuite pentru calitatea de profesor asociat, pentru validări de liste, pentru Regulamentul privind alegerea reprezentanților salariaților, Burse pentru studenți non-UE...
Vești bune pentru doctoranzi
Dintre documentele aprobate este de interes faptul că a fost votat documentul CSUD care privea repartizarea pe specialități a unor locuri aprobate suplimentar de către ministerul de resort la Școala Doctorală a Universității din Oradea. Și anume: Medicină: 5 locuri, Istorie: 3, Geografie: 2, Economie: 2, Sociologie: 1 loc. Alte domenii - Filologie, Inginerie energetică, Inginerie electrică, Inginerie Industrială - au fost integral acoperite de la prima repartizare, iar domeniile Biologie şi Agronomie nu au titulari. Nu a întrunit susținerea Senatului propunerea Facultății de Geografie, Sport, Turism de a înființa specializarea Știința Mediului, deși toate procedurile fuseseră parcurse și Fisa de Audit intern nu consemna nici un fel de obiecție.
Temă greu de decis
Remunerarea în condiții de excepție de la regula generală, remunerare solicitată inițial de către o facultate și la ședință de către 7 facultăți (aproape jumătate din facultățile universității) a stârnit controverse aprinse și lungi dezbateri despre respectarea propriilor decizii, discriminare și sustenabilitate, principii și contrarul lor. Tema a fost amânată pentru a fi mai bine pregătită. Un membru al Senatului și-a manifestat intenția de a părăsi sala în semn de protest față de rezerva Senatului de a vota condiții speciale pentru Facultatea de la care provenea. Dincolo de faptul ca atare, este de pus și întrebarea dacă membrii Senatului universitar înțeleg că au de reprezentat universitatea ca întreg. Nu este sigur că în toate situațiile răspunsul este pozitiv. Deși, toți știu că au fost aleși de către ,,toată universitatea", și nu de către facultatea de la care provin. De aceea, ar fi firesc să se deducă că membrii Senatului au de reprezentat interesele oricărui membru al universității și ale universității ca entitate.
Prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:20:04 Ora de vară a Europei de Est